Het is nu di 03 dec 2024, 23:30

Invoeren zonder kentekenpapieren?

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

e23eric

Professional

Invoeren zonder kentekenpapieren?

Berichtma 01 dec 2014, 20:23

Vriend van mij, ook besmet geraakt met het oude BMW-virus heeft er 1 gevonden naar zijn smaak in Duitsland maar 1 probleem....:
Auto staat al 20 jaar gestald in een schuur. De huidige eigenaar heeft destijds de auto kunnen kopen maar zonder kentekenpapieren en is dus nooit officieel op zijn naam gezet. De huidige eigenaar rijdt er wekelijks een rondje mee over z'n erf maar wil er nu toch vanaf. Het hele verhaal is aannemelijk etc.
Echter.... is het mogelijk om deze auto in Nederland in te voeren? En zo ja wat moet je dan regelen?
Komt vast vaker voor met schuurvondsten dus hoop dat iemand van jullie het weet!

graad

Professional Platina

Re: Invoeren zonder kentekenpapieren?

Berichtma 01 dec 2014, 20:49

Kan wel,maar dan moet je via Duitsland opvragen of de auto niet gestolen is!
Moet je even bmwim pbeetje sturen,die was zo anthousiast over de E34 schnitzer dat hij de papieren vergat :mrgreen:
Maar opgevraagd in Duitsland,en nu kenteken erop :!:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

RobertF

Professional Goud

Berichtma 01 dec 2014, 21:45

Kan jij niet doen omdat je geen Duitse Wohnsitz hebt, dus door de huidige eigenaar een bewijs van vermissing en een Unbedenklichkeitsbescheinigung laten regelen via KBA in Flensburg http://www.kba.de/DE/ZentraleRegister/Z ... _node.html
Zonder papieren krijg je hem hier niet op de weg.

marcowildcat

Die hard

Berichtma 01 dec 2014, 21:51

RobertF schreef:Kan jij niet doen omdat je geen Duitse Wohnsitz hebt, dus door de huidige eigenaar een bewijs van vermissing en een Unbedenklichkeitsbescheinigung laten regelen via KBA in Flensburg http://www.kba.de/DE/ZentraleRegister/Z ... _node.html
Zonder papieren krijg je hem hier niet op de weg.

Mooi word voor scrabble
Unbedenklichkeitsbescheinigung
Ze maken mooie auto's en mooie worden.
Doet me denken aan de wiedergutmachenschnitzel

graad

Professional Platina

Berichtma 01 dec 2014, 22:25

Unbedenklichkeitsbescheinigung Die heb ik vroeger vaak moeten aanvragen ( of ja,de eigenaar) voor mijn zundapps ks 80ers en 50 cc watercoolers ;)
Kocht ze vaak op een beurs in ludwigshafen..zonder papieren..
Ik reed er als bromfiets mee rond,maar handelde er ook in,en meeste wilde die op motorkenteken,als ik er 1 verkocht,ks 80 supersports,tourings ect.en dan had je papieren nodig
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

RobertF

Professional Goud

Berichtdi 02 dec 2014, 11:10

Eisenbahnhinundherschaffner. = wisselwachter :D

Ik had een Suzuki RV50 van 1978 gekocht in Duitsland nog voordat het Nederlandse kenteken er was. Ik had van Suzuki Duitsland een bevestigung dat mijn RV met dat framenummer in Duitsland verkochtwas als brommer (moped)

Ik moest voor de RDW een Duits Kraftfahrzeufschein hebben. IK zeg in Nederland hadden de brommers toch ook geen kenteken ? niets mee te maken.

Ik heb 1,5 jaar met de RDW geschreven maar kreeg de brommer niet op kenteken omdat ik de duitse papieren niet had.

Uiteindelijk heeft een duitse kennis dat ding op zijn naam gezet en ermee naar de TUV geweest, kosten 65 euro
Ik met die papieren naar de RDW........... die werden verscheurt en ik kreeg een Nederlands kenteken!
Bureaucratie ten top :angry: :angry:

carina

Professional

Berichtdi 02 dec 2014, 13:16

RobertF schreef:Eisenbahnhinundherschaffner. = wisselwachter :D

Ik had een Suzuki RV50 van 1978 gekocht in Duitsland nog voordat het Nederlandse kenteken er was. Ik had van Suzuki Duitsland een bevestigung dat mijn RV met dat framenummer in Duitsland verkochtwas als brommer (moped)

Ik moest voor de RDW een Duits Kraftfahrzeufschein hebben. IK zeg in Nederland hadden de brommers toch ook geen kenteken ? niets mee te maken.

Ik heb 1,5 jaar met de RDW geschreven maar kreeg de brommer niet op kenteken omdat ik de duitse papieren niet had.

Uiteindelijk heeft een duitse kennis dat ding op zijn naam gezet en ermee naar de TUV geweest, kosten 65 euro
Ik met die papieren naar de RDW........... die werden verscheurt en ik kreeg een Nederlands kenteken!
Bureaucratie ten top :angry: :angry:

klopt helemaal hoe ROBERT het aanhaalt ;)
enkel de eigenaar Kan dat via de TUV :lipssealed: :lipssealed: :snooty:

e23eric

Professional

Berichtdi 02 dec 2014, 13:18

Bedankt Robert!! :Peace:
Hij heeft contact gehad met de eigenaar die weer contact op gaat nemen met KBA.

Ivo Christov

Nieuw

Berichtwo 03 dec 2014, 20:42

Gewoon naar de RDW gaan, zeggen dat papieren zoek zijn, maar wel koopvertrag meenemen.

Voeren ze hem zo in, al 2x meegemaakt ;)

Op die manier ook een Schulz zonder papieren uit Duitsland ingevoerd die voor de Duitse markt daarom niet interessant was, daarna terugverkocht naar Duitsland, dat was voor mij weer zeer interessant!

mvg
Ivo E28.nl

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 03 dec 2014, 22:18

Nieuwe regel RDW: Geen invoerkeuring meer zonder deel 1

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,4457611

Waarschijnlijk is er een uitzondering voor historische voertuigen , De vraag is is dat 25 of 40 jaar?

Het zekerste is toch als de huidige eigenaar het kentekenprobleem oplost.

Dec 2010
FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor
oldtimers uit het buitenland
RDW geeft bij invoeren van historisch voertuig weer een kenteken af indien men niet
beschikt over Deel I en / of Deel II (incomplete originele kentekendocumenten)
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een aangepaste
werkwijze (nieuwe regeling) in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een
kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een
voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd. Deze aanpassing was
nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de
Europese Richtlijn 1999/37 en de Nederlandse wetgeving.
Actie van de FEHAC heeft resultaat
De FEHAC heeft direct bij de RDW tegen deze aanpassing geprotesteerd. De maatregel
betekende immers een concrete aanslag op het behoud van het mobiele erfgoed, waarvoor
de FEHAC zich al 35 jaar inzet. En nog wel uit een onverwachte hoek. Het mag immers
bekend worden verondersteld dat van veel oldtimer voertuigen binnen de EU (van inmiddels
27 landen!) in de loop der jaren de voertuigdocumenten verloren zijn gegaan. Deze
voertuigen zijn ooit buiten gebruik gesteld en vervolgens 'vergeten' of weggezet in
afwachting van een grote restauratie. Nadat de technische kant van de restauratie is voltooid
en de voertuigen weer geschikt zijn voor deelname aan het verkeer, worden ze ter keuring
aangeboden en na goedkeuring kan er opnieuw een kenteken worden afgegeven. Voor de
eigenaar de bekroning op zijn werk!.
Vele eigenaren van voertuigen, die naar ons land zijn gehaald voor restauratie en waarvan
geen offici

Keer terug naar Allerlei