Pagina 1 van 2

verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 19:39
door Johnnie Turbo
Cees heeft voor mij de verlagingsveren eronder gezet. Ik had een paar H&R veren 30mm.
Helaas is de auto bijna 7 cm gezakt. zie een eerder topic.
de auto stuurt wel lekker, maar voor veert hij natuurlijk kort, waardoor het lijkt of de achterkant danst.
Hebben jullie tips? Ik wil als het kan rondom andere veren. Het liefst 30 mm omlaag. Ik heb achter niveau regeling, die ik niet kwijt wil.
Mocht het niet lukken, gaan de originele veren er weer onder :( .
Image
Image
Image
Image
Image

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 19:50
door Street legal
Je kunt voor m-tech veren zetten en achter de orginele terug. zakt ie voor 20mm en staan de achterwielen weer zo dat ie niet "zwemt". Tevens zijn de schokdempers dan weer wat meer in hun element. 70mm kan normaal eigenlijk alleen goed rijden met de bijbehorende koni's of bilstein schokdempers, met een aangepaste progressievere demping.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 19:55
door Michiel
Mijn bericht niet ontvangen John?
Image
Image
Image

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2012, 19:58
door jeffreypico
John ik heb niets aan men niveauregeling gedaan.
das bijna het zelfde

zo staat die bij mij.

Afbeelding

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 06:53
door Johnnie Turbo
@ Michiel; ik vind de looks van alle drie de geposte auto's erg mooi. Ik wil jouw veren wel hebben, maar ik informeer eerst even naar de m-tech veren. (tnx SL)
@ Jeffrey; zo vind ik het erg mooi. Jij hebt 17"velgen? Is het een breedset en wat zijn jouw ervaringen?

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 12:30
door RobertF
Ziet mooi uit maar vering is niet optimaal, ik denk dat ik terug ga naar 16 inch zonder verlaging.

Image

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 12:48
door jeffreypico
Dat is een breedset,rijd gewoon goed.
Velaging.
Het staat mooi maar standaardt blijft natuurlijk beter rijden,maar ik vindt dat het wel gaat.
Ik rij er ook niet dagelijks in dat schilt ook,en het is geen auto voor in de stad.
Rijd prima op de snelweg,ik laat het zo het staat super onder de auto en deze classic mag wel een beetje stoer zijn. :D
Ja die heuveltjes in de straten :o gewoon rustig je tijd ervoor nemen.
Maar john ik zou wel je niveauregeling gewoon laten staan hoe hij stondt(standaardt) dat zal ook wel wat beter gaan.

Mvg.jeffrey

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 16:30
door Johnnie Turbo
@Robert; ik vind jouw auto mooi op zijn wielen staan. Zo wil ik het ook graag. Wellicht kan ik je velgen overnemen?

@Jeffrey; Ik overweeg de m-tech veren. De auto komt dan weer iets hoger en kan de niveauregeling ook weer hoger. Ik ben het eens dat de looks van jullie auto's het goed kunnen hebben.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 16:46
door Yoshi
Kan nog wel wat lager :D

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 17:08
door CeesBMW
Het is of "the looks" of het rijcomfort. Ik heb het al honderdduizend keer gezegd; grote, brede wielen (17 inch en hoger) en verlaging zorgen voor veel minder comfort. Veel vaker trillingen,spoorvorming, wispelturig stuurgedrag. Het is duidelijk dat de e23 daar niet voor is gemaakt ! Door zijn grote wielbasis (zowel in de breedte als de lengte) heeft de e23 veel meer torsie dan bv de e24 of de e28 (die zijn aanmerkelijk stijver).

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 17:13
door Michiel
Idd, verlagen gaat tengunste van het comfort.
Ik moet wel zeggen dat door montage van een setje Michelin banden om mijn 17 inch velgen iets van comfort terug gewonnen te hebben.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 17:51
door bert/e23
sorry hoor krijg het niet voor elkaar laat de gegevens morgen wel scannen door Bianca.Had nl een afbeelding in planning uit het originele zubehor brochure van de e23 met daarin een klein beetje informatie over het genoemd m onderstel.Tevens zit er een prijslijst bij van diverse opties destijds, altijd wel interessant dacht ik.
Word vervolgd.....
Image

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012, 17:55
door Michiel
Even mijn beeld op 500% gezet Bert maar kan het nog steeds niet lezen Bert :(

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2012, 08:46
door Yoshi
M'n E46 was verlaagd, maar bij een 3-serie vind ik het een veel betere keus omdat dat toch meer een auto is waar je sportiever in rijdt. Met de 7-serie hoef ik niet door bochten te hoeken en vind ik comfort het belangrijkste. Ja, het staat wel veel minder mooi en icm met grote velgen ben je bijna verplicht om te verlagen ... :cry:

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2012, 20:44
door Johnnie Turbo
voor alle duidelijkheid; ik wil geen sportieve look, maar de ruimte boven het voorwiel vind ik te groot.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2012, 23:04
door BM_Whale
Johnnie, weet jij inmiddels waar je de M-tech veren kunt kopen?

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2012, 23:57
door Johnnie Turbo
Ik ben vandaag bij de dealergeweest, maar had mijn chassisnr. niet bij me.
Ik zal het dinsdag weer proberen.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: za 07 apr 2012, 07:40
door MartinE34
welke verlagings veren heb je er nu onder laten zetten ,en voor welke type was de set bestemt ?

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: za 07 apr 2012, 11:10
door Johnnie Turbo
Ik heb er nu 30 mm van H&R onder zitten, maar hij veel lager uitgekomen dan 30 mm.
De veren waren niet nieuw, maar heel weinig gebruikt.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: za 07 apr 2012, 11:37
door haagie2
ik heb ook h&r verlagins set en monroe dempers voor alleen heb voor gedaan ,achter vind ik niet noodzakelijk staat al laag genoeg

17 inchs eronder en vond het niet zo gek staan hoor op foto jonnie

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: za 07 apr 2012, 13:24
door MartinE34
Weet niet of dit ook van toepassing is of zal zijn op een E23 maar ik heb onder mijn E34-T M-Tech veren voor geplaats maar heb wel op moeten geven of het een automaat en of het 2.5 liter met of zonder airco was ,er zitten verschillen per type auto namelijk stugheid /strafheid van de veer zeg maar :roll:

Ik had de E34 ook met veren van een 518 kunnen voorzien,dan staatie ook lager door het gewicht van het 525i blok :P


Dit is wellicht misschien de reden waarom die van jouw dieper zakt :idea: mijn E34 zitten veren van een 525 zonder airco en hij staat 3cm lager ipv de gebruikelijke 2cm die opgegeven was

Als b.v de veren die nu gemonteerd zijn van een 728 of komen en geen airco/automaat heeft dan zaktie toch aanmerkelijk meer in een voloptie uitgevoerde 745 door de wat slappere veer ;)

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012, 10:48
door Johnnie Turbo
Ik ben bij de dealer geweest, maar voor mijn auto hebben ze geen alternatief. Ik heb al jullie commentaar en adviezen nog maar eens doorgenomen. Ik ga toch terug naar mijn originele veren. Mij afweging is dat de auto niet per definitie er sportiever uit moet zien, maar dat ik de hoogte tussen band en voorscherm te groot vind. Door all

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012, 11:59
door MartinE34
M-Tech veren + kortere schokbrekers heb ik onder de Tourin voor zitten ,das de beste manier van verlagen
Maar alsze geen alternatief voor jouw auto hebben met M-Techniek moet je of naar een ander merk of standaard laten :P ;)


Maar BBSen :o ,zou ik niet doen staan voor geen meter :mrgreen:

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012, 15:57
door RobertF
van H&R zijn er ook 330mm veren
http://www.ebay.de/sch/i.html?Marke=BMW ... ttform=E23
en dan heb je nog Cobra die zijn 40mm. Maar wordt wel veel stugger voor.

Re: verlaagd, maar niet blij

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012, 19:45
door Johnnie Turbo
Ik zie wel dat de veren geschikt zijn voor een 745i, maar werkt de niveauregeling dan nog?