Pagina 1 van 1

Vraagje over F20 model

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2016, 11:09
door Marthijn
Gezien de grote liefde voor BMW hier op het forum door de diverse leden is er vast iemand die mij hierover kan informeren.
Heb het 1 en ander gevonde op internet maar ben er zelf nog niet 100% over uit welk model ik het beste kan nemen.

Een diesel of benzine maakt mij niet uit we rijden 20-25 K per jaar dus dat zit ongeveer gelijk aan kosten.

De 116d 1.6 diesel EDE valt zoizo af want deze mag geen trekhaak hebben ( klopt dit)
En is dit een officiele bmw motor of een afgelijd frans model.?

Wat betreft de 116i en 118 i dat zijn gelijke motoren en dus niet zoals het oude type 1 serie de 2.0 versie maar ook beide 1.6 ltr motoren, zijn dit officiele bmw motoren?
En wat zijn de zwakheden hiervan?

Ook word aangeraden om een automaat te nemen omdat de handgeschakelde modellen nogal eens problemen geven.

Mijn eigen conclusie is dat de keus valt op een 116/118 D met automaatbak en wel de 2.0 versie met een max km stand van 150.000
Ook van 1 ste eigenaar afkomstig en natuurlijk dealer onderhouden.
De auto zal het meest door de vrouw worden gereden.

Zal dit de juiste keuze zijn wat jullie betreft?

Re: Vraagje over F20 model

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2016, 17:47
door riemer
Let even goed op het ketting probleem bij die BMW motoren. Garantie of een coulance regeling kun je vergeten bij BMW.

Dat is een zeer kostbare zaak kan ik je vertellen. (€1500,- tot €2000,-) Misschien heeft dat model het probleem niet meer, maar houd het in de gaten.

Ik heb zelf een E87 123D (gechipt), die me zeer goed bevalt. Ook de ketting laten vervangen, dus ik spreek uit ervaring.

Re: Vraagje over F20 model

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2016, 19:43
door Marthijn
Ketting probleem ben ik inderdaad van op de hoogte, dacht dat BMW duurder in onderhoud was dan VW, maar dan is die 1500-2000€ nog penuts in vergelijking wat ik destijds bij mijn passat 3.2 4 motion moest neerleggen 5500€.... :roll:

Maar lees ook dat dit ketting probleem niet bij alle N47 blokken voorkomt, ligt denk ik ook aan hoe de auto bereden is door de eerdere eigenaren.
De 2.0 diesel blokken zijn die identiek aan degene in de E87 modellen?

Re: Vraagje over F20 model

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2016, 10:27
door riemer
Die €1500,- tot €2000,- is natuurlijk wel het preventieve onderhoud. Als de ketting breekt ben je natuurlijk ook wel €5500,- kwijt. BMW doet er dan een nieuw blok in by the way.

Om de ketting te vervangen moet het complete blok er uit worden getakeld, omdat de ketting aan de schutbord kant zit. Super ontwerp! :lol: :lol:

Als jij €5500,- hebt betaald om alleen preventief de ketting te vervangen, volgens mij ben je dan getild.

Re: Vraagje over F20 model

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2016, 11:03
door Marthijn
Dat ik getild ben dat is zeker, maar dan met name in de teleurstellende zin in VW, maar dat heb ik al eens beschreven in mijn topic in projecten.
Dat is ook de reden geweest om de overstap te maken naar BMW.
Die 5500€ destijds was voor de hele rambam ketting/2 massa vliegwiel/koppeling/waterpomp/oliepomp/alle rollen/enz.
Maar dat is geweest en wil ik eigenlijk niet meer aan herinnerd worden :|

Maar dank in iedergeval voor de uitleg.!
Onderhoud moet gewoon goed gedaan worden dat is simpel en heb ik ook nooit op bezuinigd.
Als je goedkoop wil rijden moet je bijrijder worden :biggrin: