Pagina 1 van 1

Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 07:41
door jayz
Hoi,

Niet al te lang geleden heb ik een Toyota Celica T20 1.8i aangeschaft, welke echt prima bevalt en super rijdt, maar nu wil ik toch een oldtimer gaan kopen en op LPG rijden. Nu twijfel ik tussen een Volvo 760 (mooi van lelijkheid ) en een BMW E28 of misschien een E23 en dan met de heerlijk 6-in-lijn met automaat. Snel hoeft t allemaal niet te gaan, maar relax cruisen is toch het fijnst en het mooist met een heerlijk 6 cylinder. Ook wil ik LPG erin leggen of er eentje kopen op LPG.

Waar moet ik echt zeker op letten als ik een dergelijke auto aanschaf? Uiteraard dient de motor goed te lopen en de bak goed te schakelen, maar wat nog meer? Kunnen deze motoren prima op LPG rijden? Ik begreep wel inmiddels dat de types na 1980 een stuk beter zijn dan van voor 1980?

Vanaf wat voor een prijs kun je een goede kopen?

Als iemand er nog eentje verkoopt die echt 100% hard en roestvrij is en die perfect rijdt en schakelt en verder gewoon in prima staat is, dan mag hij/zij dit hier ook plaatsen!

Hopelijk kan ik hier binnenkort foto's plaatsen Voorwaarde is wel dat ik mijn Celica goed kan verkopen.

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 09:22
door RobertF
Een e23 loopt goed op LPG, een injectiesysteem op LPG is beter als het conventionele verdampersysteem. De modellen na 82 zijn met 4 bak automaat zeker aan te raden.
De prijzen hangen af van toestand, kmstand/onderhoud en opties. Vanaf 5 mille zou je een nette moeten kunnen vinden, echt mooie auto's met wienig km doen meer als 10 mille De 728i zijn meestal het voordeligst en de turbo 745i het duurst maar die zitten dan ook vol opties, als cruise control, airco, elek. stoelen en ramen en schuifdak,, leer enz.
succes met het zoeken, een tip, bekijk er meerdere om te kunnen vergelijken er zijn er genoeg te koop
viewtopic.php?f=33&t=2381

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 10:42
door jayz
Wat is het grootste nadeel van een verdampersysteem? Wellicht de backfires? Dat is meestal het gevolg van niet tijdig algemeen onderhoud uitvoeren. Vooral bougies, rotor en verdelerkap dienen volgens mij bij verdamper tijdig vervangen te worden.

Hmm ik heb helaas een budget van max. rond de

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 14:58
door RobertF
Juisr verdampersys backfire dus elektrisch moet alles 200% zijn. Een injectie sys. kost 1800 dan heb je nog 2000 over, daarvoor koop je een projectauto'.
Roest is een probleem, deuren, kofferbak, wielranden onder voorschermen. Ga maar eens naar Oldenbroek daar slopen ze regelmatig e23 dan kun je zien waar ze rot zijn.
Bedenk dat deze auto's 25-30 jaar oud zijn, een auto die altijd binnen gestaan heeft en weinig km kost veel geld. De meesten hebben veel km en dan moet je meestal nog wel het

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 18:41
door jayz
Hoe snel rotten ze echt door? Moet je er echt op tijd bij zijn voordat alles doorrot of valt dat over het algemeen mee?

Kijk voor

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 19:02
door RobertF
De meeste die hier nog lopen zijn de laatste jaren geimporteerd uit Germany. Als iemand daar het hele jaar mee gereden heeft dan was er zeker ook sneeuw en in de 80-iger jaren werd er knap gestrooid. Roest hangt helemaal af van hoe een auto bereden en onderhouden is. Ga er maar een paar bekijken zou ik zeggen

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012, 19:07
door jayz
Ga ik doen! Bedankt voor je tips in ieder geval, top! :clap:

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012, 10:27
door Herman
Wat RobertF vergeet te vermelden is dat de latere E23's een betere roestbescherming hadden, van de fabriek af, dan de oudere.

Grote kans dat een Type II dus minder roest heeft dan een Type I.
En grote kans dat de roest ook minder snel om zich heen grijpt dan.

Maar als je een mooie garage hebt voor je nieuwe auto, dan kun je roest op een type I waarschijnlijk best bijhouden.

Ook is de kop van de latere auto''s (vanaf 83 geloof ik , maar kijk even op de beschrijving op de website http://www.bmwe23.nl) al voorzien van hardere kleppen en zittingen. Dus zonder aanpassingen beter geschikt voor LPG.

Standaard roestplaatsen: veerpoten (onder motorkap) en wielkasten zijn het meest gevoelig.

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012, 11:46
door MartinE34

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012, 23:07
door Kenny
Voor

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 07:21
door graad
Autos kelderen snel met de prijzen weer....dus komt heus wel iets op je pad!voor 3800 moet je makkelijk een nette e23 op lpg vinden.. Heb geduld

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 08:24
door jayz
Precies komt wel goed en ik moet mijn Celica ook weer verkopen. Das ook een auto voor een liefhebber en niet al te grote markt, dus die zal ook niet 1,2,3 verkocht zijn.

Ik zal het aankooptopic nog eens doornemen en voornamelijk 'Bronzit Beige '83-er 732iA' nog ff goed bekijken haha ;)

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 09:08
door graad
Is de mooiste kleur voor een e23!!! Bronzitbeige!!!

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 09:09
door jayz
Het is zeker een mooie kleur, maar dan ben ik echt ruim buiten budget gezien de prijs.

Helaas, helaas, helaas :(

Re: Nieuw --> aankooptips gevraagd

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012, 18:31
door baur323
graad schreef:Is de mooiste kleur voor een e23!!! Bronzitbeige!!!

We zijn het eens Graad!