Beste e23/e24 rijders
Ik ben Robin en woon in Eindhoven.
Momenteel studeer ik automotive engineering op de Fontys en ben niet bang me handen vuil te maken en ik ben sinds een aantal weken ben ik de trotse eigenaar van een 635csi uit '76.
Er zit een apart verhaal aan deze auto, welke ik deels door naar jaartallen te kijken heb weten te achterhalen:
De vorige eigenaar kon me vertellen dat de auto origineel een 630 was (staat ook op de papieren met 3.0L motor), maar ooit is omgetoverd naar een 635.
Alles is er in '87 nieuw in gezet, de auto is namelijk in '87 naar Nederland gehaald en het blok is van datzelfde jaar (lijkt me geen toeval).
Lijkt me dus dat er ooit van 2 auto's een is gemaakt, dit is keurig netjes gedaan en ondanks de eerste serie carrosserie vaker last heeft van roest is deze nog puntgaaf op een paar kleine plekjes na en is er geen plamuur te vinden op de auto.
Helaas is de auto ooit overgespoten zonder grondverf/schuren en begint de verf er af te bladderen in de motorruimte.
Nu is dit mijn eerste BMW en het is toch wel een groot verschil vergeleken met wat ik er naast heb staan (Alfa romeo Alfetta GTV '79).
Alles is elektrisch en de BMW heeft alle opties waardoor die keurig met zijn tijd mee gaat, daar kan de (moderne) Mercedes van me moeder nog een puntje aan zuigen
Persoonlijk vind ik de BMW wat lomp in de bochten, maar het is dan ook een beest van ruim 1500kg met ietswat (te) brede banden.
Nu staat de 635 wel enorm hoog (hoger dan normaal?! niet zichtbaar op foto) op zijn poten en een veerpootbrug zou ook helpen in de toekomst
Natuurlijk is de auto bij lange na nog niet perfect en heb ik nog een hele waslijst met dingen die ik MOET doen en WIL doen.
Zo rijd de auto op LPG, maar hier moet nog wel het een en het ander aan gedaan worden na al 3x een backfire te hebben gehad!
Het is een oude gas installatie, maar ombouwen naar injectie is me momenteel te duur voor de winst die ik er mee maak.
Ook verbruikt de auto veel, haal 1 op 4 gemiddeld, maar hoop dat als ik binnenkort de kleppen stel en flashlube monteer dit ook is opgelost (verdamper al paar keer laten afstellen, tevergeefs..)
Het lijstje wat ik moet doen heeft de komende weken prioriteit, gezien mijn pa de auto wil lenen om er een oldtimerrit in Waalre mee te rijden.
Ik zal binnenkort eens meer foto's maken, maar bij deze een een paar dagen na aankoop (momenteel ligt de bumper er af om te herstellen)
Tips zijn overigens meer dan welkom