Het is nu do 27 feb 2025, 23:29

Scherpe daling import klassieke auto's

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

RobertF

Professional Goud

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 21:33

Voor een 735 E23 die geen 30 jaar is betaal je in Duitsland ook nog goed 700 euro zonder kat, met kat is het ongeveer 400 euro. Voor een oldtimer ouder 30 jaar betaal je 192 euro.
Maar daar ging het niet om, het ging er om dat je een oldtimer origineel moet hebben voor een historisch kenteken, dan val je in het gunstig tarief.

zerotolerance

Professional Goud

Berichtwo 08 aug 2012, 07:19

Waar het mij om ging is dat de belasting daar niet hetzelfde is als hier. En het historische kenteken is daar ook onderdeel van. Ik hoef helemaal geen korting voor mijn BMW als ik belast wordt op gebruik. Maar dat wordt ik niet, ik moet betalen voor het bezit. Ik rij maximaal 5000 kilometer per jaar met mijn 745i. Geen 300 euro aan benzine in de maand zoals sommige anderen schijnbaar wel doen. Dit zijn de Nederlandse regels en daar "profiteer" ik van.

Maar ze gaan hun gang maar met al die regeltjes. Het zal mij een worst zijn. De lol gaat er voor mij dan wel snel vanaf en dan gaat ie gewoon weg. Dan maar geen liefhebber.
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op wo 08 aug 2012, 09:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Street legal

Professional

Berichtwo 08 aug 2012, 09:00

@ michiel

Ik hoef nog niet, maar als ik er eentje wil moet het een I zijn.Een IL past net niet in mijn garage!

Enne die regeltjes en al die commotie is gewoon weer symboolpolitiek van een paar bureaucraten welke bang zijn voor hun gesubsidieerde baan. en dus weer wat moeten publiceren.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 08 aug 2012, 11:26

Het is jammer dat sommige mensen je deze hobby niet gunnen. Wat betreft de CO uitstoot compenseer ik dat door zondags niet naar voetbal te gaan met de auto of andere sportevenementen. Ik gun de mensen hun voetbal hoewel ik er niets mee heb maar wel kan betalen voor de politie inzet. Die honderd duizenden die met de auto naar hun sportevenement rijden stoten meer CO uit als alle oldtimers bij elkaar denk ik.
Bovendien houden we het cultureel erfgoed in stand zodat de mensen dit ook kunnen zien rijden en niet alleen in een museum zien.
Kijk maar eens hoeveel volk komt kijken als ergens een oldtimermeeting georganiseerd wordt.

Ik denk echter dat de moderne oldtimer zo wie zo gaat uitsterven Je wilt uiteindelijk toch iets aparts hebben. De productie aantallen zijn zo groot geworden dat het niet meer apart is.
Van een E34 zijn 1,3 milj gemaakt is dat nog bijzonder?, van de E23 zijn 285 368 gemaakt dat is al een stuk minder en van mijn Jag MK2 zijn er 90 000 gemaakt en van mijn XK140DHC slechts 2810 stuks.
Eigenlijk zouden ze de mensen moeten belonen die dit in stand houden met veel eigen inzet en geld zodat ook andere daaraan plezier hebben.
Als ik met mijn Jag rij dan krijg ik altijd opgestoken duimen. Met een E23 heb je dat over 20 jaar ook :thumbsup:

Street legal

Professional

Berichtwo 08 aug 2012, 13:04

Ja , Robert. Ik was afgelopen weekeind in Duisland bij kennissen. had de e24 mee om weer eens fijn te toeren. En inderdaad, vaak duimpjes omhoog en bij de stop bij de pomp ook leuke spontane gesprekken met mensen die de e24 nog uit hun jeugd kennen. De buurman aldaar kwam gelijk met zijn camera, die was van mening dat zulke fraaie ontwerpen waarschijnlijk nooit meer gemaakt zullen worden.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 08 aug 2012, 15:41

:thumbsup: Klopt!!! een e24 was ook een bijzondere auto, er zijn er 85 000 gebouwd dus dat is niet veel t.o.v. een e34 met 1,3 milj. Het was ook een auto voor de happy few en toen oogstten ze ook al bijzondere blikken, laat staan nu. TOP
Vorige

Keer terug naar Allerlei