![Offline Offline](./styles/we_universal/imageset/nl/icon_user_offline.png)
Mijn naam is Colin Huizing
Woonachtig in Musselkanaal(Groningen)
22 jaar oud
En sinds gisteren de trotse bezitter van een E23 732i uit 1982
Het is een bekende van het forum heb ik inmiddels vernomen
(probeer foto's toe te voegen maar het lukt niet helemaal)
Ik heb hem gekocht van een goede vriend (Edwin) uit Wildervank die een goed thuis zocht voor zn juweeltje nadat hij door allerlei omstandigheden niet meer toe kwam aan de restauratie. Hij zat ontzettend in twijfel om hem te verkopen of om hem toch droog te stallen en er na een tijd weer aan te beginnen. Toen kwam ik om de hoek kijken en toen was het klaar. De kogel was door de kerk vooral toen z'n lieve vriendin zei. Je mag hem wel verkopen... alleen er is 1 maar bij. Je belt eerst Colin.
Zo gezegd zo gedaan en alles geregeld en inmiddels is hij veilig bij mij thuis en kan nu mn ogen al niet meer van deze schoonheid af houden
Door een paar foto's een stukje tekst te plaatsen op een facebook pagina voor E23 bezitters heb ik jnmiddels al 2 vorige eigenaren gesproken (hoe snel kan het gaan) de eerstenwas Peter Koek uit Heiligerlee waar Edwin hem van gekocht had die overigens zeer enthousiast was over de auto en mij zelfs nog foto's stuurde van de auto uit de tijd dat hij hem nog had, en ook gelijk maar een aanbod deed om de 5-bak die ik erbij hem over te willen kopen zou ik er vanaf willen.
Daarna kreeg ik te horen van Peter dat Graad hem hem ook nog eens in zn bezit gehad heeft.
Dusss logischer wijs contact gezocht met Graad en daarbij kreeg ik te horen dat hij een paar kleine dingetjes vervangen had en het mooie nieuws dat hij het een super auto vond!
Zo goed als roestvrij en liep als een tierelier.
Helaas is dat op dit moment anders.... vooral nu hij +/- 2 jaar stil heeft gestaan waarvan 85% van de tijd
maaaarrr het kan mij niet gek genoeg dus toch maar gekocht en de beslissing gemaakt om de kleine dingetjes zelf allemaal weer klaar te maken.
Hier voor de leden even een optel sommetje:
Luchtmassameter en luchtfilterhuis opnieuw monteren.
Nieuwe radiateur en visco vin erop zetten
Olie, bougies, kleppendeksel pakking en brandsrof relais vervangen.
Remklauwen en blokken achter weer monteren en de handrem kabels plus handrem weer vast monteren.
Het tapijt is verwijderd om de bodem in de primer te zetten en was goed opgelost. Maarja door te lang staan is er toch weer vliegroest ontstaan en moet ik dus ook weer aanpakken.
Accuplaat vertoond ook vliegroest waarschijnlijk ontstaan door een lekkende accu.
Tapijt moet gereinigd worden net als de rest van het interieur om die muffe lucht eruit te krijgen(hoop ergens de BMW geur nog terug te kunnen krijgen
)
Verder zit er een plek om de rechter achter spatbord die (nog niet zichtbaarmaar we voelbaar) begint door te roesten en zal dus opnieuw erin gelast moeten worden, dit laat ik doen omdat ik eerlijk gezegd niet aan zichtwerk wil gaan lassen met de angst die boel te slopen
En omdat hij dan toch een kale plek erop heeft zonder lak laat ik hem ook nog eens geheel opnieuw in zn orginele Delphin metallic kleur spuiten( onder het mom van "als we dan toch bezig zijn"
In de toekomst als hij weer rijvaardig is maar eens overwegen om er orginele 17" alpina's onder te zetten en misschien nog een paar stoffen voorstoelen met armsteunen erin te zetten(of armsteunen op de bestaande stoelen te bouwen) en dan vind ik hem zo goed als volmaakt na mijn smaak.
Ik wil jullie allen alvast bedanken dat ik lid mocht worden van dit forum en eindelijk kan zeggen dat ik de trotse bezitter ben van een echte E23 732i!!
Woonachtig in Musselkanaal(Groningen)
22 jaar oud
En sinds gisteren de trotse bezitter van een E23 732i uit 1982
Het is een bekende van het forum heb ik inmiddels vernomen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik heb hem gekocht van een goede vriend (Edwin) uit Wildervank die een goed thuis zocht voor zn juweeltje nadat hij door allerlei omstandigheden niet meer toe kwam aan de restauratie. Hij zat ontzettend in twijfel om hem te verkopen of om hem toch droog te stallen en er na een tijd weer aan te beginnen. Toen kwam ik om de hoek kijken en toen was het klaar. De kogel was door de kerk vooral toen z'n lieve vriendin zei. Je mag hem wel verkopen... alleen er is 1 maar bij. Je belt eerst Colin.
Zo gezegd zo gedaan en alles geregeld en inmiddels is hij veilig bij mij thuis en kan nu mn ogen al niet meer van deze schoonheid af houden
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Door een paar foto's een stukje tekst te plaatsen op een facebook pagina voor E23 bezitters heb ik jnmiddels al 2 vorige eigenaren gesproken (hoe snel kan het gaan) de eerstenwas Peter Koek uit Heiligerlee waar Edwin hem van gekocht had die overigens zeer enthousiast was over de auto en mij zelfs nog foto's stuurde van de auto uit de tijd dat hij hem nog had, en ook gelijk maar een aanbod deed om de 5-bak die ik erbij hem over te willen kopen zou ik er vanaf willen.
Daarna kreeg ik te horen van Peter dat Graad hem hem ook nog eens in zn bezit gehad heeft.
Dusss logischer wijs contact gezocht met Graad en daarbij kreeg ik te horen dat hij een paar kleine dingetjes vervangen had en het mooie nieuws dat hij het een super auto vond!
Zo goed als roestvrij en liep als een tierelier.
Helaas is dat op dit moment anders.... vooral nu hij +/- 2 jaar stil heeft gestaan waarvan 85% van de tijd
maaaarrr het kan mij niet gek genoeg dus toch maar gekocht en de beslissing gemaakt om de kleine dingetjes zelf allemaal weer klaar te maken.
Hier voor de leden even een optel sommetje:
Luchtmassameter en luchtfilterhuis opnieuw monteren.
Nieuwe radiateur en visco vin erop zetten
Olie, bougies, kleppendeksel pakking en brandsrof relais vervangen.
Remklauwen en blokken achter weer monteren en de handrem kabels plus handrem weer vast monteren.
Het tapijt is verwijderd om de bodem in de primer te zetten en was goed opgelost. Maarja door te lang staan is er toch weer vliegroest ontstaan en moet ik dus ook weer aanpakken.
Accuplaat vertoond ook vliegroest waarschijnlijk ontstaan door een lekkende accu.
Tapijt moet gereinigd worden net als de rest van het interieur om die muffe lucht eruit te krijgen(hoop ergens de BMW geur nog terug te kunnen krijgen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Verder zit er een plek om de rechter achter spatbord die (nog niet zichtbaarmaar we voelbaar) begint door te roesten en zal dus opnieuw erin gelast moeten worden, dit laat ik doen omdat ik eerlijk gezegd niet aan zichtwerk wil gaan lassen met de angst die boel te slopen
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
En omdat hij dan toch een kale plek erop heeft zonder lak laat ik hem ook nog eens geheel opnieuw in zn orginele Delphin metallic kleur spuiten( onder het mom van "als we dan toch bezig zijn"
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
In de toekomst als hij weer rijvaardig is maar eens overwegen om er orginele 17" alpina's onder te zetten en misschien nog een paar stoffen voorstoelen met armsteunen erin te zetten(of armsteunen op de bestaande stoelen te bouwen) en dan vind ik hem zo goed als volmaakt na mijn smaak.
Ik wil jullie allen alvast bedanken dat ik lid mocht worden van dit forum en eindelijk kan zeggen dat ik de trotse bezitter ben van een echte E23 732i!!