Switch to full style
Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
Plaats een reactie

en nog een fries

wo 22 jun 2011, 20:40

Hallo,

Ik ben Klaas, ik woon in Berltsum (voorheen berlikum) ben 15 jaar en houdt van bmw's uit de jaren 70 en 80.

Vooral de e28 en de e21 vindt ik mooie modellen, maar de e23 whalenose vind ik ook niet lelijk.

ik ben al een tijdje actief hier maar het voorstellen was er nooit van gekomen, bij deze dus.

Re: en nog een fries

wo 22 jun 2011, 20:52

Welkom

wo 22 jun 2011, 20:56

Ook niet lelijk.

Haha, maar toch ben je welkom..!!

wo 22 jun 2011, 21:04

Mike schreef:
Ook niet lelijk.

Haha, maar toch ben je welkom..!!

beter niet lelijk dan wel lelijk toch?

wo 22 jun 2011, 21:30

JE moet nog wel ff wachten tot je er eentje kunt rijden, alhoewel met de nieuwe regels kan je op je 17e al in het bezit zijn van een roze papiertje :D uh plasticje :D

wo 22 jun 2011, 22:01

welkom..........en ik heb de e23 ook altijd 1 van de mindere bmwees gevonden...
totdat ik er 1 tegenkwam in mijn smaak,en die een x reed :Peace:

wo 22 jun 2011, 22:32

Ja zelfde, ik vond de E23 ook 1 van de "saaiere" BMW's, maar rijdt inderdaad heerlijk en het is echt een dikke bak. Als je die naast een E21 zet dan lijkt die echt gewoon smal, maar toch is een E21 ook leuk, E28 trouwens ook :D alle BMWs trouwens :D

do 23 jun 2011, 18:06

Welkom, dorpsgenoot :D
En e23 rijden, beter is er niet (van die tijd dan) :)

do 23 jun 2011, 20:05

Jacob J BMW schreef:Welkom, dorpsgenoot :D

ik fyn e e28 moaier hjer

(ik vind de e28 mooier, voor alle mensen hier die maar 1 van de 2 talen van nederland spreken)

do 23 jun 2011, 21:18

He mankeer je wat...? De E28 kan niet tippen aan de E23, die ziet er echt stukken dikker uit en langer. Echt een WAGEN. De E21 is wel leuker en ook leuk om te rijden :D

vr 24 jun 2011, 13:12

Yoshi schreef:He mankeer je wat...? De E28 kan niet tippen aan de E23, die ziet er echt stukken dikker uit en langer. Echt een WAGEN. De E21 is wel leuker en ook leuk om te rijden :D

neu ik geloof niet dat ik wat mankeer, maar zal voor de zekerheid eens naar de dkoter gaan :D

ik zou nu een flauwe op vooroordelen gebaseerde opmerking kunnen plaatsen over 7 serie rijder, maar datr lijkt me niet terecht.

Dat ik de e28 zo mooi vind is eigenlijk de schuld van mijn ouders. Toen ik werd geboren, werd de peugeot(schrijf je dat zo?) 205 vervangen door een e28 518i (met houtinleg!) en ik ben dus met de e28 opgegroeid. Helaas werd die e28 later vervangen door een e30 maar daar is later weer een andere e28 voor in de plaats gekomen.

vr 24 jun 2011, 16:31

Ah oke, ja het heeft natuurlijk ook mee te maken met welke auto's je bent opgegroeid. Eigenlijk valt dat in mijn familie wel mee, maar de laatste tijd komen er wel meer (vooral oude) BMW's op de oprit te staan.

M'n tante heeft twee E30's, m'n neef een E30 baur, m'n broertje een E36 en ik een E23 en E46 en had een E21 :P Vooral 3-series dus, maar nu dan ook een 7. Het is inderdaad een heel ander soort wagen en als
je het vergelijkt met andere BMW's geef ik toe dat het qua uiterlijk misschien ook wel 1 van de saaiere BMW's is. :o :D

vr 24 jun 2011, 17:05

ik vind de e23 eugenlijk eenbeetje te veel "uitgerekt" persoonlijk vind ik de verhouding van de e21 en de e28 mooier, maar dit is denk ik persoonlijk.

vr 24 jun 2011, 17:07

Jacob J BMW schreef:Welkom, dorpsgenoot :D

het is eigenlijk ook maar een klein wereldje h

vr 24 jun 2011, 18:14

undifined1 schreef:ik vind de e23 eugenlijk eenbeetje te veel "uitgerekt" persoonlijk vind ik de verhouding van de e21 en de e28 mooier, maar dit is denk ik persoonlijk.

Ik vind het juist cool staan dat ie zo lang is, de E28 lijkt wat boller en hoger. De E21 is perfect daar is geen twijfel over mogelijk :D

Ik zocht laatst nog even de breedte verschillen van deze drie auto's op en het blijkt dat ze steeds 20 cm breder zijn dan de ander. Dus E28 20cm breder dan de E21 en de E23 weer 20cm breder dan de E28 :)

Als je een E21 achter je hebt rijden dan valt het best op dat het een hele smalle auto is. Maar er bestaan geen lelijke BMW's toch :D

za 25 jun 2011, 17:02

Yoshi schreef: Maar er bestaan geen lelijke BMW's toch :D

dat is niet waar:

http://www.caranddriver.com/var/ezflow_ ... allery.jpg
http://cdn-www.greencar.com/images/bmw- ... lead-1.jpg

de bmw e1, een soort van audi a2 maar dan van bmw en 6 jaar eerder en met een elektormotor, is gelukkig nooit in productie gegaan.

maar als je naar de nieuwe i3 kijkt:
http://i.auto-bild.de/ir_img/7/2/6/9/1/ ... ac7594.jpg

lijkt dat er toch heelv eel op. Ik hoop dat ons geliefde merk wel op het rechte pad blijft en niet afzakt naar een hybride fabrikantje. maar gelukkig hebben we dan altijd nog de e28 :D

za 25 jun 2011, 18:16

NEEEEEEEEEEEEEEEEEE m'n ogen :cry: :cry:

Ik ben ook helemaal geen fan van de nieuwere BMW's, begint ook allemaal op elkaar te lijken. En die 4 cilinder gedrochten weiger ik ook te rijden. Ik blijf mooi tuffen in m'n 3.2 liter 6 in lijn ZOALS HET HOORT.
Als ik elektrisch wil rijden dan neem ik wel zo'n elektrische fiets... voor de rest wil ik een BROM horen en benzine uitpissen :D

za 25 jun 2011, 18:32

Yoshi schreef: benzine uitpissen :D

persoonlijk zou ik voor een nieuwe tank gaan :D

wo 29 jun 2011, 08:40

e28 of e23 rijden even goed (vind ik)

de e28 was meerendeel een auto voor de normale man
en de e23 was toen de tijd een directeurs auto

en nu ja lekker belasting vrij :biggrin:

heb ze beide de 5 en de 7 maar en ik weet me 7 staat meeren deel op bokken laaste tijd
denk als ik er 1 moest verkopen dat ik dan wel in een dubio sta :wacky:
Plaats een reactie