Pagina 1 van 2

Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 16:53
door PayDay
Ik heb voor komend weekend, in verband met de motorwissel, diverse slangen en kleinmateriaal besteld bij de dealer (KERAM Kerkrade).
Uiteraard had ik al een aantal onderdeelnummers opgezocht op bmwfans.info.
Ik werd bij de dealer UITGEBREID geholpen en alles werd besteld en de volgende dag geleverd.
Aangezien hier ook andere verhalen op het forum te lezen zijn wilde ik dit even melden :wink:
Ow ja, ik heb ze ook nog even snel laten uitzoeken of de motorkapisolatie nog leverbaar is omdat hier ook de raarste verhalen over de rondte doen.
Ze zijn echter gewoon nog leverbaar. Alles bij elkaar 62 euro excl.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 17:25
door RobertF
Ik haal alles bij Kohl in Heinsberg

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 17:29
door jeffreypico
Haal ook alles bij de dealer nooit problemen er zijn zat spullen te krijgen 2 a 5 leverdagen.

En het is altijd goed :lol:

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 17:39
door MartinE34
ik kom ook bij een toffe garage waar ik regelmatig mijn onderdelen haal ik kom hier al zo,n 20 jaar.

kreeg 10 jaar terug al de cd/dvd's met ETK/HTK/WDS/TIS/EBA en URK om zelf de dingen optezoeken die ik nodig zou hebben en met de nummers de bestellingen doorgeven.

via een speciale tel/fax nummer kan ik de bestellingen door geven ,dit werkt voor mij makkelijker en voor hun ook

Maar aan de balie word ik ook altijd goed en netjes geholpen voor welke type BMW dan ook ,als ze iets apparts vinden in het magazijn bellen ze me ook op met de vraag of ik er interrese in heb

laatst stond er een M1 was er toevalig met de E24 de halve werkplaats stond bij mijn auto te kijken en ik stond in de werkplaats met iemand van de balie bij de M1 te kwijlen ff horen lopen ff in gezeten waar maak je dat nog mee bij een modern garage bedrijf zoals BMW

Dus in mijn geval ook alleen maar lof, dit in tegenstelling tot idd andere verhalen op diverse forums

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 18:35
door wijnand
Ik heb slechts 1 keer een slechte ervaring gehad bij de dealer (Ekris Veenendaal) waar ze niet de moeite wilde nemen om een onderdeel op te zoeken in hun systeem. Dezelfde dag nog naar Ekris zeist gereden waaer ze me wel van dienst waren. Bij Dusseldorp in Epse heb ik de beste ervaringen, van het bestellen van onderdelen, advies bij storingen tot het nazoeken mbv vin code van de eigenschappen van mijn auto. Al met al zorgt BMW best goed voor onderdelen voor de oudere types, alleen de prijzen zijn afgelopen jaren fors gestegen :devilish:

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 18:55
door MartinE34
Bij Ekris in veenendaal ben je snel te min als je BMW 3jaar of meer oud is ,jammer is dat :(

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 19:45
door zerotolerance
Ik zou wel positief willen zijn maar helaas...

Ik heb zelf alleen maar ervaringen met Martinistad Groningen maar daar wordt je niet blij van. Zij ook niet van mij, wat ze daar kunnen kan ik ook. De eerste keer maakte ik de fout door netjes te wachten, maar in een polo op sportschoenen maakt dat geen indruk. De tweede keer heb ik de meneer achter de balie vriendelijk gevraagd of hij mij direct kon helpen omdat ik geen zin had te wachten op mensen in pak...

Maar mijn auto stond niet in "het systeem", ondanks dat het een BMW is. Ze kunnen alleen maar zoeken op chassisnummer. Ik geef ze alleen maar onderdeelnummers, ze slaan alles op. Ik ga er alleen heen als het moet, en dat is niet vaak.

Ik vermoed dat dit ook zoiets is als dat wat MartinE34 bedoelt. Mijn auto is te oud.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 20:17
door ErikAnton
Meldt het dan bij BMW Nederland, die maken er echt wel werk van. En tja de dealers verdienen veel aan de onderdelen dus waarom mensen niet aardig helpen,
zeker als ze al met de juiste nummers komen :)

Zelf kwam ik regelmatig in Rotterdam op de driemanstee weg, maar hoeft nu niet meer aangezien alles al vervangen is.....

Eenmaal bij die andere geweest in Rotterdam en daar wilde ze motorolie in mijn automaat gooien, haha ( of was het differentieelolie in de automaat, of dexron 2d in mijn differentieel....)

Groeten Erik

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 20:41
door graad
sinds er een nieuwe onderdelenman in helmond zit.....no problem..
die helpt me...zelfde als met t zoeklampje in t daschboard...
per 20 leverbaar....hij...ik bestel er dan 20...en gaan er 19 terug :mrgreen:

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 21:05
door Arie van der Meulen
Dealers verdienen vooral veel aan nieuwe onderdelen, op oude onderdelen is de marge veel minder. Ekris in Utrecht heb ik ook slechte ervaring mee. Hans Severs in Alphen a/d Rijn heb ik hele goede ervaring mee.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 21:09
door Mike
Ekris Zeist/Veenendaal, Jan de Jong Amersfoort, allen niet behulpzaam en onvriendelijk :snooty:


Ekris Nijkerk zeer vriendelijk, kreeg zelfs koffie. :thumbsup:

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 21:29
door MartinE34
zit EKRIS scherpenzeel er nog :?: waren daar ook vriendelijk maar dat had meerdere redenen :lol: ;)

Nee zit er vanaf 1994 al niet meer ,maar daar waren ze ook vriendelijk daar kan v-daal een puntje aan zuigen.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 22:09
door Street legal
In Nijkerk zat Middendorp, dat was nog eens een fijne zaak met zeer vriendelijke mensen. Vroeger zat in Dronten ook een dealer die nu (al een tijd) is overgenomen door Klaas Visser, dat waren nog eens arrogante lui, in je werkpak met kisten aan werd je niet toegelaten bij de ocaissions. De eerste vraag van die verkoper was : heb je wel genoeg gespaard dan?". Toen haalde ik 5000 gulden cash uit mijn portemonee en vertelde dat ik mijn zuurverdiende geld bij een andere dealer ging uitgeven. Zo kocht ik mijn e23 bij Middendorp, nadat ik had gereden in een e28 eta en 528i, een e30 320 en de 728i die ik toen kocht.
Tegenwoordig ga ik altijd naar Klaas Visser. De onderdelenmannen daar helpen perfect, zoeken eventuele nieuwe nummers op en sturen een sms als alles aangekomen is. Ik heb daar nog nooit hoeven wachten op de bekende salespakkenkapsonesmanagers die hun 116i van leaseplan in onderhoud hebben.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 11 aug 2011, 23:04
door MartinE34
Klaas visser roepen een paar mensen van het E34 forum ook over ,ook wat reparatie betreft.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011, 08:16
door Street legal
Ja , ook de reparaties doen ze uitstekend. van mijn ex e32 moesten de achterasdragerbussen (tonnenlager) worden vernieuwd. Hebben ze perfect gedaan en de auto netjes gewassen weer geparkeerd. Koste geloof ik 160 euro. Zonder het speciale gereedschap kun je ze er meestal niet zomaar uit en in krijgen, dus vond ik dat een goede actie.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011, 17:03
door 628CSI
Zwartepoorte Roosendaal ook al zo'n drama, heb daar aan zo'n drie delig figuur gevraagd of ie zo'n klte kapsones had omdat ie bij BMW werkte of zo'n k#t karakter van huis uit had.
Ik had een afspraak gemaakt i.v.m.elektrische problemen, en heb ruim een half uur moeten wachten voordat er iemand kwam kijken.
Er werdt ff met een lamp onder m'n dash en motorkap gekeken, wat nog geen 5 min.duurde en toen kreeg ik te horen dat ik een afspraak moest maken.
Ik zei dat ie binnen stond omdat ik een afspraak had, maar hier werdt niet op gereageerd en ik moest m'n sleutels bij de receptie halen terwijl ie er gewoon mee in z'n handen stond.
Daar aangekomen kreeg ik te horen dat ik 65 Eurie's moest aftikken als zijnde arbeidsloon :shock:
Je snapt wel dat ik flink stampij heb gemaakt, maar ik heb gewoon moeten betalen omdat ik domweg m'n sleutels niet kreeg.
Dus nu m'n spulletjes via van Bremen automaterialen in Bergen op Zoom, die kunnen me ook alles leveren en erg vriendelijke mensen :thumbsup:

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011, 18:14
door Michiel
Klaas Visser Lelystad;
helemaal top! Zeker niet te beroerd om onderdelen voor je op te zoeken. Netjes een belletje dat het klaar ligt.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: za 13 aug 2011, 19:05
door MartinE34
ken een paar gasten die uit breda komen en helemaal naar klaas visser gaan dus dat wil wel wat zeggen als ze vollof terug komen

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011, 09:05
door Stig
Bij NorbraCars in Uden leveren ze tot nu toe de onderdelen die ik nodig heb. Onderdeelnummer doorgeven, als het moet nog even bevestiging van VIN-nummer om te kijken of het klopt en dan netjes belletje als het binnen is. Gewone goede zakelijke afhandeling.

Ik heb ook een keertje meegemaakt dat er een medewerker mee naar buiten kwam kijken naar mijn 732i, toen hij hoorde dat ik een onderdeel moest hebben voor een E23. Even staan praten, was leuk.

Ik ga nog een een keertje vragen of ze de moeite nemen om wat informatie over de opties en dergelijke uit te draaien op basis van VIN-nummer.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011, 10:18
door Mike
Je hebt geen dealer nodig, dat kun je ook zelf doen. 8-)

[link]http://www.parts.bmwgroup.com/[/link]

ID = eu111111
Password = bmwetk1

Ga naar WebETK, voer de laatste 7 je VIN nr in en ga linksbovenin naar options.
Dan krijg je de volledige optielijst.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2011, 10:22
door Mike
Mijn optielijst.

Options

Vehicle information


Type Value
VIN WBA
Type code
Type 728 (EUR)
E series E23 ()
Series 7
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M30
Displacement 2.80
Power 0
Drive HECK
Transmission AUT
Colour DELPHIN METALLIC (184)
Upholstery ANTHRAZIT (0129)
Prod.date 1985-03-01

Options


Code Description (interface) Description (EPC)
S230A ANHAENGERFEDERUNG Low-slung sports suspension
S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV Alarm systems
S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Door mirror / driver's lock, heated
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm. insulat. glass green
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger
S570A STRONGER ELECTRICITY SUPPLY Reinforced power supply

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 01:22
door e23eric
Ik heb dit es even geprobeerd maar ik krijg een foutmelding, het is toch de laatste 7 cijfers van chassisnr bij fahrgestellnr invoeren?

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 09:44
door Stig
Offtopic :P maar bedankt, Mike!

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2011, 13:30
door Street legal
Mijn e24 is van 1980, en dan werkt het niet. Oudere wagens staan niet in hun digitale archief.

Re: Ervaring met de dealer

BerichtGeplaatst: do 18 aug 2011, 12:28
door Bouke-p
Met mn vorige auto ben ik wel eens bij de BMW delaer in Rhoon geweest, ff geen idee hoe die heet. Maar dat was ook de laatste keer... niks voor mij en idd, als je geen 3delig pak draagt en je auto is ouder dan 5 jaar kijken ze je niet aan.

Nu bestel ik de meeste onderdelen online, www.mijnautoonderdelen.nl of via de auto hobbyclub op de kazerne :)