Het is nu do 27 feb 2025, 23:28


Scherpe daling import klassieke auto's

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtma 06 aug 2012, 20:55

N.a.v. de krantenartikelen over milieuvervuiling door oldtimers heeft de FEHAC een persbericht uitgegeven
http://fehac.communicationmaster.nl/upl ... vs2011.pdf
Offline

Bmw e12 driver

Professional

  • Berichten: 1481
  • Geregistreerd: ma 05 okt 2009, 18:33
  • Woonplaats: Berkel

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtma 06 aug 2012, 21:05

Ik heb pas minder leuke dingen op nieuwssite's gezien, vanwege alle import diesels (mercedes :sick: ) die het land in komen.
Er wordt nu veel gesproken om oude auto's uit de stad te weren :cry: vanwege de uitstoot, en toen werden de oldtimers ook nog even genoemd omdat er zoveel oude dieselbakken uit Duitsland komen die wegenbelastingvrij zijn.
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtma 06 aug 2012, 21:18

Verhaal klopt als eeen bus!

Wie wil er nu voor een zware bmw lpg toeslag gaan betalen, op benzine loopt ze te duur, dus die auto's zijn gelijk
niet meer interessant. De diesels al helemaal niet qua verbruik/toeslag/roetmeting.
Nadeel hiervan is wel dat er meer echt oude troep van voor 87 geimporteerd gaat worden, als de handel weer wat op gang gaat komen.....
En of die milieuvervuilende auto's nu hier of in Afrika rijden, kunnen ze beter hier rijden met onze apk keuringen.

pvv, ik zal niet op ze stemmen!
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 10:46

mijn mening blijft......als je een liefhebber bent...maakt t niks uit dat een bmw op benzineloopt......ik rij ruim 300EURO benzine op met mn e23 en mercury.....en da heeft niks met veel geld of weining geld te maken....maar ik vind dat een auto op de originele brandstof moet lopen.....mijn mening.....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 11:00

helemaal mee eens graad, als het goedkoper moet, ga je maar diesel rijden, 524td is ook een hele leuke auto, en kan prima meekomen in het huidige verkeer
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 12:28

Wat een gezeur weer. Je moet belasten naar gebruik, niet naar bezit. Die oude diesel zijn zo traag als dikke stront, daar ben je na een paar maand echt wel klaar mee. Bovendien moet je om de 10.000 km voor een beurt. En dat gebeurt niet als je er geen geld voor over hebt. Laat ze maar oude meuk importeren. Heel lang houden die dingen het toch niet uit, het wordt straks toch natuurlijke selectie.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 15:03

Als je over de snelweg rijd...zie je meteen een oldtimer van een liefhebber...of 1 van iemand die goedkoop wilt rijden...als je toeristische routes rijd...kom je alleen maar liefhebbers tegen...dat zie je aan de staat van de auto....en van mij mogen alle afgerachte matzwarte friekandelle van de weg gehaald worden...want die maken t voor de ECHTE liefhebbers alleen maar kapot!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 15:36

undifined1 schreef:helemaal mee eens graad, als het goedkoper moet, ga je maar diesel rijden, 524td is ook een hele leuke auto, en kan prima meekomen in het huidige verkeer

Alleen zo jammer dat bijna alle exemplaren een rotte kop hebben. Ga die maar eens zoeken ben je meteen genezen van je oldtimer hobby.
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 15:43

Mijn mening: In een oldtimer rijd je omdat je het leuk vindt, niet om geld te besparen.
Als ik bij mezelf kijk wat ik in die oude gebakjes heb gestopt aan euro's dan had ik met gemak de wegenbelasting en all-risk premie voor een S600 of een E66 kunnen betalen.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 15:53

:mrgreen:

Ik ken dat. Ik rij ze "er bij" maar mijn ouwe meuk kost meer geld dan de dagelijkse auto die toch echt wat nieuwer is. Ik hou het allemaal niet meer bij maar ik had wel een mooie BMW van al mijn "investeringen" kunnen kopen. Geld moet rollen, meenemen kun je het niet.
Offline

ebuy

Pro

  • Berichten: 210
  • Geregistreerd: do 22 sep 2011, 21:24
  • Woonplaats: Klazienaveen.

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 16:17

Oeps een mat kleurtje mag niet meer.....
Shit laat ik nu net een winter auto ( potentiele donorauto ) hebben overgerold omdat er 86 verschillende kleuren en veel blanke lakschade was :oops:
Maar wel op benzine hoor :D
Een originele hollander met apk en houderschapsbelasting tot mei... :mrgreen:

Sorry maar ik krijg geen foto fatsoenlijk op dit forum.(ik werk met imageshack)
Laatst bijgewerkt door ebuy op di 07 aug 2012, 17:35, in totaal 4 keer bewerkt.
Zolang het rammelt heb je het nog , als het rammelen stopt ben je iets kwijt......
Offline

undifined1

Master

  • Berichten: 870
  • Geregistreerd: vr 06 mei 2011, 10:26

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 16:46

Michiel schreef:
undifined1 schreef:helemaal mee eens graad, als het goedkoper moet, ga je maar diesel rijden, 524td is ook een hele leuke auto, en kan prima meekomen in het huidige verkeer

Alleen zo jammer dat bijna alle exemplaren een rotte kop hebben. Ga die maar eens zoeken ben je meteen genezen van je oldtimer hobby.


dan moet er maar een tds in, wordt het wel een beetje duurder maar die dingen kosten niks
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 16:53

Tds is ook niet heel vlot, dan zou ik voor de 3.0d ombouw gaan.
Ombouw is niet gratis en dus zijn we weer bij het punt beland, Oldtimer rijden doe je omdat je het leuk vindt.
Niet om geld te besparen.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 18:28

helemaal mee eens :Peace:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 18:54

Michiel schreef:Tds is ook niet heel vlot, dan zou ik voor de 3.0d ombouw gaan.
Ombouw is niet gratis en dus zijn we weer bij het punt beland, Oldtimer rijden doe je omdat je het leuk vindt.
Niet om geld te besparen.


daarom is het ook aangepast voor een groep (belasting vrije rijders) die tegroot werd en die dit niet snapte of van de regel maar misbruik/verkeerd gebruik maakten net als het grijs in het verleden (dit schrijft de belastingdienst ook zelf indeze hebben ze ook een punt en minder inkomsten )!

vind uberhoupt vervuilende diesels zoals de maroc mb diesels niet kunnen want deze groep rijd belasting vrij en zijn in mijn ogen geen oldtimer liefhebbers en nog grotere vervuilers dan een klein groepje oldtimer liefhebbers die alleen met mooi weer een toeristiche route rijd en waar voor de oldtimer regel ook voor in het leven geroepen is ;)

ze zijn toch nog een regel vergeten :oldtimers in originele toestand houden dwz geen moderne diesels ombouw of V8en !! ombouw naar diesel of V8 prima alhoewel ik vind dat dit type auto er nooit mee uitgerust is en ook niet hoeft maar degene die van mening zijn dat het een uitdaging is om het toch te doen prima !goedkoop zal het ook niet zijn !maar gewoon de volle belasting aftikken in princiepe zet je een totaal andere /veranderde nieuw type auto op de weg waar een deel met diesel en/of gas toch meer km mee gaat maken is gewoon een feit


wat ik voor mijn E34 800+euri in het jaar MRB aftik want onderhoud kostie minder dan een E23 en E24 :P ,kom ik voor mijn belasting vrije auto's tekort aan rijdend houden en proberen om het in redelijke staat cq nieuwstaat te brengen en dit laatste is word bij BMW een dure aangelegenheid dan kun je beter een MB rijden
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 19:15

@MartinE34

Originele toestand houden betekent naar mijn mening dan zoals die
///M57

E23 verkocht
Offline

Martin

Pro

  • Berichten: 166
  • Geregistreerd: zo 22 aug 2010, 15:53

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 19:25

Tsja, een M30 motor is natuurlijk veel beter qua uitlaatgassen dan bijvoorbeeld een M57 of M62 motor.............

Ik kies voor een extra auto erbij, ik rijd namelijk al een E23, en het project wat ik ben gestart wordt inderdaad voorzien van een V8, dat had BMW indertijd ook graag gewild maar men kon schijnbaar niet op tijd een V8 ontwikkelen, da's wat de historie tenminste aan geeft.

En dat ik voor een modernere motor heb gekozen betekent ook nog eens dat het een schonere motor betreft, ik wil dat wel eens laten testen, een M62 tegen een M30B35.

Tenslotte, waar maak jij je druk om, als de auto's 30 jaar en ouder zijn dan is het belastingvoordeel er ook, mijn projectauto is van bouwjaar 1984 en we zijn al halverwege 2012.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 19:33

In Duitsland kun je alleen maar een historisch "H" kenteken krijgen als die in originele staat is. Veranderingen zoals velgen mogen als ze toen ook leverbaar waren zoals BBS en Alpina.
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 19:40

begrijpend lezen is moeilijk naar het schijnt

maar bij de Maroc MB's had ik vervuilende diesel staan ;)

en bij origineel laten had ik het over motoren ,int.delen van een 745 in een 728 klappen maakt geen reet uit het komt uit een E23

en zoverre druk maken is gewoon een mening op een regel die bedacht/anders bedoeld is en weer zal verlopen tot wat er met grijs gebeurt is als er niet ingegrepen word/werd zoals nu gebeurt is en nodig was maar zeker met een punt uitgebreid had kunnen worden

betreft ombouw diesel en V8 is mijn persoonlijke mening ,als ik een V8 wil rijden koop ik een ami of iets waar een V8 of ga een diesel rijden MRB plichtig of niet dat maakt me geen reet uit
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 19:49

Ja, zoals altijd worden de goeden door de kwaden genaaid. Ik rijd op LPG omdat de installatie er al in zat bij aankoop. Dankzij de verzekering voor max 6000 km per jaar, en woon werk verkeer niet toegestaan zou ik aan de "liefhebber"eisen voldoen. Maar ik hou ook van milde tuning, het zij op een nette manier verlagen, mooie wielen etc, of een dikke motor er in, B.v. een e36 3,2 m3 met een Dsg bak zou ik een leuk project vinden voor mijn e24. Maar dan moet je weer belasting betalen? In Duitsland moet je behalve een 80% orginaliteit ook een ritten boek bijhouden. Omdat daar ook woon werk verkeer met een oldie moet worden tegen gegaan. En ze moeten gewoon ongeveer 200 euro belasting betalen voor de oldtimer! Ik denk dat de rookbrakende roesttimers met migratieachtergrond binnen 4 jaar wegens onderhoudsachterstand bij de demontagevrinden staan. En misschien koop ik wel een 750i uit 1988, of een Schulz 190 E v8 :lol: :lol:
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 19:57

Moet je binnenkort maar eens komen buurten Jaap, staat er een 88er 750 IL voor je klaar ;)
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 20:06

Een vergelijking met Duitsland is een beetje krom. Daar betaal je voor een E38 750iL slechts een eurootje of 400 per jaar. Dat is heel wat anders dan de bedragen hier.

Vroeg of laat lost het oldtimer probleem zichzelf wel op. Als je geen liefhebber bent wordt het op den duur toch te duur. Een Aygo is goedkoper...
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 20:27

Begrijpend schrijven is moeilijk. Dan is het maar hoe je het begrijpt als je het leest

Iedereen zijn mening,
Iedereen zijn smaak.
Iedereen zijn keuze

Wij leven in Nederland met wat nederlandse belastingregeltjes
Met sommige Duitse belasting regeltjes waren we beter af geweest

Dan hebben we nog mensen die liever hun belastingcentjes anders besteden
///M57

E23 verkocht
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 20:29

Amen!
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Scherpe daling import klassieke auto's

Berichtdi 07 aug 2012, 20:39

Daniel schreef:Begrijpend schrijven is moeilijk. Dan is het maar hoe je het begrijpt als je het leest


tuurlijk ,maar het stond iig geschreven zoals bedoelt en uitgelegd en niet anders!of zoals jij het las of wil lezen ;)
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Volgende

Keer terug naar Allerlei

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten