Het is nu do 27 feb 2025, 20:07


ne maandagmorgen 7u.

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

bigboy

Die hard

  • Berichten: 432
  • Geregistreerd: zo 22 feb 2009, 23:56
  • Woonplaats: turnhout city

ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 08:23

Goeiemorgeuh!! Weer een echte maandagmorgen, me vrouwke hare 520d start niet, kabels aangehangen...nog nix :evil: 'k denk startmotorke... plezant als mijn auto erachter staat op de oprit!
Zo lig je nog lekker te snurken, 5 minuten later loop je in je pijamabroek bij 0
verslaafd aan bmw, mmmmm een klein beetje dan
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 08:48

Ik voel helemaal met je mee.
Alleen niet in pyama.

Bij mij was het half 8 dat ik probeerde de 735 te starten.
Maar ja, automaat, dus daar helpt duwen geen zier.
En natuurlijk heb je net alle ruiten gekrabd...
Ik kon lekker met de trein.
Alleen fietsen door de kou had ik al tijden niet meer gedaan:( :(

ik hoor een klik van het relais, maar de startmotor draait niets rond.
Dat soort kuren had ie wel vaker, maar met een minuutje wachten startte hij toch altijd netjes.

Is dit te repareren of tijd voor een nieuwe startmotor?
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 09:51

kan ook een slecht contact zijn in de kabels, even de polen goed schoon maken. Zet het licht aan en start, als het licht uitgaat heb je een nieuwe accu nodig..
Offline

Rts

Die hard

  • Berichten: 364
  • Geregistreerd: di 07 apr 2009, 15:37

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 11:25

Het is inderdaad wel erg vochtig weer...
BMW 325ia cabrio e30
BMW 528ia E28
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 14:26

De accu is volgens mij goed.
Ik zal vanavond eens kijken, maar de lampjes op het dashboard bleven vanmorgen vroeg goed branden. Enkel de temperatuurmeter zie ik even naar links schieten. Hoort dat?
Maar ik heb meermalen gehad dat ik een aantal uur de lampen aan had en dat niet had gemerkt met afsluiten.
Gewoon Starten en lopen.

Is ook 72 Ah accu van pas een paar jaar oud.
En er hoort officieel een 63 Ah in?

Ik heb de auto pas sinds een maand of 3 en toen heb ik de polen pas aangesloten. Ik kan weer controleren, maar toen waren ze goed schoon.
Of bedoel je iets met de startmotor en de kabels daarnaartoe??
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 18:04

koplampen aanzetten en starten dan weet je of die goed is en dan ligt het aan de startmotor, je kunt er ook met een zware staaf ijzer een tik op geven, er wil wel eens borstelstof tussen de koolborstels zitten. Startmotor uitbouwen is een rot werk
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 20:00

vanavond nog eens geprobeerd te starten.
Ik weet niet of ik de binnenverlichting aan had of zo, maar accu was echt leeg. Zelfs het dashboardlampje had problemen.
Ben nu binnen de accu aan het laden.
Als extraatje ook de oude accu uit de volvo bijgevuld en nu aan het opladen.
Dan kan ik die als reserve achter in de auto zetten de komende tijd.

Morgenvroeg eens kijken hoe alles start.

dan kanik straks ook eens gaan zoeken of en waar er een lekstroom loopt.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 20:30

RobertF schreef:koplampen aanzetten en starten dan weet je of die goed is en dan ligt het aan de startmotor, je kunt er ook met een zware staaf ijzer een tik op geven, er wil wel eens borstelstof tussen de koolborstels zitten. Startmotor uitbouwen is een rot werk

of er is gewoon een stukje van de koolborstels afgesleten waardoor de koolborsteltjes niet meer tegen commutator aankomen, waardoor er geen stroom meer loopt. waardoor de motor niet draait. als je er dan een klap op geeft, gaat alles in de elektromotor dichter tegen elkaar aan zitten, waardoor er dan wel weer contact is.
Offline

bigboy

Die hard

  • Berichten: 432
  • Geregistreerd: zo 22 feb 2009, 23:56
  • Woonplaats: turnhout city

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 21 nov 2011, 21:26

Mijn 520d doet 't trouwes trug, met de sleepkabel in gang getrokken en weg was ie, nu geen probleem meer ondervonden... :!:
't Is mij een raadsel wat 't probleem was vanmorgen :dizzy:
Het leek echt een lege accu, maar ook met startkabels klonk de startmotor beroert, daarom dacht ik dat die de schuldige was...

Ben es benieuwd of ie het morgenvroeg doet :roll:
verslaafd aan bmw, mmmmm een klein beetje dan
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtdi 22 nov 2011, 08:15

Mijne startte prima op een volle accu.
En jouw 520D?
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

bigboy

Die hard

  • Berichten: 432
  • Geregistreerd: zo 22 feb 2009, 23:56
  • Woonplaats: turnhout city

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtdi 22 nov 2011, 11:19

Die deed 't gewoon, als ik nu eens wist wat er gisteren mis was... :oops:
verslaafd aan bmw, mmmmm een klein beetje dan
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtdi 22 nov 2011, 14:32

mischien dood punt???
heb ik ook eens gehad met een americaan en mn escort...nieuwe accu...maar niets...
in zn D....wat op en neer....en hoppa starten....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtdi 22 nov 2011, 18:05

ik heb eens gekeken naar de laadstroom. Was 13,6 V als de motor draaide. Niet echt hoog dus

Nieuwe spanningsregelaar van 12 euri en nu is de laadstroom 14,3 V. Stukken beter dus.

Hopelijk laadt de accu nu beter.

Hopelijk ben ik dan ook van het probleem af.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

bigboy

Die hard

  • Berichten: 432
  • Geregistreerd: zo 22 feb 2009, 23:56
  • Woonplaats: turnhout city

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtzo 04 dec 2011, 22:54

Ondertussen de 520d nog een paar keer moeten aanslepen...Gaat 't een paar dagen goed, dan start ie weer niet :twisted:
Bleek nu dat de batterij leeggetrokken werd, dan wel en dan weer niet. Ik heb net de beruchte "egel" van de interieurventilator vervangen, deze zou m'n batterij
steeds leegtrekken. Ben eens benieuwd... :shifty:
verslaafd aan bmw, mmmmm een klein beetje dan
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: ne maandagmorgen 7u.

Berichtma 05 dec 2011, 08:16

Die ken ik niet.
Ik weet wel dat ik mijn accu nog niet vol heb gekregen.
Met opladen wil de overladingsbeveiliging van de acculader ook telkens aanslaan, lijkt het. (zegt hard klik en stopt even met laden)

En ik heb het inmiddels ook nog een keertje gehad dat ik even ging parkeren, naar de radio luisterde terwijl mijn vrouw naar de winkel was en de accu net te leeg was voor de startmotor. (en de extra, oude accu die ik tijdelijk achterin heb staan was ook te leeg, dus die heb ik ook maar weer bijgeladen)

Ik voel dus met je mee.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic

Keer terug naar Allerlei

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten