Dit nodigt uit om ook eens wat te vertellen.Ik rij al jaren voornamelijk BMW. Ik droomde vroeger, als brommer opvoerder, al van een e 24, maar dat was enigszins utopisch qua budget en later natuurlijk door gezins groei niet praktisch. Nadat ik een 2002, een 525 e12 een 728i e23 ,en een e30 325i met 2,7 c1 kloon motor en tussendoor nog heb genoten van een Burton power sierra XR4I, en een senator B 24v kocht ik voor weinig geld een E32 730I in de fantastische kleur brokat rot metallic met pergament interieur. Deze E32 bleek een fijne trouwe reisgenoot, en heeft me 100000 km nooit laten staan. Door werkwijziging kreeg ik de beschikking over een leasewagen die ik ook prive kon rijden. Dat de E32 voor de deur stond en weinig gebruikt werd zorgde er bij mij voor dat ik eens ging zoeken naar een e23, die dan mooi in de winter in de garage kon staan. Maar ik heb geen enkele e23 gevonden die mij aanstond. ik wilde een haaiebek, type 1,5 met zwart sport interieur en een safierblau of reseda groen kleurtje, en die vond ik niet of ver boven budget.De doorslag om mijn e24 te kopen was eigenlijk dat de juiste auto ineens wel beschikbaar cq bereikbaar bleek.Al een jaar voordat ik besloot een klassieke BMW te zoeken had ik (Mijn) e24 al eens zien staan bij een bekende handelaar in Alkmaar, doordat ik daar een vaste klant had zag ik deze wagen regelmatig staan. De kleur en interieur waren voor mij om te kwijlen, maar niet alles was zo netjes dat ik de vraagprijs wilde betalen, en na enig onderhandelen ben ik onverrichterzake weg gegaan.Anderhalf jaar later zag ik een advertentie op de autotrader website met een foto van twee e24 ers die te koop werden aangeboden. Bij nauwkeurig bekijken zag ik ineens dat het dezelfde wagen was die daar bij die garage had gestaan. Afspraak gemaakt en samen met mn vader daar gaan kijken. Bleek een sympathieke vent, wel een handelaar, met een mooi verhaal over beide autos. ze waren van hem en zn broer, om samen te toeren. Ze stonden bij die garage in Alkmaar vanwege LPG onderhoud.Wegens grotere interesse voor rijden op Zandvoort werden beide wagens verkocht, en dat eerst een tijdje in consignatie bij die garage. Een polarisgrijze 635 met 5 bak en (mijn)saffierblau 633 met een 4 bak. Beide hadden een zwart leren sport interieur met duidelijke instapschade, en de grijze had een trekhaak . Beide wagens hadden een BRC autogas installatie die in Polen was ingebouwd door een vakkundig inbouwstation.alle papieren waren erbij, ook een kopie van het duitse kenteken en de spec sheet van onder de achterbank. De blauwe stond nog steeds in mijn geheugen en ook mijn vader vond dat een mooie wagen.De vraagprijs was 2250 lager dan bij de eerste handelaar en Ik kon een fatsoenlijk bedrag voor de E32 krijgen, dus de koop gesloten. Een week later opgehaald en vol plezier naar huis gereden, en in de daaropvolgende weken een paar zaken op orde gebracht. De 17" 9 J remotech velgen waren mooi maar voorop veel te breed voor een type1(e12basis) en daarom snel verkocht en vervangen voor 8,5J x 17"BMW e39 ROD velgen. De beschadigde voorstoel is hier bij Autobekleder Lelystad met behoud van patina supermooi in orde gemaakt. Daarna heb ik uiteraard alle onderhoud uitgevoerd, de gasinstallatie afgesteld en een Alpina stuur en houten versnellingspook ,via E-bay gescoord, gemonteerd. Witte knippers vind ik ook mooi, en de rode achterlichten maken m af.Daarna heeft ie lange tijd fijn op mooie dagen rondgereden, naar Duitsland,Belgie en Denemarken bijvoorbeeld. Toen de belastingregels veranderden heb ik de gasinstallatie verwijderd, de achterste draagarmen vernieuwd,en twee jaar geleden samen met het ontroesten van de wielkasten de vulopening dichtgelast en de zaak vakkundig laten spuiten. Deze wagen is ondertussen een geliefd familielid geworden en van mijn vrouw en dochter mag ie niet meer weg. Er wordt door beiden al weer naar uitgekeken dat we de weg weer op kunnen. Nog even wachten tot de pekel is weg geregend, en de dynamo weer klaar is om terug in de wagen geplaatst te worden.