Ik weet nu ook waar ze rotten Op de binnenschermen voorzijde net voor de bevestiging van de motorkapschokbrekers, komt van onder de schermen vandaan door zand ophoping Als je de spatplaat in het binnenscherm eraf haalt zit er een hoop zand in dus daar rot het maar gek genoeg ook boven in. Advies, dus elk jaar de plaat eraf en schoonmaken
De kriksteunen voor zijn gevoelig voor roest en de onderzijde van de deuren De bevestingschroef van de achterzijbumper bij de spatbordrand , daar hoopt zich ook zand op en waar de zijbumper aan de achterbumper zit achter het plastik harmonica Rond de leidingen die de tank in gaan. Verder is het verbazingwekkend dat de bodem zo gaaf is voor een auto van 25 jaar Misschien hebben potentiele kopers hier iets aan
Het zijn echt de plaatsen waar het zand blijft zitten en als dat dan nat is dan rot het. Dus die hoeken regelmatig schoonmaken en dan gaat die eeuwig mee. Ook de afwateringkanalen van de parafan, zitten vol met rotzooi, dus uitspoelen en door blazen met lucht.Deuren hetzelfde af en toe de bekleding eraf en van binnen schoonmaken en met was inspuiten. Ik heb vandaag de auto doormidden gezaagd en als je dan ziet hoe de dorpels er mooi uitzien.
Zo, er is niet veel meer van over, gas geven gaat nog. Sensoren van de ABS op de achteras gingen niet los dus maar laten zit evenals de remmen. Diff wel bewaard Trouwens, mooie kokers niet?
Klaar voor de sloper die hem ophaalt. Project afgesloten.
Robert, jij maakt er echt hapklare brokken van, voor de oudijzer boer Dat kost je heel wat flexschijfjes ! Heb je gezien hoe dik het plaatwerk van de stijlen is ? Heb dat zelf ook wel eens doorgeslepen, koste me z'on LP formaat flex per kant;
Ja Cees, 2 grote schijven maar ik heb maar een kleine aanhanger en een grote kost toch 5 tientjes huur. Gelukkig kwam die ijzerboer langs die hem ook op zo'n klein aanhangertje in twee ritten heeft opgehaald. Mijn vrouw haalt opgelucht adem, gelukkig de rotzooi weg met achterlating van oliesporen op de stenen, dus vandaag met de hogedruk reiniger aan de gang. Je moet er wat voor over hebben. Ik kan nu nog een motorblok kopen met weinig KM maar moet dan weer 400Km rijden maar denk dat ik het doe. Het spul wordt toch schaars. Ik was gisteren op de autobeurs in Essen en er was geen enkele E23 zelfs niet op de BMWstand. Buiten stond een prachtige 735iAL van '88 met alle sniksnak voor 6500 maar dat was ook de enige. Je kon over de koppen lopen en het barsten er van de Porsches en prijzen!!!!........hier geen crisis in tegendeel.
Deze vond ik ook wel mooi
en mijn andere liefde als warme broodjes
en een andere BMW een 328 Bj'37 voor de prijs van 495.000 euro!!!!!! dus E23 nog 40 jaar bewaren