Dag allen...
Ik ben Danny. Eigenlijk een motor liefhebber, motoren uit de 70'er jaren welteverstaan. Heb hier twee mooie blauwe platen staan, een cb750k6 uit 1976 en een cb500k1 uit 1974.
De 750 :
Maar goed dit is niet het cbfour forum. Bimmers!
Ik moet zeggen dat ik een beetje aangestoken ben door een vriend van me ( eigenaar van een e28 m5 met 3.8 Liter e34 m5 blok en een e30 327eta touring ). En nu de auto van mijn vriendin ( peugeot 107 met gezellige 3 cilinder ronk ) toch echt te klein gaat worden voor 2 volwassenen een kersverse dochter met alle toebehoren, ben ik dus ook op zoek naar een nette bimmer.
"Eentje met zo'n neus"... Een e28 of e23 dus. En nu struikelde ik over de volgende 7, ik heb hem nog niet gezien op het forum :
http://link.marktplaats.nl/322547263 . Wellicht dat iemand de auto al ergens in DLD heeft zien staan of zo...
Op het eerste gezicht een hele nette. Ik heb al met de verkoper gebeld. Wat ik te weten ben gekomen naast de advertentietekst :
1) blaasjes vallen heel erg mee ( foto gezien )
2) de boekjes zitten er helaas niet bij
3) de auto heeft 4 eigenaren gehad
4) snelheidsmeter, temperatuurmeter en econoom doen het niet meer
5) alu velgen die er bij zitten zijn denk ik trx velgen
Voor punt 1 heeft die vriend van me een goed adresje, dus dat vormt geen probleem. Puntje 2 erg jammer, maar aan het interieur en pedalen te zien klopt die 184k wel ongeveer hoop ik. Puntje 3 ok, staat op die import brief... het zal wel...
Puntje 4 heeft zo te lezen op het forum te maken met lekkende accu's in de tellerbak. Is volgens mij eenvoudig te fixen of vervangen. Puntje 5 is nou jammer ( ben er niet zeker van, de beste man verkoopt eigenlijk altijd mercedessen en moet het dus van een omschrijving hebben ), maar volgens mij is er hier op het forum vast wel iemand te vinden met een spare setje velgen
...
Ik ga Zaterdag de auto bekijken en aan de tand voelen ( Oostwold(!), of all places! ). Helaas heeft de beste man geen brug, dus dat moeten we dan maar liggend inspecteren. Hebben jullie nog enige tips waar op te letten ? Wielkasten, deuren, onderdelen van de veerpoten ( binnen schalen ) en kofferbak lees ik hier... Die veerpoten, is dat makkelijk te voelen/zien ? Verder lees ik hier en daar dat ik de kleppen moet horen bij het draaien van de motor, iemand een voorbeeldje ? Ik ben gewend aan een 750cc sohc motor onder me met een ( bijna ) allesoverstemmende nokkenas ketting ( en dat is de bedoeling
), dus bij klepgeluid kan ik me eigenlijk alleen iets heel erg engs voorstellen...
Goed... Wel doen, niet doen dat is nu dus de vraag, eerst maar een stukkie rijden...
Bedankt alvast voor die honderden tips