Pagina 1 van 1

Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:12
door Arnold D
Hallo, ik ben geen eigenaar van een E23. Wel heb ik een E30, E21 323i en een E21 Alpina B6-2.8. Uitgevoerd met een M30 motor dus. Vandaar mijn interesse in dit forum. Het blok mag dan inwendig op een aantal punten afwijken, maar blijft in grote lijnen hetzelfde.

Ik ben afgelopen week bij Cees langsgeweest voor een andere cilinderkop. Hij vertelde mij over dit forum. Ook zijn er kwalen van het M30 blok, waar je rekening mee dient te houden of zonodig onderdelen te vervangen. Ik zal zijn raad dan ook zeker opvolgen.

Ik heb ook het artikel gelezen over de keuze van het te gebruiken olie. Ga dat dan ook zeker doen. Tevens heb ik dit artikel op de E21 site gelinkt.

Gr. Arnold

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:17
door graad
nou welkom arnold...............enne...............mischien fotos van je bmwees......................

veel plezier hier op t e23 forum..........en je hebt al met de master
kennis gemaakt :clap: :clap:


mvg graad

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:20
door Matthijs
Welkom veel lees plezier hier. En graad WIL FOTO,S :lipssealed: :lipssealed:







Sorry Graad, geintje

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:22
door graad
kan wel tegen geintjes hoor ;)

maar ik wil wel fotos zien van de mooie beemers :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:26
door Matthijs
graad schreef:kan wel tegen geintjes hoor ;)

maar ik wil wel fotos zien van de mooie beemers :mrgreen: :mrgreen:


Das goe Graad had ook niet anders verwacht, Had je je startmotor al weer gemonteerd?? wacht nog op FOTO,S van de gepoetste deuren.

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:38
door graad
nope..............................doe ik vande week ff,startmotor plaatsen............
en fotos maken van de gepoetste deuren

8-)

nu stormd t verrekkes in helmond............ :devily: :devily:

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:47
door Arnold D
Bedankt heren,

Dit is mijn E30, heb hem al 7 jaar en rijdt er nog met veel plezier in. Ik wil er een E46 2.8 bij in dezelfde kleur
Image


Dit is mijn E21 323i. Afkomstig uit Italie en heb hem nu 10 jaar. Uitgevoerd met Sportbak en sper en trekhaak.
Image

Hier heb ik dus de trekhaak voor nodig. :mrgreen:

Image

Dit is mijn E21 Alpina B6-2.8. Deze heb ik nu 5 jaar en ben er alweer 4,5 jaar mee aan het restaureren. Ik ben er bijna mee klaar.
De link staat onder de foto.

Image

[link]http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=5780[/link]

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 22:50
door graad
kwijl.............kwijl...................kwijl.......

die e21 ers.....................en zeker de alpina :o :o

mooie autos hoor :clap: :clap:

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 23:16
door Mike
Ik heb je post ff aangepast.

Enne Welkom hier natuurlijk.

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 23:43
door CeesBMW
Arnold, welkom alhier. Ik was zeker onder de indruk van je werkzaamheden aan de Alpina (zie zijn album), wat een uren zit daarin :shock:
Ik las dat je de kop toch misschien laat lassen ?

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 05:07
door bert/e23
arnold van harte welkom hier.

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 08:16
door zerotolerance
Welkom!

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 08:54
door baur323
Hey Arnold, volgens mij ken ik jou?! :roll: :wink:
e21 naar e23 is maar een klein stapje hoor.
En ze rijden zo fijn..

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 09:03
door Arnold D
CeesBMW schreef:Arnold, welkom alhier. Ik was zeker onder de indruk van je werkzaamheden aan de Alpina (zie zijn album), wat een uren zit daarin :shock:
Ik las dat je de kop toch misschien laat lassen ?



Bedankt heren.

@ Cees, Er zijn erbij die zeggen dat het niet kan en dan bedoelen ze niet het lassen, maar dat de oxidatie toch verder gaat. Aan de andere kant denk ik dat als de oxidatie plek goed schoongemaakt wordt en er komt nieuw aluminium in en je gebruikt goede koelvloeistof, dat het ook goed kan gaan.
De kop even reviseren en vlakken, dan zie ik het wel zitten.
De standaard kop hou ik achter de hand, voor het geval dat. De verbrandingskamers kunnen altijd nog aangepast worden.
Ik ga ook de reserve nokkenas mischien wel laten aanpassen aan de specificaties van de 218 PK versie. 8-) Afhankelijk van de kosten natuurlijk.

@Baur 323, Hoi Ite,Volgens mij ook :mrgreen:
Ze rijden niet alleen fijn, ze klinken ook zo mooi. :D

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 09:27
door BeekMW
:o :o sprakeloos........

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 12:35
door BMWim
Welkom Arnold, mooie verzameling hoor !

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 13:00
door Matthijs
Dat ziet er erg maar dan ook erg strak uit, en dat allemaal onder de carpot in de bouw?? :wink: :wink:

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 13:18
door bigbadbeemer
Welkom arnold, en een diepe buiging voor al je werk aan de Alpina. :clap: Wat een hoop werk zeg! Ik denk dat menigeen het bijltje er al bij neer gegooid zou hebben. :clap:

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 17:55
door SPZ
SUPER!!!

Ik heb nog een lange weg te gaan zie ik... ;-)

Ik zie dat je nogal wat nieuw plaatwerk in de auto hebt gezet. Is dit uit een donor (E21 met schade?) gekomen of heb je nog nieuw materiaal op de kop kunnen tikken?

Ik zoek voor de E28 ook nog het een en ander aan plaatwerk, met name ook voetenruimte e.d. wat slecht is.

Tips zijn welkom!

Heb je trouwens de onderzijde in 3 lagen gespoten? Primer (2K epoxyprimer?), dan tectyl (zwart) en daarna nog in een kleurtje (lichtgrijs/beige)?

Re: Nieuw hier.

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 18:48
door Arnold D
Bedankt voor de complimenten.

@Matthijs, Inderdaad, allesgebeurt onder de carport, dicht bij huis en makkelijk als je een uurtje over hebt. Als hij gespoten is ga ik hem wel in een garage opbouwen.

@SPZ, Heel veel plaatwerk kon ik nog nieuw krijgen. Als het te krijgen is, orgineel. Als het niet erg belangrijk is, dan mag ook imitatie. Ik ben 1,5 jaar bezig geweest om een nieuw bodem te bestellen, omdat deze weer geproduceerd zouden worden. Heb tenslotte een hele mooie sloper gekocht. Weinig kilometers, maar wel een filebotsing meegemaakt. Hiervan heb ik de bodem gebruikt en nog heel veel andere onderdelen, zoalstanken, dashboard zonder scheuren, enz.

De cas is gestraald en in de 2K epoxyprimer gezet. Toen alle naden afgekit. De hele bodem in de anti steenslag gezet, in de grondverf en als laatste de basislak.

Gr. Arnold