Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
ma 29 jul 2013, 14:56
Ik ben op zoek naar de temperatuursensor de NTC die de turbo nakoeling schakelt. Vlgs mij is het nummer 11 65 1 277 228 dit is de enige temperatuursensor die alleen op een 745i zit. Klopt het dat die boven de startmotor op het blok zit?
ma 29 jul 2013, 15:11
Doet hij het niet meer??
ma 29 jul 2013, 15:43
RobertF schreef:Ik ben op zoek naar de temperatuursensor de NTC die de turbo nakoeling schakelt. Vlgs mij is het nummer 11 65 1 277 228 dit is de enige temperatuursensor die alleen op een 745i zit. Klopt het dat die boven de startmotor op het blok zit?
Ja, dat klopt. Net onder het inlaatspruitstuk bij cilinder 6. Zit een geel/bruine kabel op. Daar komt een blauwe bij de dynamo bij die dan samen als apart kabelboompje naar de stuurunit lopen.
ma 29 jul 2013, 16:09
Ik dacht dat de stuurunit kapot was, maar als ik KL5 naar massa leg dan doet die het, dus sensor kapot of slecht contact. Kom je er zo bij of moet de startmotor eruit?. De sensor heb ik al daar zit een hoedje op. Zit daar een gewoon schuifstekkertje op?
ma 29 jul 2013, 16:35
Sensor is inderdaad een schuifstekkertje. Moet je eigenlijk zo aan kunnen...
ma 29 jul 2013, 16:43
Er zit ook nog een zekering.
Die waren bij mij van allebij de auto's kapot.
ma 29 jul 2013, 21:11
Klopt er zit een zekering in de plus op klem 2 Bij mij is die heel anders kan die niet lopen Ik had 1 en 2 al door verbonden om te kijken of de ventilator werkte
Ik kijk even op de brug of ik er van onder bij kom, van boven gaat niet.
ma 29 jul 2013, 21:31
RobertF schreef:Klopt er zit een zekering in de plus op klem 2 Bij mij is die heel anders kan die niet lopen Ik had 1 en 2 al door verbonden om te kijken of de ventilator werkte
Ik kijk even op de brug of ik er van onder bij kom, van boven gaat niet.
Die kabel loopt tussen de zekeringskast en de accu.
Zit in een zwart kokertje die je een kwartslag moet draaien om te openen
Succes
di 30 jul 2013, 16:16
En doet hij het al robert??
Mvg.jeffrey
wo 31 jul 2013, 16:53
Nee nog niet, ik heb vandaag eens van onder gekeken maar je komt er niet bij, de startmotor zal er uit moeten en dat is ook een crime, de linker bout is geen probleem maar de rechter wel. Wie heeft advies voor de uitbouw van de startmotor?
Ik kan ook de sensor kortsluiten dan loopt die elke keer bij uitzetten 4 min.
zo 04 aug 2013, 19:04
Wat is de beste methode om de rechter bout van de startmotor los te krijgen , met een starter sleutel of met een verlengstuk met ratel. Wie heeft de truc?
zo 04 aug 2013, 22:38
Ik gebruik daar een gebogen ringsleutel voor, probleem is dat je amper slag kan maken maar ik weet geen andere methode.
En met gebogen bedoel ik niet zo'n kant en klare sleutel maar ik heb daar een originele BMW sleutel voor genomen uit een gereedschapsetje, sleutel in de bankschroef en zo omgezet.
Succes met demonteren en monteren !
ma 05 aug 2013, 02:14
Als je kracht moet zetten, gebruik ik de volgende truk, neem een smalle hijsband die doe je om de gebogen BMW sleutel, dan recht boven de motor om hoog halen en trekken aan de band.
Het gebogen deel wijst richting de achterzijde van de auto.
Lukt altijd
Altijd een fijn klusje
ma 05 aug 2013, 09:53
Ben benieuwd naar Cees zijn ervaring?
ma 05 aug 2013, 11:36
Met een gebogen ringsleutel gaat perfect. Zo lastig is het nu ook weer niet... Ik heb 'm er normaal in 10 minuten uit...
E
ma 05 aug 2013, 22:44
@payday Ik heb vandaag nog eens gekeken maar kom er dus helemaal niet bij ook niet met een startersleutel. Ik heb het van onder geprobeerd door het stuur naar rechts te draaien dan krijg je wel voldoende ruimte van onderen maar de rechter bout dat lukt mij niet. Als het jou lukt in 10 min dan mag je het bij mij voordoen de linker maak ik wel los.
Robert
di 06 aug 2013, 07:26
Ik doe het sowieso van boven... Enige verschil kan nog zijn dat ik iets meer plek heb omdat ik maar een 3-traps automaat heb...
Ow, en dat steuntje voor de stekker van de baksensoren heb ik natuurlijk ook niet...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.