De auto is al sinds 1988 in het bezit van mijn vader, hij gebruikt hem echter minder en minder. Het meeste wordt er door mijn ouders gereden in een E39 525i. In eerste instantie was ik opzoek naar een E32 750i maar hierin ben ik niet kunnen slagen, over het algemeen omdat ik niets kon vinden in de prijsklasse die ik voor ogen had...
Op een gegeven moment waren mijn pa en ik over de auto's aan het praten en kwam hij tot de conclusie dat het onzin was als ik geld uit zou geven aan een 7-serie terwijl er een in de garage staat die bijna niet gebruikt wordt. en zo is alles begonnen.
Het eerste project is op dit moment zorgen dat alle meters in het dashboard het weer gaan doen...
Volgende zaken die op het programma staan zijn: - roestplekken weg proberen te werken - Elektrische ramen - keyless entry - ???
Foto van de auto heb ik op dit moment niet, maar zal ik zo snel mogelijk toevoegen.
gaat zeer zeker lukken, hopelijk krijg ik met forum hulp de tellers weer goed aan het werk qua motor is de auto goed in orde, behalve dat er een beetje gas bijgegeven moet worden als de auto koud is, maar ik heb hier al gelezen dat er mogelijk wat oplossingen voor zijn...
ik heb trouwens al meerdere BMW's gehad: - E21 361 - E28 524d - E34 525 TDS
en het voelt wel weer goed om een BMW te rijden...
btw. dagelijkse auto is een 2009 Audi A3 2.0 (170 pk) automaat
sinds vandaag werkt de teller weer, alle meters maken het goed Heb net batterijen houder en batterijen besteld dan is het "probleem" met de service interval melding ook opgelost.
Dan wordt het volgende project na de batterijen het oplossen van de start problemen...
Heerlijk zo'n "oude" auto waar je zelf nog het een en ander aan kan doen
ondertussen al aardig wat werk aan het dash gehad: 1 Alle sporen op de (onder) print doorgemeten en waar nodig hersteld 2 batterijen van de print afgesoldeerd en vervangen door een accu-box met draad en deze op de print gezet.
resultaat: Alle tellers doen het weer en de groene lampjes branden allemaal als de auto op contact staat ik heb nog wel een ding het oranje inspectie lampje blijft branden... ook met de home-made reset tool, een stukje installatie draad in u-vorm krijg ik dit lampje niet uit. ik heb hem er zeker 20-25 seconden op laten zitten en helaas geen resultaat...
Heeft iemand enig idee hoe ik dit nog kan oplossen??
Verder dit weekeinde even een stukje gereden en ik moet ook nog even naar de remmen en wielen kijken. Als ik ca. 100 rijd en moet remmen dan begint de auto behoorlijk te trillen en een beetje naar rechts te trekken. Dus maar eens even kijken of de schijven nog goed zijn en de (voor) wielen laten balanceren.