Het is nu zo 24 nov 2024, 21:57


Even voorstellen 635csi

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Even voorstellen 635csi

Berichtwo 08 aug 2012, 19:29

Beste e23/e24 rijders :D

Ik ben Robin en woon in Eindhoven.
Momenteel studeer ik automotive engineering op de Fontys en ben niet bang me handen vuil te maken en ik ben sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een 635csi uit '76.

Er zit een apart verhaal aan deze auto, welke ik deels door naar jaartallen te kijken heb weten te achterhalen:
De vorige eigenaar kon me vertellen dat de auto origineel een 630 was (staat ook op de papieren met 3.0L motor), maar ooit is omgetoverd naar een 635.
Alles is er in '87 nieuw in gezet, de auto is namelijk in '87 naar Nederland gehaald en het blok is van datzelfde jaar (lijkt me geen toeval).
Lijkt me dus dat er ooit van 2 auto's een is gemaakt, dit is keurig netjes gedaan en ondanks de eerste serie carrosserie vaker last heeft van roest is deze nog puntgaaf op een paar kleine plekjes na en is er geen plamuur te vinden op de auto.
Helaas is de auto ooit overgespoten zonder grondverf/schuren en begint de verf er af te bladderen in de motorruimte.

Nu is dit mijn eerste BMW en het is toch wel een groot verschil vergeleken met wat ik er naast heb staan (Alfa romeo Alfetta GTV '79).
Alles is elektrisch en de BMW heeft alle opties waardoor die keurig met zijn tijd mee gaat, daar kan de (moderne) Mercedes van me moeder nog een puntje aan zuigen ;)
Persoonlijk vind ik de BMW wat lomp in de bochten, maar het is dan ook een beest van ruim 1500kg met ietswat (te) brede banden.
Nu staat de 635 wel enorm hoog (hoger dan normaal?! niet zichtbaar op foto) op zijn poten en een veerpootbrug zou ook helpen in de toekomst

Natuurlijk is de auto bij lange na nog niet perfect en heb ik nog een hele waslijst met dingen die ik MOET doen en WIL doen.
Zo rijd de auto op LPG, maar hier moet nog wel het een en het ander aan gedaan worden na al 3x een backfire te hebben gehad!
Het is een oude gas installatie, maar ombouwen naar injectie is me momenteel te duur voor de winst die ik er mee maak.
Ook verbruikt de auto veel, haal 1 op 4 gemiddeld, maar hoop dat als ik binnenkort de kleppen stel en flashlube monteer dit ook is opgelost (verdamper al paar keer laten afstellen, tevergeefs..)

Het lijstje wat ik moet doen heeft de komende weken prioriteit, gezien mijn pa de auto wil lenen om er een oldtimerrit in Waalre mee te rijden.

Ik zal binnenkort eens meer foto's maken, maar bij deze een een paar dagen na aankoop (momenteel ligt de bumper er af om te herstellen)

Afbeelding
Tips zijn overigens meer dan welkom :D
Offline

Fletch

Pro

  • Berichten: 137
  • Geregistreerd: wo 23 mei 2012, 16:20

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtwo 08 aug 2012, 20:00

Welkom Robin, je hebt ambitieuse plannen, maar er zijn hier meer dan genoeg techneuten en ook niet
techneuten, die je best willen en kunnen helpen met het oppeppen van je beemer hehehe :wink:

Succes met de prioriteitenlijst :thumbsup:
Fl(e23)tch

Ik zou het met je eens kunnen zijn.....maar ja dan hebben we allebei geen gelijk!
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtwo 08 aug 2012, 20:40

Welkom Robin,

Om het gevaar van backfire te beperken is het van belang dat je ontsteking in tip/top conditie verkeert.
Dus goede kabels, verdeelkap, rotor en bougies.

Succes met je project iig.
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdo 09 aug 2012, 07:57

Welkom op e23@.
Weer een e24 erbij,veel veilige km gewenst en hou de mooie kant boven.
Wat betreft het motorisch gedeelte .
Kleppen stellen is op gas belangrijk, zet ze 0,05 ruimer dus 0.35 in en uitlaat.
kijk naar je ontsteking, bougie,s, kabels,verdeelkap en rotor moet 100% zijn op gas.
kijk alle vacuumslangen na incl oliepijlstok en olievuldopmoeten allemaal goed sluiten.
Kijk dat er geen black sludge in je verdamper zit.
Koffie is bruin woon in veghel dus show your bimmer.
Afbeelding
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdo 09 aug 2012, 16:15

Hennie, 0.35 is wel heel ruim.
Ik zou 0.30 op lpg advieseren, 0.25 voor benzine.
Offline

joostbob

Nieuw

  • Berichten: 33
  • Geregistreerd: vr 20 jan 2012, 10:11

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdo 09 aug 2012, 17:12

Welkom! Pittige wagen!! (Hou de mooie kant boven :p Jaa die is leuk!)
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdo 09 aug 2012, 17:33

Michiel schreef:Hennie, 0.35 is wel heel ruim.
Ik zou 0.30 op lpg advieseren, 0.25 voor benzine.

Onze Cees adviseert 0.30 met handwarme motor op benzine
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdo 09 aug 2012, 19:53

Ja, zo is het, ik doe koud 0,30 dat ie er net nog onder kan schuiven. Verder verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies in goede staat. Ik rijd met NGK LPG bougies. kost wat maar doen het al 7000 km perfect. (o, ja in de mijne zit de allergrootste backfire klep die je kan vinden, voor "als").
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtvr 10 aug 2012, 20:12

oldie schreef:
Michiel schreef:Hennie, 0.35 is wel heel ruim.
Ik zou 0.30 op lpg advieseren, 0.25 voor benzine.

Onze Cees adviseert 0.30 met handwarme motor op benzine

klopt hennie ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtvr 10 aug 2012, 21:25

Bedankt voor de tips allemaal :D

ik zal de kleppen dus stellen op 0.30

Gisteren nog een 2e hands verlagingsset opgehaald zodat de auto er weer fatsoenlijk uit ziet (zit nu anderhalve hand tussen het wiel en de wielkast voor!)
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 13:15

zooo de backfire klep zit ook weer gemonteerd dus ik kan weer veilig rondrijden :D
Helaas loopt de bmw steeds slechter dus zo snel mogelijk bougiekabels vervangen en ontsteking afstellen!
Bougiekabels zijn overigens nog goed op de bobine kabel na, maar op LPG is het toch beter gelijk de complete set te vervangen

Afbeelding

de bumper is er voor ook al afgehaald en gerepareerd en staat nu te drogen in de grondlak.

Iemand overigens enig idee waar ik voor een redelijke prijs een 2e serie tellerbak vandaan kan halen?
vind ze alleen maar in 1e serie.. bij mij mist het glas en is de benzinemeter krom

Hier nog een foto van hoe hoog de auto op zijn voorpoten staat: mag best heel wat omlaag (M-tech veren heb ik gehaald, als het ook echte m-tech zijn is nog te bezien..)

Afbeelding
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 13:36

Hoe meer ik naar jouw foto's kijk, hoe meer ik de indruk krijg dat de carrosserie ook type 2 is. jouw spatbordranden zijn namelijk type 2, achterbumper is ook een lange en om een type 2 dash in een type 1 aan de praat te krijgen zul je heel wat moeten wijzigen. type 1 heeft nl een mechanische tellerbak met een kabelaandrijving op de versnellingsbak. Type 2 heeft alles electrisch en de sensor zit in het diff. Type 2 heeft onder de kap twee ronde schokdemperbevestigingen, en type 1 heeft de vlakke platen als een e12
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 13:52

ik vermoed ook dat het een type 2 uit '87 is en dat een vorige eigenaar heeft 'gegoocheld' met chassisnummers.
ben namelijk nog geen enkel type 1 onderdeel tegen gekomen.

schokdempers zijn inderdaad ook type 2
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 14:07

Zekeringen doos ook en je veerpoten onder de motorkap ook. (Ik heb even gespiekt in je foto emmer)

De tellers uit een E23 of E28 passen ook in je E24. Even contact opnemen met Ivo, www.e28.nl
Offline

m7pietjem6

Professional

  • Berichten: 1069
  • Geregistreerd: za 26 dec 2009, 13:12

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 17:17

Welkom, het tellerglas past niet van een e23 of e28 die is specifiek e24. De tankmeter past wel van een e28 want die gaat tot 70 liter en die van een e23/2 tot de 100 liter. Ik kan je wel helpen daarmee denk ik. Je auto is inderdaad van 87 wat de injectierails zit in een plastic houder en dat is in 87 pas gekomen.
M635csi
M635csi (restauratie)
E3 3.3Li/A 3.5
L6 high 635csi/A
B7 turbo coup
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 19:33

oldie schreef:
Michiel schreef:Hennie, 0.35 is wel heel ruim.
Ik zou 0.30 op lpg advieseren, 0.25 voor benzine.

Onze Cees adviseert 0.30 met handwarme motor op benzine


Klopt helemaal, 0,25 met koude motor resulteerd in 0,20 a 0,15 met warme motor !! Dat is veel te krap, dat geld ook voor de 0,30 op LPG !!

Handwarm op 0,30 stellen; 0,30 gaat er tussen met een ietwat krassend gevoel, er blijft een oliestreepje staan. Als test de 0,25, die moet er soepel tussendoor gaan. De 0,35 moet er niet door kunnen.
Freude am Fahren
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtdi 14 aug 2012, 20:57

De eerste keer kleppen stellen laat ik waarschijnlijk doen/met hulp zodat ik alle trucjes leer, vooral het draaien van de nokkenas met een automaat is wat lastig de eerste keer.
Zal hem dus handwarm op 0,30 stellen
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtwo 15 aug 2012, 20:25

nokkeas met 2 man doen......1 voor op de poelie voor t draaien...1 voor te kijken of de in en uit goedstaan.....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtvr 17 aug 2012, 16:16

Vandaag robin geholpen op mn werk...met verf voor zn e24...en moet zeggen...is een harde basis!!!maar inderdaad alles type 2 alleen de achterbumper dan ha ha die is type 1...maar zelfde kleur als die van hennie(oldi) van orgine...is die kleur tot zolang gemaakt dan?? Motor was van een e34 / e32
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtvr 17 aug 2012, 16:18

Vandaag robin geholpen op mn werk...met verf voor zn e24...en moet zeggen...is een harde basis!!!maar inderdaad alles type 2 alleen de achterbumper dan ha ha die is type 1...maar zelfde kleur als die van hennie(oldi) van orgine...is die kleur tot zolang gemaakt dan?? Motor was van een e34 / e32
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtvr 17 aug 2012, 17:17

een leuke mengelmoes van onderdelen die nog op de plank lagen ,zoiets van laten we er een auto van maken :P ;)
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtzo 19 aug 2012, 20:35

was gistere bij mij met zn e24......en was mooi geworden....2kleuren!!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RWA

Nieuw

  • Berichten: 35
  • Geregistreerd: wo 08 aug 2012, 19:01

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtzo 19 aug 2012, 23:01

Ik zal zo even een topic openen voor deze e24 in projecten.

ben gisteren bij Graad lang geweest, wat een mooi wagenpark heeft hij daar staan!
Exclusieve turbo met mooie historie, zulke auto's kom je maar weinig tegen tegenwoordig.

Helaas vandaag door de hitte niet meer op de computer geweest en een trip naar Apeldoorn voor de kleppen gemist :(

Foto's zal ik zo even plaatsen bij projecten van de twee kleuren, een kant is al bijna af, andere kant heeft een roestplekje welke behandeld moet worden.
Kon er natuurlijk voor de korte duur overheen plamuren, maar heb toch liever meteen een beter resultaat.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Even voorstellen 635csi

Berichtma 20 aug 2012, 13:47

gaat goedkomen met deze e24 :Peace:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten

cron