Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
vr 20 aug 2010, 13:05
Ik had pech doordat ik de auto in R zette i.p.v. in P en hij achteruit reed tegen de eend. Mijn vriend Paul had gisteren hetzelfde met zijn bahamabeige e23 op de oprit bij zijn moeder. Even snel uitstappen, portier half open met lopende motor en ook in zijn R gezet. Hij zag de auto de oprit afrijden en probeerde hem nog tegen te houden door het portier vast te pakken maar die ging helemaal open en knalde tegen het tuinmuurtje. Heel de deur ontzet en verbogen en de deurstijl bij de deurvanger. Dat is balen.

Maar ook nog geluk want de overbuurman was zijn auto aan het wassen en als de auto niet door het tuinmuurtje tot stilstand was gekomen dan was die vol op de auto van de buurman geknald. Hij had de auto ook net klaar dus dat is echt waardeloos.
vr 20 aug 2010, 13:12
graad schreef
ook voor metalic lakken michiel

Bij metallic is een basis lak en dan blanke lak. De basis lak kun je niet schuren maar hoeft ook niet want die is heel dun. Als je dan met blanke lak aflakt en uitspuit dan kun je de blanke lak spuitnevel ook wegschuren en polijsten. Je hebt bij metallic wel vaker kleur verschil omdat dit nauwelijks op kleur te mengen is terwijl je een unikleur bijna precies op kleur krijgt
vr 20 aug 2010, 17:19
das mooi kut robertf.............
wat is dat toch met oudere mensen en een automaat
vr 20 aug 2010, 17:25
domme pech maar is wel balen
vr 20 aug 2010, 18:01
das zeker balen.................
do 26 aug 2010, 20:42
Ik ben een paar dagen naar Drente geweest dus meer dan 600km gereden. Auto deed het perfect een plezier om mee te rijden. Ik heb wel een beetje met een ei onder mijn voet gereden en niet sneller als 125 Kmh Verbruik 1:9.9 voor 1700 Kg niet gek, als je ziet dat BMW voor de 745i 18 L opgeeft.
Bij mij brandt op de checkcontrol links boven het lampje van de remmen. De remlichten doen het wel. De cruisecontrol doet het ook niet, zou dit met de checkcontrol (remlichten) kunnen samenhangen. Als ik de handel van de CC naar achteren beweeg dan accellereert de auto, dus iets werkt er wel.
wo 08 sep 2010, 15:04
Er zijn een heleboel paginas van mijn draad weg!!!!!!
Het is even werk, maar dan zijn ze weer als nieuw.

Laatst bijgewerkt door
RobertF op di 28 dec 2010, 19:27, in totaal 2 keer bewerkt.
wo 08 sep 2010, 17:58
RobertF schreef:Er zijn een heleboel paginas van mijn draad weg!!!!!!
Nee hoor er staan nu v
wo 08 sep 2010, 18:35
Ooooooh, ik vond hem al laaaaaaaang!
za 18 sep 2010, 16:55
Ik heb de tellerbak uitgebouwd en vlgs de autogegevens is er 2 jaar geleden een nieuwe printplaat ingekomen met de kleine batterijen.
Als ik hem nu op contact zet zijn alle lampjes groen. Start ik de auto dan gaan alle lampjes uit maar "Inspection" blijft branden. Moet men resetten als men de tellerbak uit elkaar heeft gehad.?

De reden van de uitbouw was dat de tankmeter en tempmeter heen en weer schokken. dat doen ze nog steeds, zou het aan de batterijen kunnen liggen?
Ik heb ook de sportknop op de versnellingsbak ontdekt, reed tot nu toe altijd in eco stand.
In de sportstand is de turbo helemaal niet te houden, wat een geweld, daar wordt je bang van.
ma 20 sep 2010, 16:29
vandaag maar eens verder met de elektrische problemen. Tankmeter en temp.meter wibelt heen en weer Toch maar eens een andere printplaat erin, die bleef wel stil staan maar de tankmeter klopte niet want deze was van een 735i en de 745i heeft een 100L tank. Toen maar een printplaat van een 745i erin en gelijk de batterijen eruit gehaald en een externe batterijhouder gemonteerd. De S.I. gereset en alles doet het weer!
Op de checkcontrol ging het lampje van de remlichten branden, lampjes gecontroleerd en stekkers maar het bleef. Gisteren ging ook de nummerbordverlichtlampje aan, dus was er maar 1 mogelijkheid de verbindingstekker in de dradenboom en die zit bij het linker kofferbakscharnier. Alles een paar keer in en uit gestoken en alle lampjes zijn uit.
Dus beide problemen opgelost.
Printplaat met de batterijen er uit met externe houder. Nu kunnen de batterijen niet meer lekken en makkelijker te vervangen. Dit is een andere als hierboven daar zitten kleine batterijen op.
ma 20 sep 2010, 16:38
Mijn 735 heeft ook een 100L tank hoor Robbert?!
ma 20 sep 2010, 21:11
volgens mij heeft elke e23 100ltr......of niet
ma 20 sep 2010, 21:26
Na 80/81 wel. Eerst alleen 85ltr meen ik.
ma 20 sep 2010, 21:53
Mij staat iets bij dat er twee maten tanks waren, 80L en 100L maar kan het ook verkeerd hebben.
di 21 sep 2010, 08:15
dan is de 85ltr van de sharknose robertf........
alleen de 745 van de 1e type 100ltr
wo 22 sep 2010, 16:37
Vandaag wezen rijden en de snelheidsmeter doet het niet. Dashbord eruit gehad en de contacten gereiningd maar hij doet het nog steeds niet. Morgen maar eens verder kijken.
do 23 sep 2010, 16:21
Maar weer de oude (2 jaar oude) printplaat erin gezet maar de tempmeter en tankmeter gewisseld. Kmteller doet het weer dus ik denk nu dat het goed is.
Op de checkcontrole gaan toch weer de lampjes branden van brake, lisenceplate en rearlights. Moet toch ergens een verbinding zijn die slecht contact maakt. Zou het de stekker onder het dash kunnen zijn ? Ik denk niet dat het lampenrelais het is, omdat het alleen foutmeldingen zijn die van achteren komen.
do 23 sep 2010, 17:15
RobertF schreef:Maar weer de oude (2 jaar oude) printplaat erin gezet maar de tempmeter en tankmeter gewisseld. Kmteller doet het weer dus ik denk nu dat het goed is.
Op de checkcontrole gaan toch weer de lampjes branden van brake, lisenceplate en rearlights. Moet toch ergens een verbinding zijn die slecht contact maakt. Zou het de stekker onder het dash kunnen zijn ? Ik denk niet dat het lampenrelais het is, omdat het alleen foutmeldingen zijn die van achteren komen.
Dat laatste heb ik ook. Constant foutmelding terwijl er niks fout is. Ik ga binnenkort dat lampencontrole ding onder de achterbank maar eens wisselen. Die schijnen ook wel de geest te geven.
zo 17 okt 2010, 14:56
Weer twee zaken opgelost. De foutmelding op de display werden veroorzaakt door een kapotte massadraad in de koffer midden op de stijl. Ik had daar met gereedschap het achterplaatje uitgedeukt en waarschijnlijk daarbij de massadraad doorgesneden. Opnieuw gesoldeerd en de foutmeldingenen zijn weg.
Ik heb ook de 100bar servopomp gewisseld voor een 150 bar Ik heb het voorraadvat van de servo deze keer leeggezogen en dat scheelt een hoop geklieder. Als je de banjoop de pomp los hebt dan kun je met een schroevenraaiertje het klepje induwen waardoor de vulleiding leegloopt.
Alle foutjes zijn er nu uit de 745i, zoek alleen nog een niveauschakelaar voor het ruitenwisservat.
Die moet 23 cm lang zijn
Wie heeft er 1 liggen??
Hoe werkt dat ding want ik zie geen vlotter?? werkt dat op conductie???
zo 17 okt 2010, 19:24
Op dat onderste stukje(de twee haakjes)hoort de vlotter te zitten als je hem los hebt liggen. Zit de vlotter niet vast in de buis?
zo 17 okt 2010, 20:02
Dus dat onderste stukje ben ik kwijt? Maar wat doet die vlotter dan? Die moet als die benden ligt toch iets verbinden? Heb je misschien een foto?
ma 18 okt 2010, 19:10
Het onderste deel met die haakjes is de geleiderail voor de vlotter. De vlotter is een magnetisch achtig iets en als ie op de bodem ligt heeft ie de minste weerstand. beide haakjes zijn aan de binnenkant voorzien van draden. Heb er geen foto van helaas.
wo 15 dec 2010, 14:28
Eindelijk, ja het is gelukt, ik heb nu alles werkend (behalve de mistlampen) Wat ik nog zocht was een vlotter voor het reservoir van de koplampreinigingsinstallatie. Bij Nowak hadden ze er nog 1 liggen voor 10 euro incl. verzendkosten dus een meevaller. Dus nu is ie helemaal klaar
wo 15 dec 2010, 14:33
Behalve de mistlampen dan h
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.