Belgische E23
Geplaatst: ma 27 dec 2010, 13:07
Hallo, even voorstellen, Eric, Belg en wonende in de omgeving van Leuven.
Ik heb mezelf zojuist een kerstcadeau gedaan in de vorm van een 733i van 1979. Het gelijkvormigheidsattest staat op 1979, maar de auto werd pas een eerste keer ingeschreven in 1981. Dit is te wijten aan het feit dat de auto nieuw gekocht werd door een EEG ambtenaar, die met aparte nr platen rondrijden. Blauw met beige stoffen interieur. De tweede eigenaar, van wie ik hem gekocht heb, heeft hem van 1981 en heeft er de laatste 10 jaar hoop en al 1000 km mee gereden, getuige de Car pass die bij het voertuig is.
De auto telt dan ook maar 118.000 km en wordt verkocht door de kinderen van de eigenaar die al die jaren geen afstand kon doen van zijn auto. Hij is dan ook zeer verzorgd, smetteloos interieur, en geen roest, behalve links vooraan een klein plekje aan de voorvleugel. Ik veronderstel dat in het begin alle kleine kwalen gaan bovenkomen van het lange stilstaan (wel in een garage)
Ik heb er mee gereden, en hij rijdt goed. De remmen werken goed, en lopen (voorlopig?) niet vast. De automaat schakelt goed en alles werkt behalve het elekrisch open dak. En de airco dient gevuld te worden.
Zal al beginnen met alle vloeistoffen te vervangen en het rubberwerk na te kijken. Ik heb al gezien dat er op de ventilator blijkbaar wat spel zit, want ik vind dat hij nogal heen en weer gaat. Mochten jullie bijkomende tips hebben, specifiek aan deze voertuigen, hoor ik het graag.
Heb al wel enige ervaring met voertuigen die lang hebben stilgestaan daar ik de fiere eigenaar ben van een mooie E24, 635 csi van 1981, die volle tien jaar had stilgestaan toen ik hem kocht.
Ik wil graag foto's posten, als ik wist hoe. (mijn computer skils zijn beduidend minder goed dan mijn kennis over auto(s)
Ik heb mezelf zojuist een kerstcadeau gedaan in de vorm van een 733i van 1979. Het gelijkvormigheidsattest staat op 1979, maar de auto werd pas een eerste keer ingeschreven in 1981. Dit is te wijten aan het feit dat de auto nieuw gekocht werd door een EEG ambtenaar, die met aparte nr platen rondrijden. Blauw met beige stoffen interieur. De tweede eigenaar, van wie ik hem gekocht heb, heeft hem van 1981 en heeft er de laatste 10 jaar hoop en al 1000 km mee gereden, getuige de Car pass die bij het voertuig is.
De auto telt dan ook maar 118.000 km en wordt verkocht door de kinderen van de eigenaar die al die jaren geen afstand kon doen van zijn auto. Hij is dan ook zeer verzorgd, smetteloos interieur, en geen roest, behalve links vooraan een klein plekje aan de voorvleugel. Ik veronderstel dat in het begin alle kleine kwalen gaan bovenkomen van het lange stilstaan (wel in een garage)
Ik heb er mee gereden, en hij rijdt goed. De remmen werken goed, en lopen (voorlopig?) niet vast. De automaat schakelt goed en alles werkt behalve het elekrisch open dak. En de airco dient gevuld te worden.
Zal al beginnen met alle vloeistoffen te vervangen en het rubberwerk na te kijken. Ik heb al gezien dat er op de ventilator blijkbaar wat spel zit, want ik vind dat hij nogal heen en weer gaat. Mochten jullie bijkomende tips hebben, specifiek aan deze voertuigen, hoor ik het graag.
Heb al wel enige ervaring met voertuigen die lang hebben stilgestaan daar ik de fiere eigenaar ben van een mooie E24, 635 csi van 1981, die volle tien jaar had stilgestaan toen ik hem kocht.
Ik wil graag foto's posten, als ik wist hoe. (mijn computer skils zijn beduidend minder goed dan mijn kennis over auto(s)