vandaag bij een forum lid(geen actieve helaas) langs geweest,en een originele bmw brandblusser gekregen...... hij stoorde zich er aan....met in/uit stappen........
ik ben er zeer BLIJ mee.............
nr 8 compleet,en nr 11......... past mooi onder de stoel..........
Een brandblusser heeft een bepaalde houdbaarheidsdatum. Het metertje is daar niet voor bedoeld, die is voor de druk. En het ene sluit het andere niet uit.
Klopt, ga er niet vanuit dat die brandblusser nog werkt Het gaat natuurlijk om de originaliteit dus wat dat betreft een leuk cadeautje Kan je hem niet opnieuw laten vullen?? (heb er ook eentje en die is nog houdbaar voor anderhalf jaar, nooit van dichtbij bekeken eigenlijk)
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic 2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic 1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood
Maar als je auto in de brand vliegt moet je er snel bij zijn en je doet alleen aan schadebeperking. Een blusmiddel is dusdanig slecht voor je electronica dat je auto er vroeg of laat alsnog problemen mee gaat krijgen.
Idd, de druk zal nog goed zijn. Maar reken niet op effectieve werking. Dat is na 30 jaar echt wel klaar hoor. Ik vind het als optie freak gewoon mooi en compleet staan.
De BMW brandblusser is gevuld met halon Wikipedia: Halonblussers vonden meestal hun toepassing bij de brandbeveiliging van computerruimten of andere elektrische apparaten. De reden hiervan was dat halon als een 'schone blusstof' werd beschouwd, die geen schade aan apparatuur zou veroorzaken. Bovendien blust halon door als een negatieve katalysator op de verbrandingsreactie in te grijpen, en niet door verdringing van zuurstof. Hierdoor is veel minder blusmiddel nodig, en is het risico van verstikking van personeel in de ruimte minder groot.
Ze hebben trouwens ooit een keer via Topgear (volgens mij) een item gehad over kleine brandblussertjes, daaruit bleek dat als je bijvoorbeeld een klein brandje in je interieur hebt dit nog wel werkt maar als je onder de motorkap een brandje krijgt dit 9 van de 10 keer niet te blussen is met zo'n kleine blusser.....
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic 2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic 1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood