RobertF schreef:Ik heb nooit gezegd dat het niet gaat, maar hier op het forum was de mening dat het niet gaat.
Das niet helemaal waar. Er zijn meerdere op LPG. Er zit een wezelijk verschil tussen niet gaan en minder handig.
CeesBMW schreef:Mijn advies om een 745i NIET op LPG te laten lopen is gebaseerd op ervaringen van mensen die het wel gedaan hebben. Ik ken n.l. geen enkele succesverhaal van de m102 of m106 op LPG, dus mensen die probleemloos een ton of meer gereden hebben. Terwijl ik van de m30 wel heel veel succesverhalen ken.
Ook heb ik met Stefan (onze LPG specalist, is zelf inbouwer van beroep) lange gesprekken gehad hierover. Alles passeerde de revu; structuur, ontsteking, octaangehalte, smering, warmte, druk etc etc.
Onze conclusie was dat de enige mogelijkheid LPi (=vloeibare injectie) was, maar dat de maker daarvan, Vialle, geen software heeft voor deze motoren, en ook niet WIL maken.
Als je zonder problemen vele km wilt maken op LPG, dan kies je voor een m30 blok (liefste van na 01/84).