Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
wo 24 aug 2011, 14:17
Zal mij eerst even voorstellen mijn naam is Patrick en woon in Roermond , getrouwd en 2 kids.
Na ruim 11 jaar usa classics gereden te hebben heb ik alles verkocht en de stap gemaakt naar bmw en ja het moet een 728i zijn.
Nou is de toeval dat ik voor mijn werk een auto moest ophalen bij een handelaar en ja hoor daar stonden ze twee 728i een van 1985 en een van 1984 het zijn nog duitsers, ik heb in beide autos gereden beide autos hebben geen roest en allebei een spik en span interieur,nu is het probleem dat ik niet weet waar ik voor zal gaan een automaat of een handgeschakelde 5 bak moet wel eerlijk zeggen dat onder de automaat olie lag na het rijden ben ik eronder gekropen en het lijkt dat hij lekt bij een leiding waar een moer op zit daar ik nog niet thuis ben in de techniek van BMW is meteen mijn vraag waar hij zou kunnen lekken of wat het probleem zou kunnen zijn olie heb ik beken van de automaat keurig op peil en helder rood , de olie die hij lekt is ook niet rood maar bruin.
Wat is jullie ervaring en wat voor keuze zullen jullie als ervaren BMW s bestuurders maken de automaat of de 5 bak.
Als ik de aankoop heb gemaakt zal ik meteen wat fotos posten.
wo 24 aug 2011, 14:30
Welkom!
Zelf zou ik, in tegenstelling tot het overgrote deel hier, gaan voor de handbak. Ik vind de 728i ondergemotoriseerd voor een automaat.
wo 24 aug 2011, 14:45
alles is relatief, stap je uit een corvette dan is die onder gemotoriseerd kom je uit een Clio dan heeft die power genoeg. Een 7 serie rij je als automaat zeker in het hedendaagse verkeer met veel files is automaat rijden een verademing t.o.v. een schakelbak waarbij je linker kuit 2X zo dik is
wo 24 aug 2011, 14:59
Alvast een welkom in ieder geval.
Reed zelf vroeger altijd handbakken, geen geld voor een automaat en was nog jong( wat is jong, jaja)
Sinds mijn bmw , een automaat dus, wil ik nooit anders meer, wat heb ik 12 jaar lang stom zitten schakelen zeg.....
Aangezien ze van na 82 zijn, zal er een 4 traps automaat of een 5 schakelbak onder liggen, let daar op, want een versnelling minder gaat
op den duur tegen staan.
Lekkage, bruin van kleur, dus motorolie, moeilijk te zeggen, er zijn topic's over. Goed schoonmaken en dan kijken. kan een gemakkelijke oliesensor zijn aan de kant van het schutboord, of de kering tussen motor en bak, tja dat is een dag werk en zit je eigenlijk niet op te wachten, ook kan het zijn dat dan de uitgaande as wat ingelopen is en je eeuwig lekkage houdt.
Als het jezelf niet uitmaakt, hand of schakel, moet je die auto kopen waar je het beste gevoel bij hebt.
Wel denk ik dat die 728's het wat moeilijker gehad hebben in Duitsland qua snelheid, dus meer op hun broek hebben gehad, maar dat hou je
eigenlijk met elk type motor
Zijn ze goed geprijsd en niet te ver weg? Dan mag je mij altijd een pb sturen voor de ander!!
Groeten Erik
ps let op opties, die kosten redelijk wat geld als je ze toch wil naderhand
cc bv vragen ze rustig 200 voor
trekhaak 100/150
elekramen enz enz
wo 24 aug 2011, 17:56
Sinds mijn aanschaf van een e23 nooit meer schakelen!
Heerlijk een automaat!
Voor dagelijks verkeer schakel ik nog wel maar die gaat in de verkoop en koop er een automaat voor terug.
In zo'n slee/zware auto hoort een automaat vind ik...
wo 24 aug 2011, 18:40
Handbak is niks mis mee, vind ik zelf. Zeker omdat het BMW is... schakelt als een mes door warme boter. Daarnaast kun je schakellui rijden met onze M30 motoren, door het fijne hoge koppel onderin. De keuze is zeer persoonlijk.
Heb zelf een handbak.. alle controle over de motor, je voelt alles directer aan. Automaat zal zeker ook fijn rijden... Handbak is natuurlijk meer werk in druk verkeer. Maar automaten vind ik na een tijd rijden wat saai worden, omdat je minder controle over de auto hebt (niet dat ik nou een rallycoureur ben ofzo). Ligt er ook aan of je de auto dagelijks voor woon/werkverkeer gebruikt en je al dan niet in de spits rijdt, lijkt me.
Oja, aan een handbak kan minder kapot lijkt me... De handbakken in de E23 staan bekend als zeer robuust, dacht ik. Maar ja, keuze is persoonlijk... Beiden rijden fijn en hebben hun plus- en minpunten.
wo 24 aug 2011, 18:53
Om even aan te haken bij ErikAnton zijn post, wat zijn de uitrustingen?
wo 24 aug 2011, 19:10
De uitrustingen van beide BMWs zijn bijna gelijk'
De automaat heeft schuifdak, kofferbakspoiler , 220.000km gelopen aantoonbaar , daeler onderhouden bij BMW daeler in Koln.(eerste eigenaar)
De schakel heeft 4 hoofdsteunen, ruitenwisser koplamp, 168.000km gelopen aantoonbaar, daeler onderhouden bij daeler in Munchen,deze is tot voor een maand nog in ondehoud geweest bij daeler, sterker nog 27 jullie 2011 ingeruild op nieuwe BMW (eerste eigenaar).
wo 24 aug 2011, 19:14
Vandaag met de 728 automaat heerlijk ritje naar Schiphol gemaakt.
Moet zeggen dat bijvoorbeeld tijdens een stukje file een automaat wel erg fijn is.
Ik zou een 728 met een automaat kiezen, vlot genoeg en wil je echt snel zijn...
Een 735 met handbak.
Ps. beide hebben we (Baur323 en ik) te koop:
728iA Automaat
735i handgeschakeld
wo 24 aug 2011, 19:16
Hmm, schuifdak is het enige wat ik eigenlijk mis.
(Volgens mij zijn de auto's die michiel aanbied allebei van mij geweest
)
Laatst bijgewerkt door
zerotolerance op wo 24 aug 2011, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.
wo 24 aug 2011, 19:29
Vwbt de aangeboden E23's, dat klopt idd.
Laatst bijgewerkt door
Michiel op wo 24 aug 2011, 19:38, in totaal 1 keer bewerkt.
wo 24 aug 2011, 19:42
Maar even on topic. Als de automaat of handbak je niets uitmaakt dan zou ik kijken welke opties je pers
wo 24 aug 2011, 19:46
Aanbod gewoon rustig bekijken. Daarna voor en tegen naast elkaar.
Keuze maken en vervolgens om tafel gaan zitten met de aanbieder.
wo 24 aug 2011, 20:07
Bedankt voor jullie reacties, maakt het echt een stuk moeielijker.
Het enigste wat mij niet goed zit is de lekkage bij de automaat anders was mijn keuze al gemaakt, zeker dat ik niet thuis ben in de techniek van BMW ben bang dat ik voor een grote reparatie kom te staan maar mischien stelt het ook maar weing voor en is het mischien wel de oliesensor? deze hier op het forum staat omschreven ik heb geen idee .HEBBEN JULLIE ALS ERVAREN BMW EIGENAREN EEN IDEE WAT HET KAN ZIJN nogmaals het is bruine olie , de lekage zit onder de auto daar waar je een stalen leiding naar binnen ziet lopen richting automaat deze zit gekopeld met een moer???????????????????????????????????????????????????????
Alvast bedankt
wo 24 aug 2011, 20:11
Meldt dat je serieuse interesse hebt en of ze m fixen voor je?
wo 24 aug 2011, 20:19
Ben zeer benieuwd naar de vraagprijzen van beide auto's, mag ook per pb......
stalen leiding naar automaat, een 728 heeft toch geen koeler daarvoor in de radiateur??? dan is het de peilstok?????
Maar nog iets wat het kan zijn, carterpan pakking, klepdekselpakking etc etc etc etc
die kering zal het duurste zijn, reken op 8 uur a 30 dan zit je in elk geval in de richting, ik heb dat nog nooit vervangen.....
de rest is klein werk, zelf te doen als niet ervaren.
wat voor kleuren zijn ze?
en van een schakel kun je altijd nog een automaat maken......
Groeten Erik
wo 24 aug 2011, 20:28
Van een schakel een automaat maken? Lijkt me handiger/goedkoper als je rustig de auto zoekt zoals je m wilt hebben.
wo 24 aug 2011, 20:50
ten 1e welkom.....en de keuze moet je zelf maken...
ik vind een schakel bij een 7 niks......bij een 6 wel weer .......
ik zou persoonlijk voor een automaat gaan,
olie kan vanalles zijn....kan ook motor olie zijn...als je rijd...wind......
kan onder de auto komen...tegen de bak aan..ect...
als die vlot en mooi schakeld...no problem
ik start de auto altijd....zet m in zn R...moet er gelijdelijk in gaan zonder bokken...
daarna in de D precies t zelfde;)
en ik heb liever een iets kalere auto die technisch netjes is en uiterlijk ook...
dan een bomvolle die heel wat mankeerd....
wo 24 aug 2011, 22:49
Welkom Patrick,we hebben al een paar mailtjes met elkaar gewisseld.Je ziet wel,een vraag en je wordt hier bedolven onder de goede adviezen.Wat ik hier alleen niet terug gelezen heb dat is dat beide wagens bij de firma van Ophuizen staan,en ik meen dat ik hier ook ergens wat negative reactie's gelezen heb over deze firma.Zijn er hier mensen die ervaringen met deze handelaar hebben,zowel goede als slechte?Denk dat Patrick dit graag hoort voordat ie tot aanschaf overgaat.Ik vindt het namelijk wel toevallig(kan altijd natuurlijk)dat ze allebei dealer onderhouden zijn,en dat een nog een maand geleden dealer onderhoud heeft gehad en ingeruild door 1e eigenaar voor een nieuwe.Heeft ie wel lang gespaard voordat ie 'm in kon ruilen
Groetjes Cock.
do 25 aug 2011, 06:06
Klopt inderdaad staan bij FA OPHUIZEN ben benieuwd wie mij wat kan vertellen over dit autoberijfje, trouwens wie mij verder kan helpen aan een leuke 728 altijd welkom
kan er zo,n 4000 euro aan besteden.
Patrick
do 25 aug 2011, 06:39
Zou toch maar even rustig gaan verder zoeken Patrick.
do 25 aug 2011, 07:23
Ophuizhuilen????????????? goed opletten ..........wij gingen zonder een E23 naar huis, achteraf heel wijs
do 25 aug 2011, 07:25
Bij sommige bedrijven wil de kilometerstand nog wel eens varieren. Dan staan ze eerst te koop in Duitsland met 3 ton op de teller, vervolgens in Nederland met een tonnetje minder.
Het voordeel dat ze nog op Duits kenteken staan is dat daar het aantal vorige eigenaren op staat (toch?). Ik zou geen overhaaste keuzes maken in dit geval.
do 25 aug 2011, 08:01
Heb wel eens iets horen waaien over het aantal eigenaren in Duitsland, als het papiertje vol of kwijt is komt er een nieuwe, en jawel 1 eigenaar, maar weet niet of dit verhaal berust op waarheid.
Ben daar ook wel eens wezen kijken, en ook ik ging weg zonder e23. dacht 180000km, en in het dashboard kastje lag nog een rekening, met juiste kenteken en 2 ton meer km.......
Groeten Erik
do 25 aug 2011, 08:56
Ze staan al op NL kenteken zag ik in de advertenties. Gebruik de zoekfunctie hier maar eens op Ophuizen. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar waar rook is, is vaak echt wel vuur.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.