Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
zo 26 dec 2010, 13:41
Heren, hier de nieuwste aanwinst. Het is een 735i en heeft slechts 50.123 km gedraaid. De auto is via een autohandelaar in de UK terechtgekomen, heeft echter tot april 2010 dienst gedaan in Tokyo als boodschappenwagen voor een diplomaat (of zijn vrouw?).
Alle documentatie van de auto is dus ook in het Japans, evenals de afstandbediening van de navi en de bandenspanningstickers in de deursponning.
Ik ga de auto voorzien van deze 16' BBS honingraatvelgen die ik op EBAY gekocht heb. Ik denk dat deze velgen de auto iets sportiever maken dan de huidige velgen zonder het "Sjonnie" gehalte van driedelig BBS (hier zal ik wel weer direct vrienden mee maken met deze opmerking.......
)
Ik hou jullie op de hoogte, oh ja, aangezien de auto van november 1986 is komt er ook een gasstelletje in, iemand adviezen? Ik heb al contact gezocht met Stefan van de LPG shop over een LPI installatie.
zo 26 dec 2010, 15:26
Gefeliciteerd! Injectie is volgens mij wel het beste.
zo 26 dec 2010, 15:32
Voor deze wagen met een kat is injectie de enige juiste oplossing. O, ja een nette wagen trouwens, fijn dat je er boekjes bij hebt en zo. Maakt 'm gelijk een stuk waardevoller.
zo 26 dec 2010, 20:51
Boekjes zijn altijd fijn inderdaad, met deze boekjes kan ik echter niet zoveel omdat mijn Japans erg weggezakt is de laatste tijd....
Weet iemand wellicht of zo'n Alpine navigatie systeem nog bruikbaar te maken is met een EU dvd'tje erbij oid?
Norbert
zo 26 dec 2010, 21:16
mooie e32 norbert.............
zo 26 dec 2010, 23:10
Mooi hoor ! Lucky B....
ma 27 dec 2010, 17:05
Geluk moet je afdwingen toch....?
Het is ook maar net waar je zoekt, ik kocht jaren geleden bij een jongen in het westland een tellerunit met gallons en mijlen (die nog steeds in de 728 zit overigens). Die jongen haalde regelmatig E23's en andere interessante BMW's uit de UK weg. Vorig jaar sprak ik nog een jongen die een heel mooie E30 M3 in London had gekocht. Die m3's zijn daar erg duur in de verzekering vanwege het vermogen en het linkse stuur en daarom relatief aantrekkelijk geprijsd.
Groet,
Norbert
ma 27 dec 2010, 17:43
Ik heb een hele mooie 745i in Engeland gekocht
ma 27 dec 2010, 22:43
Kan inderdaad erg mooie auto's opleveren, een tripje overseas. Wel een linksgestuurde overigens die 745?
Norbert
ma 27 dec 2010, 23:13
Er zijn geen rechts gestuurde 745i gebouwd vanwege de turbo
di 28 dec 2010, 09:47
gefeliciteerd
mooie auto en die km stand
di 28 dec 2010, 13:15
Dank je wel, Eric, ben er ook erg blij mee.
Ik wist dat overigens niet van de 745's Robert, waren er dan in de UK opgepompte 735's via bmw verkrijgbaar om de 745 klanten te voorzien?
Groet,
Norbert
di 28 dec 2010, 16:35
Door de turbo kon de stuurstang niet onder het uitlaatspruitstuk door. Voor de engelse (RHD) klanten was er de 745i met M88 motor, oorspronkelijk uit de M1 een atmosferische motor met 290pk, die werd in Z- Afrika gebouwd. De auto was verschrikkelijk duur en daardoor zijn er slechts 209 stuks gebouwd waarvan 16 met getrag 5 bak
In Duitsland koste de serie 2;
e23 738i 33.700DM
e23 745i 54.200DM bijna 2x zo duur als een 728i
e23 745i M88 150.000 DM
In Nederland koste een e23 in 9/83
728i 66.595
745i 111.295
Een citroen 2CV koste toen 9.995 gulden
en VW Golf 17.600 gulden
di 28 dec 2010, 17:12
Leuk overzichtje! grappig he, gulden is gewoon euro geworden.
di 28 dec 2010, 17:20
Het verwonderlijke is dat we voor gerestaureerde 2CV nu 2x de nieuwprijs betalen namelijk 10.000euro. Een 745i kost nog lang geen 111.000 euro dus eigenlijk nog spot goedkoop
di 28 dec 2010, 17:41
Full agree!
Ook grappig:
Toen was een leeggewich van 1600kilo enorm, tenopzichte van de 820kg van een golfje o.g.
Kijk nu eens..Dat zelfde Golfje weegt in standaard trim zomaar 1300kg+..
Ook grappig:
In het luze segment is 200pk nog steeds heel aardig, tuurlijk en zijn sterkere maar een beetje 5serie heeft rond de 200pk.
Onze 7s hadden dat ook al in begin jaren 80..
wo 29 dec 2010, 19:23
Over 820 kg gesproken, ik kocht gisteren een Escortje uit 1986, voor een vriend van mij die graag iets WB vrij wilde. Zo'n autootje weegt ook maar 843 kilo en rijdt best lekker met een 1.4 motortje. Nu was mijn eerste auto een Taunus 2.0L uit 1978 dus ik ben niet helemaal objectief vrees ik........
Norbert
wo 29 dec 2010, 19:37
norbert schreef:Over 820 kg gesproken, ik kocht gisteren een Escortje uit 1986, voor een vriend van mij die graag iets WB vrij wilde. Zo'n autootje weegt ook maar 843 kilo en rijdt best lekker met een 1.4 motortje. Nu was mijn eerste auto een Taunus 2.0L uit 1978 dus ik ben niet helemaal objectief vrees ik........
Norbert
Nou fordjes zijn leuk hoor.
Vooral die kleine 6cilinders. Die waren erg goed in het omzetten van veel benzine in veel dramatisch geluid.
Ik heb ooit een 2.3 v6 taunus gehad - idd automaat.
Dikke pret.
do 30 dec 2010, 16:28
Mooie 7.......erg weinig km's zeg, waar vind je ze nog!
do 30 dec 2010, 21:14
Tokyo, daar vind je ze nog. En volgens mij staan er in de woestijn ook nog diverse rijkelijk uitgeruste E23's te wachten. Die sheiks kopen al tig jaar alles wat los en vast zit, het kan niet anders dat er nog behoorlijk wat highlines staan te verstoffen in de parkeergarages in Dubai, de Emiraten etc. Al die prinsjes hoeven namelijk niet, zoals de meesten onder ons, eerst een auto te verkopen voordat er van de vrouw een ander gekocht mag worden.....
Dus wie regelt er een E23 "field trip" naar de zandbak?
Norbert
do 30 dec 2010, 21:46
de mijne komt uit Saudie Arabie en had 59 000km en zero roest
do 30 dec 2010, 22:36
Weet er niemend de lokale marktplaats van saoudi arabie, ben nu wel erg benieuwd:-)
groeten loentje
do 30 dec 2010, 23:09
[link]http://bmwclubuae.com/forum/forumdisplay.php?f=15[/link]
[link]http://uae.dubizzle.com/classified/[/link]
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.