Hallo allemaal!
Zoals jullie misschien wel weten (Cees zeker) heb ik half januari een 735i gekocht.
4 dagen gereden; koppakking er uit.
Onderweg naar de garage hielt ie er helemaal mee op. Balen dus.
Aan het sleutelen gegaan en zo'n beetje alles wat ik aanraakte was of ging kapot.
Dit verhaaltje ging dus nog wel even duren kreeg ik in de gaten.
Onderdelen zoeken en tijd maken om te sleutelen....
Hier even een kleine opsomming van de delen die ik heb vervangen:
bougies
koppakking
nokkenas keerring
dynamolagers
waterpomp
viscokoppeling
benzineleidingen
brandstofpomp
brandstoffilter
brandstofdrukregelaar
luchtfilter
oliefilter
olie
koelvloeistof
v-riemen
kleppendekselpakking
diverse motorpakkingen
koprevisie
alle vacuumslangen
kachelradiator
raammechanisme
En ik vergeet vast nog wat.
Alles gemonteerd en.... TOEN DEED IE HET NIET
Na ruim twee weken meten en proberen kwamen we tot de conclusie dat motronic computer stuk moest zijn. Alleen hoe kom je er aan? Diverse mensen gebeld en bericht op het forum, maar helaas moeilijk te vinden.
Totdat er afgelopen zondag iemand belde (naar aanleiding advertentie marktplaats) met de boodschap dat hij er een op reserve had voor zijn eigen BMW, maar als ik stil stond wilde hij hem wel aan mij verkopen. Computer gisteravond opgehaald en.... HIJ DOET HET!
Dus na bijna 4 maanden kan ik nu voor het eerst gaan ondervinden hoe het is om een rijdende e23 te bezitten!
Als iemand toevallig weet waar ik geschikt mijn oude computer kan laten repareren, dan hoor ik het graag! Eentje op reserve is niet overbodig.
Groet Frederik!

Zoals jullie misschien wel weten (Cees zeker) heb ik half januari een 735i gekocht.
4 dagen gereden; koppakking er uit.
Onderweg naar de garage hielt ie er helemaal mee op. Balen dus.
Aan het sleutelen gegaan en zo'n beetje alles wat ik aanraakte was of ging kapot.
Dit verhaaltje ging dus nog wel even duren kreeg ik in de gaten.
Onderdelen zoeken en tijd maken om te sleutelen....
Hier even een kleine opsomming van de delen die ik heb vervangen:
bougies
koppakking
nokkenas keerring
dynamolagers
waterpomp
viscokoppeling
benzineleidingen
brandstofpomp
brandstoffilter
brandstofdrukregelaar
luchtfilter
oliefilter
olie
koelvloeistof
v-riemen
kleppendekselpakking
diverse motorpakkingen
koprevisie
alle vacuumslangen
kachelradiator
raammechanisme
En ik vergeet vast nog wat.
Alles gemonteerd en.... TOEN DEED IE HET NIET

Na ruim twee weken meten en proberen kwamen we tot de conclusie dat motronic computer stuk moest zijn. Alleen hoe kom je er aan? Diverse mensen gebeld en bericht op het forum, maar helaas moeilijk te vinden.
Totdat er afgelopen zondag iemand belde (naar aanleiding advertentie marktplaats) met de boodschap dat hij er een op reserve had voor zijn eigen BMW, maar als ik stil stond wilde hij hem wel aan mij verkopen. Computer gisteravond opgehaald en.... HIJ DOET HET!

Dus na bijna 4 maanden kan ik nu voor het eerst gaan ondervinden hoe het is om een rijdende e23 te bezitten!
Als iemand toevallig weet waar ik geschikt mijn oude computer kan laten repareren, dan hoor ik het graag! Eentje op reserve is niet overbodig.
Groet Frederik!

Laatst bijgewerkt door mfzandman op di 05 mei 2009, 12:18, in totaal 2 keer bewerkt.