Pagina 1 van 1

745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011, 20:55
door zerotolerance
@ bmw e12 driver

Ik heb het stukje gelezen maar 8,7 seconden? Nou, uit ervaring kan ik je vertellen dat dit niet correct is:



Dit is met de originele ECU. En dat is echt geen 8,7 seconden.

Rollenbank moet nog.

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011, 21:27
door Bmw e12 driver
Inderdaad 8.00 sec , maar nog geen 7.2 :D
http://www.cs-zone.com/E23%20TESTBERICH ... %203.4.htm
Ik weet ook niet wat ik ervan moet geloven, van dat stukje.
Ik zal zelf van de week ook eens de proef op de som nemen, ben alleen niet zo handig met you tube filmpjes plaatsen.
Maar zal eens kijken hoe ver ik kom.
Ben benieuwd naar jou dynojet uitdraai binnenkort.

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011, 22:02
door zerotolerance
Volgens mij was de fabrieksopgave 7,9 seconden. Bij beide.

Ik ben op zich wel blij met mijn type II, ze zijn wat betrouwbaarder.

Edit:

http://www.cs-zone.com/E23%20TECHNIEK%20745i.htm

7,8 vs 7,9 staat daar.

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011, 22:21
door baur323
Volgens mij brandt er een ABS lampje, of ging het daar niet over :mrgreen:

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011, 22:23
door zerotolerance
Die brandt eigenlijk nooit. Maar ik kwam er per ongeluk achter dat hij dat doet toen ik op een stuk snelweg kwam waar ik 130 mocht. Normaal rij ik dat namelijk nooit.

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011, 23:30
door graad
waarom dan turbo eric...... :mrgreen:

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2011, 07:48
door zerotolerance
[*]Omdat mijn andere auto ook een turbo is
[*]Voor het inhalen
[*]Omdat alle fabrikanten tegenwoordig downsizen met een turbo
[*]Omdat ik er qua souplesse er niet op achteruit wou gaan

Ik wou geen turbo, maar deze vond ik niet duur en wel luxe. En ik wou echt geen 728i automaat weer, ben qua vermogen erg verwend.

En nu wil ik alleen maar meer! Maar ik doe er weinig mee :mrgreen:

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2011, 08:32
door PayDay
zerotolerance schreef:Volgens mij was de fabrieksopgave 7,9 seconden. Bij beide.

Ik ben op zich wel blij met mijn type II, ze zijn wat betrouwbaarder.



Waarop is dat eigenlijk gebaseerd? Ik heb dat nou al zo vaak op het forum gelezen maar nooit met concrete onderbouwingen...

-type 2 is misschien wat zuiniger (motronic tegenover l-jetronic) maar daar staat tegenover dat type 2 weer met die baksensoren en elektronische aansturing van de automaatbak zit... Meer elektronica dus...
-zekeringkast van type 1 is bagger
-roestpreventie van type 2 is beter

En eigenlijk wil ik niet de discussie aanzwengelen welke mooier is (type 1 natuurlijk)...


Wat betreft de acceleratie; ik heb de 745 nooit geklokt. Ik weet wel dat mijn Mazda 323 turbo af fabriek in 7,8 op honderd zit. Deze is nu wat gekieteld dus nog sneller, maar de BMW voelt absoluut niet minder snel aan...

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2011, 08:50
door zerotolerance
Ik bedoel, ik ben blij met mijn M106. Tweede type motor.

Smaak is gelukkig persoonlijk. Ik heb beide series gehad en vind ze beide wel wat hebben. Het hangt bij mij wel erg van de kleurstelling af.

Re: 745i, oud vs nieuw

BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2011, 09:27
door Bmw e12 driver
zerotolerance schreef:Volgens mij was de fabrieksopgave 7,9 seconden. Bij beide.

Ik ben op zich wel blij met mijn type II, ze zijn wat betrouwbaarder.

Edit:

http://www.cs-zone.com/E23%20TECHNIEK%20745i.htm

7,8 vs 7,9 staat daar.


:confused2: :confused2:
Zo zie je maar verschilende stukjes op dezefde site.
Maar ik denk dat type 2 wel motorisch betrouwbaarder is, als je ziet wat er allemaal gewijzigt is aan de motor .
De bak heb ik wel me twijfels over, kom hier bijna niemand op het forum tegen met een kapote driebak.