Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
zo 02 feb 2014, 22:08
Hij is bij een liefhebber terecht gekomen,dus dat zit we'll snor!als je m maar zonder veel kosten aan de gang krijgt,en netjes loopt!
zo 02 feb 2014, 22:38
Heb de draadjes terug kunnen aansluiten. Via afbeeldingen op het net, die ik gebruikt heb als vorbeeld, heb ik alle losse draadjes weer vast kunnen maken.
Maar...de motor loopt nog niet.
Maar ik denk dat ik het euvel gevonden heb. Ik heb de benzineleiding net voor het spruitstuk losgemaakt en het uiteinde in een beker gehangen. Toen ik de wagen startte kwam er geen benzine uit de leiding gelopen
Dus.. Ofwel is de benzinepomp stuk, ofwel krijgt de benzinepomp geen stroom, ofwel is de benzinetoevoer ooit afgesloten toen de LPG tank er in werd gebouwd?
benzine heb ik genoeg, er zit nog 30L in.
Iemand raad?
ma 03 feb 2014, 01:18
Kijk of je stuurstroom en hoofdstroom op het benzine relais hebt. Zo ja en het schakelt niet dan heb je geen min. Dat kan komen doordat de OT sensor op de bak kapot is dan gaat de ECU namelijk op tilt..
ma 03 feb 2014, 17:39
Is dat de Oxygen Sensor, of de lambda sensor?
ma 03 feb 2014, 18:30
Nee dat is de sensor die op de bak zit, twee stuks
ma 03 feb 2014, 20:54
Goed, dan ga ik me dit weekend bezig houden met het relais, de sensor, en de brandstofpomp.
Even een vraag. Als het relais en de sensor nog goed zijn, is waarschijnlijk de pomp stuk. Maar waar zit dan de benzinepomp?
Zit deze tussen de leiding of in de tank?
Als de pomp gewoon tussen de leiding zit, dan is hij makkelijker te vervangen dan dat de pomp in de tank zit.
Heb nog geen tijd gehad om onder de wagen te kruipen, dus daarom deze vraag.
ma 03 feb 2014, 22:40
pomp zit tss de leidingen , aan besteurderskant net voor de benzinebak
ma 03 feb 2014, 23:09
Ok merci!
Ik heb daarjuist even gemeten of ik stroom heb op de pomp.
Omdat ik geen massameter heb om de stroom te meten, heb ik de plusdraad en de mindraad van de pomp aangesloten op een lamp. Toen ik de wagen startte, begon de lamp te branden. Dus weet ik dat de pomp stroom krijgt, maar geen benzine pompt, dus de pomp is defect.
Morgen eens een nieuwe aanschaffen.
Hopelijk krijg ik dan de motor aan de gang
di 04 feb 2014, 19:06
Ziezo, vandaag een nieuwe benzinepomp, benzinefilter, bougies en zekeringen besteld. Krijg ik morgen aan. Dan kan ik dit weekend weer aan de slag gaan!
een nieuwe radio, vierkante relais, einddemper, enz.... heb ik ook besteld bij enkele forumleden.
Vind het wel leuk dat je op dit forum zo goed word geholpen
di 04 feb 2014, 19:33
Ja super, en als die niet loopt komen we allemaal duwen
di 04 feb 2014, 20:39
Doe maar niet..daar kan de automaat niet tegen
do 06 feb 2014, 19:28
Buiten de reeds bestelde onderdelen (benzinepomp, benzinefilter, bougies, zekeringen) heb ik ook voor alle zekerheid een nieuwe Reference-sensor besteld. Deze sensor doet al 400.000km's dienst, dus neem ik het zekere voor het onzekere, en vernieuw ik hem toch maar. Dan kan die al niet meer stuk gaan.
Trouwens, de oude sensor zag er eigenlijk toch niet al te best uit, de draad was aan het lossen bij de stekker...
Dus misschien was dit de boosdoener?
Hopelijk, als ik dit weekend alle onderdelen heb geplaatst, krijg ik de motor aan de gang.
do 06 feb 2014, 21:07
Heb trouwens ook toen ik de wagen kocht, er 4 extra originele bmw velgen bij gekregen met 4 nieuwe winterbanden.
Zal zaterdag de velgen te koop zetten op dit forum.
Ze zijn in prima staat, ook de bmw embleempjes zijn onbeschadigd!
Aangezien de velgen toch maar in de weg staan, Zullen jullie ze zaterdag wel op het forum zien staan.
Hier al een foto van het internet. Dan hebben jullie al een idee hoe ze eruit zien.
do 06 feb 2014, 22:23
Dat zijn geen winterbanden maar TRX-en. Zijn erg lawaaiig. Iemand die voor origineel gaat betaalt er veel geld voor want nieuw zijn ze schreeuwend duur.
do 06 feb 2014, 22:35
Dit is geen foto van mijn stel velgen hoor, het is er een van het internet om maar een beeld te geven hoe mijn velgen er ongeveer uit zien.
Maar mijn velgen hebben wel ongeveer hetzelfde profiel op de banden, dus dan zullen het ook wel TRX-banden zijn denk ik.
vr 07 feb 2014, 08:30
Dat setje zat op mijn 745i toen ik die kocht. En mijn 745 heeft 20 jaar stil gestaan op die wielen. Die winterbanden hebben een productiedatum van 1986. Ik heb dit setje toen gratis aan mijn collega (van wie jij de auto gekocht hebt) gegeven omdat ik het onverantwoord vind om er mee te rijden.
Hij heeft de wielen laten balanceren maar er ook niet lang mee gereden...
vr 07 feb 2014, 12:32
Dat zie je wel dat hij err niet veel mee heeft gereden. ze zien er nog goed uit hoor! maar aangezien ik ze niet zo mooi vind, verkoop ik ze maar aan iemand die er nog wel iets aan heeft.
Wat bedoel je met er onverantwoord mee rijden?
vr 07 feb 2014, 13:50
Banden zijn van rubber. Rubber wordt hard en droogt uit na verloop van tijd. Deze banden zijn minstens 28 jaar oud!
Sowieso zijn winterbanden van een zachtere rubbersamenstelling dan zomerbanden en dit rubber is dus niet meer van de kwaliteit die je van een (winter)band mag verwachten...
vr 07 feb 2014, 16:28
Goed dat ik dat weet, dan kan ik hier rekening mee houden als ik de velgen verkoop.
Zal zaterdag de velgen te koop zetten op het forum en misschien op marktplaats.
za 08 feb 2014, 22:04
Vandaag heb ik de nieuwe benzinepomp, benzinefilter, bougies en de nieuwe reference-sensor geplaatst.
Maar ik krijg nog altijd geen benzinetoevoer.
Ik heb nog eens gemeten of er stroom staat op de brandstofpomp, en nu krijgt die ineens geen stroom meer
Ook heb ik getest of ik vonken heb op de bougies, en ze vonken niet.
ik heb in de luchtinlaat met startpiloot gespoten, maar de motor slaat niet aan.
Dan is er toch nog ergens een elektronische storing, maar waar?
iemand raad?
De ecu is vervangen door een nieuwe maar ook daar geen resultaat.
za 08 feb 2014, 22:13
Bak sensoren ok?
za 08 feb 2014, 22:32
Dat zijn de twee sensoren bovenaan je bak toch?
Ik heb alleen de rechtse vervangen (de reference sensor)
Dus misschien dan ook de linkse vervangen dan?
za 08 feb 2014, 23:41
Meten is weten. Allebei even de weerstand meten. Ik meen 950-990 ohm, maar de echte specialisten weten het vast preciezer.
zo 09 feb 2014, 00:19
Ik heb nu wel de lpg-tank uitgebouwd en de bedrading hiervan ook helemaal verwijderd.
Maar kan het zijn nu de bedrading van de lpg-installatie weg is, dat ik de bedrading terug moet aanpassen om de wagen terug op benzine te laten lopen?
zo 09 feb 2014, 12:43
Ja dat kan ook. Maar eerst even de weerstand van de sensoren meten. Bovenstaande waarden zijn ok, een oudere sensor kan ook wel eens 1050 ohm geven. Als de sensoren defect zijn gaan ze meestal per 2, of je hebt misschien de stekker omgedraaid en de sensor verwisseld, dan loopt ie ook nooit. De lpg omslag kan op meerdere manieren, een is via de injectoren , dan haal je de min er van af en blijft de pomp lopen. Ik denk dat bij jouw auto de onderbreking via de pomp loopt waardoor de pomp uitgeschakeld wordt. Mijn auto was via de injectoren gedaan, er zit nog steeds een kabelboom in voor dat systeem, met als resultaat een handige startonderbreker nu de lpg er uit is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.