Switch to full style
Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
Plaats een reactie

Benzineprijsoorlog!!!!

di 25 jan 2011, 11:08

Als we allemaal doen wat in de clip staat dan moet dat effect hebben.
Een kleine moeite, niet meer tanken bij Shell en Esso
en vooral het bericht doorsturen.
http://www.nietnuttig.nl/2008/06/05/ben ... -op-komst/

Re: Benzineprijsoorlog!!!!

di 25 jan 2011, 11:27

Helaas Robert...............Het gevolg is een daling misschien, en dan gaan die maatschappijen onder de prijs aanbieden en gaan er geheid consumenten over de streep.
Zie het als lang geleden toen we nog een industrie

di 25 jan 2011, 11:55

Enige oplossing is om niet meer te tanken.
Shell/esso en consorten zijn niet de prijs op drijvers maar de overheid. Dit komt door de welvaart en
dat wij te veel verdienen.
Dan kan de overheid weer wat uit geven.
Zie het als wat je doet als je geen geld meer hebt, hoe kom je aan geld...
wij: iets verkopen
minder uit geven
bijbaantje nemen

overheid:

het enige wat zij kunnen is tax verhogen, dat levert op korte termijn veel op.

Wat ze zouden moeten doen is veel minder uit geven, maar ja ten koste van wat.... het woord
beter besteden kennen zij niet...

di 25 jan 2011, 12:24

Ik heb het niet bedacht, maar het is het proberen waard, zoveel moeite is het niet.

di 25 jan 2011, 13:12

en de clip klopt ook niet echt, heb hem net bekeken....

er wordt niet meer olie gevonden
een olie ramp zoals bp had kost veel meer geld dan dat dat vroeger zou zijn gebeurt...
en de marge is zeer klein bij de olie maatschappijen, ik werk namelijk bij de Total.
vervoerskosten naar het tankstation zijn ook niet misselijk... ongeveer 9 eurocent heb ik ooit horen vliegen
30 cent voor de productie, maakt dus 40, an de btw, dus totaal 50 eurocent, de rest is toch echt tax.....

en de overheid stimuleert NU belastingvrije hokken, vandaar dat de prijs omhoog moet om die gemiste inkomsten te drukken.

straks stoppen ze daar weer mee, en ja wat dan... benzine prijzen zijn nog nooit gedaald dus....

mijn remedie is, belastingvrij, liefst op gas en met veel comfort als je er echt op uit moet. Als iedereen dit zou doen, tanken we voor 5
Plaats een reactie