Hoi,
Ik ben Joop, 60 jaar oud.. Ik woon in een dorpje bij Utrecht.
Ik heb in het verleden al vele BMW's gereden.. 2800, E28 525e, E34 530i.. Daarnaast ook veel grote Mercedessen, 500SE, 450SE, 450SEL o.a.
En nu voor het eerst een oldtimer, een donkergroene E23 735i handschakel uit eind 1982 (kenteken begin 1983)..
Toen ik 'm kocht had ie zo'n 8 jaar stilgestaan onder een carport. Koppeling zat vast, remmen lekten, maar de motor sloeg netjes aan.. Wel wat blauwe rookwalmen..
Nu druk bezig met reviseren.. Koppelingscilinders vervangen, remleidingen en brandstofleidingen vervangen inmiddels. Veel laswerk gedaan door mijn broer.
Helaas ging er daar iets grandioos mis..
Tijdens laswerk aan binnenspatbord/schutbordzijde vloog de wagen in de fik.. Mijn broer had wel een spuitje, maar had niet door dat het enkelwandig was, en dat de binnenbekleding al aan het branden was.. Al snel was de wagen flink aan het branden.. Uiteindelijk met de tuinslang in de wagen het vuur kunnen doven, maar het was kantje boord of de hele wagen was afgebrand..
Nu is de auto mechanisch en qua carrosserie klaar om de weg op te gaan.. Maar nu is dus de motordraadboom gesmolten en ook hele delen van de interieurdraadboom en ABS-draadboom.. Tevens ook hele delen van het dashboard, handschoenenkastje en de luchtkanalen van de verwarming..
Andere motordraadboom en ABS-boom en ABS-computer heb ik inmiddels.. Nu zoek ik dus nog een andere zekeringskast-interieur-draadboom..
Nog even doorzetten en ik kan met mijn limousine eindelijk de weg op (mits hij door de apk komt, want die zat er dus ook 8 jaar niet meer op)..
De 735i in de kantelbrug:De verschroeide draadboom:Oude foto's van Marktplaats, zoals toen ik 'm gekocht had een paar maanden terug:
Laatst bijgewerkt door
joop735i op ma 26 okt 2009, 21:34, in totaal 5 keer bewerkt.