Dag Remco,
Welkom!
Is een E23 geschikt om nog steeds dagelijks mee te rijden (circa 30.000 per jaar)?
Ja hoor.
Wat zijn de minpunten van de E23? (dingen waar ik op moet letten bij aanschaf)
Grotendeels roest en de staat van onderhoud. Volgens mij was hier wel ergens een lijstje van aandachtspunten.
Houdt dit blok het goed op LPG?
Hangt van het blok af. De ene kop is er beter tegen bestemd dan de andere. Maar een andere auto op LPG heeft tzt ook aandacht aan de kop nodig. Al reed ik met mijn Skoda wel zonder enige kop aanpassingen e.d op LPG.
Wat zijn jullie ongeveer per jaar kwijt aan onderhoudskosten?
Geen flauw idee. Ik hou dit niet bij. Cees (of iemand die dagelijks met zijn auto rijdt) kan dit waarschijnlijk wel aangeven. Het voordeel van een E23 is dat ze vaak wegenbelastingvrij zijn. Alleen zijn het oudere auto's en hebben ze meer aandacht nodig. Het hangt er ook van af wat voor soort kilometers je rijdt. Heb je elke dag woon - werk verkeer van 200 kilometer en staat ie verder stil in een garage dan zal ie in verhouding minder gaan kosten per kilometer dan hele korte ritjes en geen overdekte overnachtingen e.d.
Aan watvoor bedrag moet ik ongeveer denken voor een redelijk goede E23 inclusief LPG? (je ziet ze vanaf 2750 tot 15000)
Hangt er van af wat je wilt. Een beetje een fatsoenlijke E23 stijgt al in prijs. Ik zou me niet blind gaan staren op LPG. Dit kun je makkelijk in laten bouwen.
Wel een advies, belastingvrij rijden is niet gelijk aan gratis. Wil je goedkoop rijden, koop dan een Lupo 3L. Wil je een mooie auto en heb je er wel een paar centen voor over...... Koop dan een mooie E23!