Het is nu do 28 nov 2024, 13:08

Project 745i white

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht

RobertF

Professional Goud

Re: Project 745i white

Berichtdi 10 apr 2012, 20:08

Sodemieters wat een geklooi. Ben de hele middag bezig geweest om de zuigers uit de klauw te krijgen. Met lucht lukt het niet dus de klauw drie keer teruggezet op de auto en maar weer pompen. Dat is nogal een geklooi als je alleen bent. Heb er nu 3 uit, nu de laatste nog, morgen nog maar weer even terug zetten op de auto en de hele nacht in de WD40 laten staan. Kreeg de leiding op de klauw niet los dus maar losgemaakt bij de slang maar geeft altijd een smeerboel.
Als het tegen zit dan is het balen!!!

baur323

Professional Zilver

Berichtdi 10 apr 2012, 22:02

Nou die zaten lekker vast dan... Dat zal niet best geremd hebben de laatste tijd.
Eigenlijk ben je dus vet te laat..

RobertF

Professional Goud

Berichtdi 10 apr 2012, 23:31

Verleden jaar voor de APK nog alles gangbaar gemaakt. Rij er te weinig mee en staat gewoon te lang stil.

Michiel

Professional Goud

Berichtwo 11 apr 2012, 06:50

Mijn klauwen zijn voor 2 jaar terug gereviseerd en sindsdien een kleine 750 km. gereden maar alles nog los.
Wat je kan proberen is de zuigers er met vet uit te drukken ipv lucht.

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 11 apr 2012, 09:21

De zuiger gaat wel op en neer alleen als je ze er uit wil pakken met een pompentang dan verkanten ze en dan zitten ze muurvast op het laatste stukje. Dan moet je ze weer indrukken en kun je ze niet meer fatsoenlijk pakken.
vandaag gaat het wel lukken.
Soms zit het mee soms zit het tegen.

1 zuiger op de auto er uit gedrukt, alles netjes schoongemaakt, nieuwe seals, beschermrubbers , nippels, blokken en schijven.
Kan die er voorlopig weer tegen, ik zal ze niet verslijten denk ik. ;)

Volgende klus is nieuwe schokbrekers voorzijde, maar heb voorlopig even genoeg van het sleutelen.

De Jag is ook bijna klaar, moet ook want het wordt cabrio weer.

Bmw e12 driver

Professional

Berichtwo 11 apr 2012, 18:25

Robert :naughty: ga toch eens wat meer rijden , waar rij je normaal in dan ?? toch niet in die eend :mrgreen: :mrgreen:
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.

RobertF

Professional Goud

Berichtdo 12 apr 2012, 12:17

Ik rij er alleen langere afstanden mee maar helaas 4 wielen krijg ik niet in de koffer dus met de eend naar Heeze. :oops:

Nieuwe banden om laten leggen in Heeze, ze hadden geen laag profiel banden, maar goed ook anders had ik van die ruimtes in de spatborden gehad, deze vullen tenminste ;)

Image

Voordat de motorkap er op gaat, toch maar even opnieuw zwart gespoten, ziet toch wat netter uit.

Image

RobertF

Professional Goud

Berichtdi 17 apr 2012, 09:59

Gisteren met de 745 voor de APK. Ik had een keurmeester die zijn uiterste best deed iets te vinden. Zelfs de kogel van de trekhaak moest gemonteerd worden en werd gecontroleerd.
Maar hij kon niets vinden, dus weer een jaar rijden :whistle:

weet iemand wat het CO moet zijn??????? ik had 0,2% lijkt me wat laag.

RobertF

Professional Goud

Berichtza 13 apr 2013, 20:59

De pomp van de niveauregeling vervangen
De pomp zit links in de kofferruimte ingebouwd, deze zit met 3 boutjes vast. Eerst de vloeistof afzuigen. Koop bij de apotheek voor 1 euro de grootste injectiespuit, daar gaat het goed mee. De pomp met voorraadvat iets omhoog tillen en de slangenklem die de slang aan het pomphuis bevestigd aan de achterzijde los maken. Pomp verder omhoog tillen en de wartel van de leiding losmaken evenals de stekkers.

Image

Op de gedemonteerde pomp links boven de druksensor en linksonder de magneet schakelaar

Image

Als de magneetschakelaar kapot is dan kan er geen druk afgelaten worden en zal de auto in zijn hoogste stand blijven staan
Als de plunjer in de magneetschakelaar kapot is dan zal het systeem geen druk opbouwen en de auto in zijn laagste stand blijven staan.
Als de plunjer uitziet als op de foto hieronder dan moet het rubbertje vervangen worden. Probleem opgelost
Image

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 03 jul 2013, 18:57

Ik heb mijn schokbrekers aan de voorzijde vernieuwd. Ik dacht dat doe ik even maar het is toch een flinke klus, het kostte me 2 dagen. :whew:
Natuurlijk heb je twee veerspanners nodig maar ik heb gemerkt dat een slagmoersleutel onmisbaar is hierbij.
De onderste 3 bouten waar de veerpoot mee vast zit zijn met locktide vastgezet , met een slagmoersleutel zijn ze zo los. Ook de bovenste moer van de schokbreker zit aardig vast en met met een griptang heb je op de gladde schokbrekerstang niet veel grip. Als je eenmaal de veerspanners erop hebt en de bovenste schotel ligt vrij dan heb je met een slagmoersleutel de bovenste moer zo los. Vergeet niet als je de schokbreker in de buis gezet hebt deze te vullen met olie anders loopt er water in en kan de poot in de winter kapot vriezen.
Nog een tip, draai twee bouten onder in de poot en leg daar een bandijzer door heen, nu kan de poot niet draaien als je de wartel waarmee de schokbreker mee opgesloten zit wilt losdraaien. Ik had nieuwe wartels erbij. Dan kun je de wartels even inslijpen en dan met een beitel en hamer los tikken. Eerst goed inspuiten met WD40 helpt hier.

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 03 jul 2013, 19:00

Ik heb mijn wielen laten balanceren en er zat toch wel wat lood op. Nu heb ik het hart van de velgen laten vlakken en nu zit er nog maar 1/3 lood op als voorheen.

graad

Professional Platina

Berichtwo 03 jul 2013, 20:39

en trilt die nie meer nu robert :?:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

RobertF

Professional Goud

Berichtdo 04 jul 2013, 19:53

Ja het trillen is verdwenen, zat dan toch in de wielen. Als je het in het stuur voelt trillen dan komt het van voren, voel je het in de zitting dan komt het van achteren. Hij stuurt weer als nieuw. :clap:

RobertF

Professional Goud

Berichtvr 26 jul 2013, 10:57

Ik ben weer terug, ben naar Kiel geweest in Noord Duitsland en heb 1560Km gereden hoofdzakelijk autoweg Wat loopt dat super mooi, 140Kmh met 2200 toeren dan hoor je het niet lopen. Als je bij 160KmH het gas intrapt dan schiet het nog vooruit met een acceleratie die maar blijft doorgaan. Super gewoon.!!!
Het was een geweldige ervaring en ik zou hem bijna houden maar ik denk toch dat er een nieuwe eigenaar moet komen.

marcowildcat

Die hard

Berichtvr 26 jul 2013, 20:23

Mooie auto hoor groet van een witte 735 i.mag ik vragen waar je de lak vandaan hebt.ik heb nu twee motip flesjes gehaald en deze zijn het allebei net niet.er zijn 3 tinten alpinweiss kan er dus nog 1 proberen ,of heb je het bij een schadebedrijf laten mengen
Groet Marco

RobertF

Professional Goud

Berichtvr 26 jul 2013, 21:36

@marco
Ik gebruik 2K lak dat ik laat maken in een autoverfzaak Het is BMW alpinaweiss Nr 146. De lak van de auto is na 25 jaar wel iets vergeeld maar het kleurverschil is miniem

e23eric

Professional

Berichtvr 26 jul 2013, 23:41

Waarom overweeg je de auto te verkopen Robert? Je bent er zo lang naar op zoek geweest...

RobertF

Professional Goud

Berichtza 27 jul 2013, 14:31

Tja eric, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zou nog wel een moderne 5 serie touring willen hebben van 2008 of zo met alle toeters en bellen. Normaal houd ik mijn auto's lang. Ik heb de 745i nu 4 jaar en 12000Km gereden ermee. De auto is perfect en loopt als een trein. Als ik het beredeneer dan moet ik hem niet verkopen want ben dan een dief van mijn eigen portmonnee . Ik moet dan minstens 1000 e wegenbelasting betalen en zeker 1000 euro meer aan verzekering plus ik heb met een moderne auto ook nog eens afschrijving, dus beredeneert moet ik het niet doen . Maar bij auto's wordt meestal met gevoel gekocht en niet met verstand. Dus ik ben er nog niet uit. Ik weet nu al dat ik er spijt van krijg, want zo'n auto vind ik nooit meer.

Jasper

Die hard

Berichtza 27 jul 2013, 16:23

Waarom zet je deze niet weg in een garage en schors je em? Zoals je zelf zegt, je vindt nooit meer zo'n mooie, en ze worden alleen maar unieker naarmate ze ouder worden. Ga je spijt van krijgen... :naughty:

e23eric

Professional

Berichtza 27 jul 2013, 17:41

Tsja Robert, ik zou er heel goed over nadenken.........
Die van jou is 1 van de mooiste die er is! Ik hoop die van jou nog steeds een keer in het echt te zien, zo mooi vind ik hem.
Zoals je zelf al omschreef in dit topic, wat een genieten het is als je er mee rijdt! Ik denk dat je dat niet gaat krijgen met een nieuwe(re) BMW, ja even...
En idd zoveel afschrijving en vaste lasten. Ik geniet nu elke dag weer van m'n e23. Het beste apparaat moet nog een flinke opknapbeurt krijgen maar als ik er mee rijd, gister nog naar Zeeland, dan geniet ik de hele rit. 28 jaar en zoveel comfort en luxe nog steeds en iedereen kijkt als je ze inhaalt! Dat is toch veel leuker!
Maar ja je moet wel plezier blijven houden van je auto en er lol in blijven houden, als dat weg is dan moet je misschien eens om je heen gaan kijken.
Succes met je keuze! :Peace:
(Het ideaal plaatje is natuurlijk 1 moderne BMW en een oldtimer! ;) )
Laatst bijgewerkt door e23eric op za 27 jul 2013, 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.

RobertF

Professional Goud

Berichtza 27 jul 2013, 21:00

@eric
Ik heb naast de BMW nog twee oldtimer Jaguars dus dat wordt een beetje te veel
Trouwens je moet maar even een project aanmaken want we wachten nog op fotos van je nieuwe aanwinst.

e23eric

Professional

Berichtza 27 jul 2013, 21:17

In dat geval..... Begrijp ik dat het een beetje veel is! Dan heb je al genoeg! ;)
Je hebt gelijk, zal binnenkort eens starten met een projecttopic!

Bmw e12 driver

Professional

Berichtdi 30 jul 2013, 20:52

RobertF schreef:@eric
Trouwens je moet maar even een project aanmaken want we wachten nog op fotos van je nieuwe aanwinst.

Heb je hem eindelijk een beetje op orde wil je hem gaan verkopen :naughty:
Ik snap dat het veel is maar effu snel heen en weer (200km) doe je niet met de Jaguar, en al helemaal niet met de Eend.
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.

jeffreypico

Master

Berichtwo 31 jul 2013, 10:40

Bmw e12 driver schreef:
RobertF schreef:@eric

Heb je hem eindelijk een beetje op orde wil je hem gaan verkopen :naughty:
Ik snap dat het veel is maar effu snel heen en weer (200km) doe je niet met de Jaguar, en al helemaal niet met de Eend.

HAHAHHA daar zit wat in :D

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 31 jul 2013, 16:21

Ik ben er nog niet uit en hij is nog niet weg :whew:
VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten