Hier in nederland blijft inderdaad t kenteken bij de auto.
tis een heel gedoe met de nieuwe kentekens om dat bij te houden.ha ha
maar YA in t midden is een historisch oldtimer kenteken.en krijg je als een auto voor 1978 ooit in welk land dan ook op kenteken is gezet.dus invoer kenteken.blauwe platen mag tot 1978 ook dacht ik.
daarna werd t geel.
DE en AL zijn ook invoerkentekens,maar meestal ouder.
hier in nederland kun je als t een Originele Nederlands Kenteken is,
Zien hoe oud de auto is(als je er een beetje verstand van hebt)
En als een auto met nederlands kenteken naar t buitenland gaat,en word uitvoerd,
En hij komt ooit weer terug...kun je t origineel kenteken weer terug krijgen.
en als je t echt niet weet..ff google naar rdw ovi...kenteken in vullen.
en je krijgt gratis de gegevens..zoals,apk datum,datum tenaamstelling.
eigenaren in nederland..particulier en bedrijf.
als de auto verzekerd is..niet gestolen..brandstof ..gewicht ect.
en je hebt nog uitzonderingen..zoals AA voor koningshuis..
CD voor mensen die denken dat ze belangrijk zijn in nederland
MP militaire politie en ga zo maar door.
Begin jaren 70 kentekens zijn bv 00-19-NR
06-VH-10 is weer 1978
DH-26-PV 1979 daarna volgde FB...GB....HB en ga zo maar door.
Dit kenteken reeks is tot 1991 geloof ik geweest.met als laatste zeg maar..ZZ-99-ZZ
daarna werd t 4cijfers en 2 letters..daarna weer 2 cijfers..3 letters en 1 cijfer..
en nu weer 2 letters..3cijfers en 1 letter..
en dan heb je nog bedrijfsautos ...die herken je aan t kenteken beginnend met een B(oud kenteken)
En met een V
Zie je door de bomen het bos nog