Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
ma 04 apr 2011, 19:44
Geachte sleutelaars!
Ik heb hulp nodig. Heb ik eindelijk na een hele tijd de motor weer opgebouwd en koelwater erin gedaan, wil ie niet starten!
Het alarm kan ik niet uitschakelen. Het gaat om een franse 745i van 09/83 met origineel BMW alarm. Links naast het kenteken zit een sleutelgat voor een speciale dikke sleutel. Degene die ik heb, lijkt te passen, maar krijg de sleutel niet gedraaid (ook niet na een flinke dosis WD40) Onder de motorkap zit een kastje waar een klein (Cobra) sleuteltje in lijkt te passen, ook deze krijg ik niet gedraaid. Naast de standaard contact sleutel heb ik geen andere sleutels erbij.
Hoe krijg ik nu dat f****** alarm uit? Het alarm lampje (balance) op het dashboard gaat en blijft knipperen zodra ik de accu aansluit.
Is er iemand in omgeving Utrecht die bij mij op korte termijn langs kan komen om mij uit de brand te helpen?
Voorrijkosten kunnen we over praten/mailen.
Groeten,
Elmer
ma 04 apr 2011, 20:01
Bij mij is dat een magneet sleutel die je niet moet draaien.
Op de sleutel kun je de magneetcode aanpassen, misschien staat deze nu niet goed?
Gaan de rode lampjes bij het slot en op je deur wel branden?
Links naast het kenteken.
Rechtersleutel.
ma 04 apr 2011, 20:25
Ja eindelijk iets wat ik weet (onder normale omstandigheden iig). Als je de stroom er opnieuw opzet bij het aansluiten van de accu, is je alarm altijd aan. Zodra je de deur van de auto open doet, zal het alarm af gaan.
Daarom na het aansluiten van de accu, naar het slot lopen en de magneetsleutel erin stoppen, 2 sec wachten en er weer uithalen. Dit herhaal je en het lampje zal een keer knipperen. Als het goed is, is het alarm er nu af en kan je de auto openen zonder dat het alarm afgaat.
Wil je het alarm inschakelen, stop je de sleutel erin en gaat het lampje seinen (paar keer knipperen of hij blijft even branden, ben ik vergeten). Nu is het alarm ingeschakeld en dit schakel je weer uit door de sleutel weer 2 sec erin te doen en daarna weer te verwijderen.
Inderdaad heeft Mike gelijk, het is een magneetsleutel en deze kan je niet draaien! Ik heb laatste tijd heel vaak de accu in en uit de Zobel gehad, dus ken het alarm nu wel...
ma 04 apr 2011, 20:39
Heb ook zo'n alarm,laatst een sleutel er bij gevonden. Hoe moet je deze sleutel nu afstellen of ? Heb nog nooit een lampje gezien als ik de sleuter er in stak ?
Bedankt voor je info !
Stefan/Lpgshop.nl.
ma 04 apr 2011, 20:47
Tja de sleutel is gecodeerd door er magneetjes in te plaatjen. Er zitten 4 sleuven rondom, met daarop 5 ringen. Voor elke ring en sleuf is er de keuze gemaakt om wel of niet een magneet te plaatsen. Dit maakt als het ware de code van de sleutel, welke door het slot gelezen wordt. De sleutel moet dus wel bij de auto horen wil hij echt werken. Ik vraag me af of je zelf kan uitzoeken wat de code is en zo de sleutel programmeren.
ma 04 apr 2011, 20:50
Ik heb ook geen idee, ik zit er ook niet teveel aan. Zolang het werkt is het goed.
ma 04 apr 2011, 20:54
Hallo Elmer,
Ik heb nog het oude/orginele boekje bij mijn 735i van 1986.
daar staat het eea in over het sleutelsysteem (wat ik zelf overigens niet bij de auto heb)
ben best bereid een copietje voor je te maken van dat tekstgedeelte (is in het Duits)
ik hoor het wel
gr
Lingewhale
ma 04 apr 2011, 21:12
lingewhale schreef:Hallo Elmer,
Ik heb nog het oude/orginele boekje bij mijn 735i van 1986.
daar staat het eea in over het sleutelsysteem (wat ik zelf overigens niet bij de auto heb)
ben best bereid een copietje voor je te maken van dat tekstgedeelte (is in het Duits)
ik hoor het wel
gr
Lingewhale
Ik het boekje ook en zojuist even doorgelezen wat er staat. Je kan de code dus wel zelf instellen! Zal zorgen dat het stukje even gescand wordt, dan kan het even voor de leken vertaald worden in het Nederlands en zijn we weer wat kennis rijker...
vr 08 apr 2011, 13:02
Allereerst hartelijk dank voor de tips! Vandaag een dagje vrij, dus mooi tijd om verder te klooien.
Nu weet ik dat ik de magneetsleutel niet verdraaid hoeft te worden.
En dat het normaal is, dat het alarm erop automatisch ingeschakeld staat op het moment dat je de accu aansluit
Ik had ook nog ergens een E23 Betriebsanleitung liggen (3e oplage 20/IV/93)
Daar zat het volgende Einlegeblatt in:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/jf8mTYbh-sZVpVdF5N8nFQ?feat=directlinkWat betreft de magneetsleutel nieuw programmeren: dat kan pas als het alarm UITgeschakeld staat.
Dus dat is geen optie voor op dit moment.
Ik heb wat foto
vr 08 apr 2011, 14:30
In het boekje staat dat als je de accu afklemt de codes verdwenen (geloescht) zijn en je opnieuw moet programmeren door de schijven in de sleutel te verdraaien.
vr 08 apr 2011, 20:24
Er zijn twee codes in de magneetsleutel, een wisselcode en een eigenaarscode. Als je de eigenaarscode wilt veranderen, moet je de Min pool kortvan de accu eraf halen. Maar aan het begin staat: voor nieuw programmeren: dat kan pas als het alarm UITgeschakeld staat.
Dus volgens mij spreekt het boekje zichzelf tegen.....
za 09 apr 2011, 13:04
Oh, ja, ook het vermelden waard:
Er gaat GEEN sirene af bij aansluiten van de accu of als ik 'm probeer te starten
de centrale deurvergrendeling werkt ook niet naar behoren.
Met de sleutel krijg ik de pinnen aan de binnenkant niet omhoog op omlaag
Handmatig kreeg ik rechterdeur wel op slot, maar de pin kan ik niet omhoog trekken.
Ook met behulp van de sleutel wil ie niet ontgrendelen.
Dat kastje is volgens mij een achteraf ingebouwd alarm en lijkt de boosdoener
Volgens mij is nu de enige oplossing alles eruit halen, maar dat durf ik zelf niet aan, ik zou niet weten waar ik moet beginnen.