Pagina 1 van 1

motor vast

BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2011, 21:51
door bigboy
Had ik een 5 jaar geleden een goed rijdende 745i van '85 op de kop getikt
en perfect rijdend achteraan in de schuur gestald, omdat ik er toen geen tijd voor had en 't was toen nog geen oldtimer(wegentax van 800 euro :think: )

Door omstandigheden, teveel projecten ondertussen trouwen en kindje kopen,... heb ik er eigenlijk
nimeer naar om gekeken.
Tot ik vorig weekend pers

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2011, 22:19
door CeesBMW
Vocht in de zuigers ? Bougies eruit halen en flink wat olie erin gooien, de krukaspolie een beetje heen en weer, en hij is zo weer los.

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2011, 22:36
door E-volve
Inderdaad, gewoon flink WD40 erin zetten en even laten inweken, voorzichtig heen en weer draaien en dan zodra hij weer soepel rondgaat starten en even rustig stationair draaien.
Klein blokje om, verse olie erin en genieten maar weer. Alles rustig met gevoel, dan kan de schade reuze meevallen.

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011, 21:34
door bigboy
daarstraks had ik nog even tijd, tussen 't werk en de fitness :sneaky2: om er nog even naar te kijken..
radiator er helemaal uit om eens een 3/4de dop 36 op de krukas te zetten met een wringstaafje van
anderhalve meter...mijn 120 kg er eens tegen gezet en hij vergaat een vierde toer...voelde niet goed aan :angry:

morge maar es de bougies eruit en een bus wd40 erin... 'k heb nix meer te verliezen, niet dan

doeme toch, 'k maak er zonde van :crybaby:

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011, 21:42
door E-volve
Hmm een kwartslag gedraaid met veel moeite? Je had er toch beter eerst de boel even laten inweken, best kans dat je nu al aardige krassen aan het tekken bent. Maargoed je sloopt een motor ook niet zomaar, best kans dat ie het straks nog prima doet met af en toe een klein rookpluimpje :D

Zeik alle cilinders maar goed vol met WD40 en laat het een nacht staan, het moet waarschijnlijk wel even intrekken.

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011, 22:02
door bigboy
E-volve schreef:Hmm een kwartslag gedraaid met veel moeite? Je had er toch beter eerst de boel even laten inweken, best kans dat je nu al aardige krassen aan het tekken bent. Maargoed je sloopt een motor ook niet zomaar, best kans dat ie het straks nog prima doet met af en toe een klein rookpluimpje :D

Zeik alle cilinders maar goed vol met WD40 en laat het een nacht staan, het moet waarschijnlijk wel even intrekken.


ja, ik had beter eerst even naar 't forum komen zien maar ja.. na 't werk snel even proberen :geek:
en dan nu lezen hoe ik het had moeten doen :rolleyes: toch bedankt voor je reactie h

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011, 21:51
door bigboy
en ja hoor, hij is los!!

vanmorgen een volle bus wd40 van 450ml in de bougiegaten gespoten...met een plastiek slangetje was dat zo gedaan.
Ook nog een 5 liter 15w40 erbij gegoten, van 't huismerk, moet er toch allemaal weer af.. en deze avond eens geprobeert...
Met geen moeite ging ie zo rond :Peace:

Van 't weekend maar weer eens aan de slag...had al een paar spullen meegebracht :sneaky2:

Image

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011, 22:54
door graad
kijk....dat zijn berichten waar ik blij van word :Peace:

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 11:35
door jeffreypico
Wat zie ik daar zijn dat BREMBO remmen?

Geen plaatjes quoten.

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 14:11
door CeesBMW
Olie :naughty: kijk nog eens bij onze olietopics ! (of het moet zijn om schoon te maken)
NGK bougies :naughty: kost nu toch al geld, neem alsjeblief Bosch W8DC bougies !

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 21:18
door Street legal
Ik rijd altijd met NGK, heb enige keren "stotterende" ervaringen met Bosch bougies in BMW gehad..

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 21:45
door bigboy
CeesBMW schreef:Olie :naughty: kijk nog eens bij onze olietopics ! (of het moet zijn om schoon te maken)
NGK bougies :naughty: kost nu toch al geld, neem alsjeblief Bosch W8DC bougies !


hey Cees, ik twijfel geen seconde aan je kennis hoor, maar als je de w8dc crosst met ngk kom je gewoon op de bp5es
uit en die heb ik al jaren in mijn 628csi en mijn 728i...nooit problemen mee gehad 8-)
Ik heb in de tijd voor deze bougie gekozen omdat die in onze winkel op stock was en de boschkes niet, ze kosten bij ons trouwens
hetzelfde.

En de olie, ja ik kies voor castrol high mileage 15w40 HALF synthetisch, ook zeer goede ervaringen mee in de 728i..
Die verbruikt eigelijk zo goed als geen olie!

Aan de 745i heb ik nog wel even werk denk 'k na al die jaren van stilstand, brandstofpomp zit ook vast en de turbo zal 'k ook maar
es grondig nazien :D

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 21:52
door bigboy
jeffreypico schreef:Wat zie ik daar zijn dat BREMBO remmen?

Geen plaatjes quoten.



Ja, idd Brembo schijven, 't zijn maar de gewone hoor, nix speciaal aan.
Brembo had ze gewoon in stock en had ik devolgende dag al...
Waren ook goedkoper dan Bosch 8-)

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 22:38
door CeesBMW
Mijn ervaringen met NGK zijn minder positief, al moet ik toegeven dat de latere e23'ers er goed op lopen. Met de vroegere e23'ers kan het het verschil zijn tussen slecht/matig lopen en goed lopen.

Vreemd dat NGK net zoveel kost als Bosch, die Japanse bougies zijn bij mijn groothandel echt veeeeel goedkoper, ga maar eens zoeken op grote aantallen daarvan, prijzen van 0,50 a 0,60 zijn prima haalbaar :shock: Met Bosch kan je dat vergeten.

Re: motor vast

BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011, 22:54
door bigboy
Ja da's 't voordeel van bij een autoshop te werken h