Switch to full style
Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
Plaats een reactie

Edrieentwintig

di 20 maart 2012, 18:23

Hallo iedereen,

Mijn naam is Kevin en zoals je alvast kan raden heb ik een E23 gekocht.

Was al enige tijd op zoek achter een oldtimer, ben er enkele jaren geleden zo een beetje ingerold door een kameraad die enkele oldies heeft en nu begint het zelf ook te kriebelen.
Heb gisteren na een lage zoektocht een E23 van '79 aangekocht, was niet bewust achter dit model op zoek.
Bedoeling met een zo klein mogelijk budget toch een mooie oldtimer aan te schaffen. Keek voornamelijk naar BMW,Mercedes of Porsche en uiteindelijk moest ik ergens een knoop gaan doorhakken.

Ben absolute fan van BMW, reeds meerdere modellen gehad weliswaar niet ouder dan '97 en daarmee toch besloten om hiervoor te gaan.
Doelstelling was om eerder te kijken naar het retro gehalte ipv type of motorisatie.

Hierdoor gisteren gaan kijken naar een E23 730 van '79 . Groen metallic met groen velours interieur.
Volgens de verkoper 109000 km, natuurlijk de echtheid hiervan kan je niet garanderen. Maar aangezien de wagen in zeer goede staat zou het best kunnen kloppen.

Momenteel staat hij nog bij de verkoper die deze week naar de oldtimer keuring gaat en na afronding hiervan kan ik de wagen gaan afhalen en dan zal ik enkele fotos posten.
Bedoeling is om stilaan de wagen te voorzien van een verlagingssetje met old school velgen en de kleine gebreken te verhelpen.

Door het zoeken naar gegevens en info ben ik op dit forum gestuit en kon ik na het lezen van 0.0001% aan info :) niet weerstaan om mij te registreren.

Verder ben ik woonachtig in Hoegaarden(Bier) en werk als Laborant bij een citroenzuurfabrikant in Tienen(suikerstad).
Binnen een maand 32j jong een jaartje jonger als mijn E23.
2 kids van 6 en 4. Rayan en Febe.

Ben benieuwd in welk avontuur ik mezelf gestort heb, eenmaal ik meer gegevens heb zal ik ze ook meedelen.

Mvg,

Kevin

Re: Edrieentwintig

di 20 maart 2012, 18:26

Kevin, van harte welkom en vooral veel plezier met je E23! benieuwd naar de foto's!

di 20 maart 2012, 20:23

Mooi verhaal.
Welkom op E23@ Kevin .Hier kun je alle info vinden en vragen staat vrij hier .
Dus een paar mooie foto,s is nooit weg. :biggrin:

di 20 maart 2012, 20:30

Welkom op dit mooie forum!
En veel plezier met jouw E23

Groeten Erik

di 20 maart 2012, 23:52

welkom op dit voortreffelijk e23forum....en ik ben benieuwd na de fotos...
en mooi dat er weer een liefhebber bij is gekomen :Peace:

di 20 maart 2012, 23:57

Stelletje foto-geilaards....

Welkom Kevin!

wo 21 maart 2012, 08:01

wat is een OldimerKeuring??

wo 21 maart 2012, 23:45

Oldtimerkeuring ;

eenmalige keuring op chassisnummer, remmen, lichten en stuurinrichting.
Vanaf dan nooit meer naar keuring.

Verzekering is goedkoper en je bent minder beperkt in aanpassingen aan je voertuig.

natuurlijk zijn er ook beperkingen ;

Je moet binnen een straal van 25km van de plaats waar je voertuig ingeschreven staat blijven tenzij je naar een evenement gaat.
Binnen die straal van 25km zou je enkel testritten mogen doen.
Je mag het voertuig niet gebruiken voor woon-werkverkeer en snachts mag je ook niet rijden.

Natuurlijk is de wetgeving hierrond zo ruim dat je eigenlijk altijd een rit kan verantwoorden.
Hier vind je meer info.

http://www.bfov.be/index.php/nl/faq/847 ... enoldtimer

mvg

do 05 apr 2012, 18:53

welkom!!!

lekker plek om te wonen ook :D

do 05 apr 2012, 23:09

Vandaar dus dat je nooit onderdelen van een Belgische sloper moet kopen, laat staan een hele.

vr 06 apr 2012, 00:23

De wet heeft, om deze straal van 25 km te berekenen, niets voorzien.

De wet heeft geen enkele definitie gegeven betreffende een behoorlijk toegelaten manifestatie.

Alhoewel het geen verplichting is,

Ook hierover vinden we niets terug in de wetgeving.

Wat heerlijk, geef mij z'on wetgever ! Hier worden we overspoeld met allerlei regels en bepalingen, wat een verademing om dit te lezen.
Plaats een reactie