Pagina 1 van 1

alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011, 15:38
door Jacco
Tussen alle bedrijven door, toch al heel wat verder gekomen met mijn e12 uit '75.
Hier enkele foto's door de weken heen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren dus zomaar wat afbeeldingen, wat we allemaal gefixt hebben:
-Zwarte rand onder de portieren (was eerst blauw meegespoten, niet origineel)
-Groot roest-gat hard gemaakt op de carosserie, onder de motorkap.
-Groot roest-gat hard gemaakt op de carosserie, achter de antenne.
-Voorfront (onder de bumper) opnieuw gespoten.
-Motorkaprooster vervangen door nieuw origineel exemplaar
-Radio van baur323 ingebouwd in een compleet nieuw console (zelf in elkaar gebeund, mooi resultaat.)
-Slappe koppeling gefixd.
-Interieurroosters teruggebracht naar oude kleur (was eerst lelijk wit) dmv vaseline er op smeren, en de zon doet de rest:D PERFECT resultaat en goed voor het milieu :mrgreen:
-Bougies vervangen
-Verdeelkap, rotor en contactpunten vervangen

Hij liep nu lekker, alleen er blijkt stroop/drap in mijn tank te zitten waardoor hij er nu even geen zin meer in heeft, volgende projecten zijn dus allemaal motorisch.

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: ma 09 mei 2011, 21:34
door graad
:Peace: :Peace:
goed bezig jij

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011, 08:14
door pa633
Ja, idd. :clap:

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011, 09:23
door Rts
Mooi gedaan! ook goed gelukt met de roest.
Werkt vaseline ook bij bijvoorbeeld de spiegels, als deze ook wat verwaasd zijn geworden?
Of is bijv schoenpoets ofzo de oplossing?

Want dan ga ik ook even aan de slag ;)

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011, 15:14
door Jacco
Rts schreef:Werkt vaseline ook bij bijvoorbeeld de spiegels, als deze ook wat verwaasd zijn geworden?
Of is bijv schoenpoets ofzo de oplossing?

Want dan ga ik ook even aan de slag ;)


Ik zou het niet weten, bij mij ging het als volgt, had de (toen nog witte roosters) schoongemaakt en ging ze weer opnieuw monteren. Omdat de schroefjes al wat roestig waren heb ik ze eerst in de vaseline gedoopt om ze te beschermen voor verdere roestvorming. Toen ik ze vastdraaide was het onvoorkomelijk dat het vet ook deels op de roosters kwam. TOen ik de volgende dag weer in de auto was; zag ik dat rond alle schroeven de roosters verkleurd waren. Van wit naar donkergrijs:D Toen dacht ik :idea:, en heb heel de zaak ingesmeerd :mrgreen: volgende dag donkergrijs en glimmen!!! Je zal het kunnen proberen. Ik denk persoonlijk dat de zon de vaseline heeft opgewarmd en dat de lak eraf is gesmolten. Ik vind ook nergens meer schilvers van de lak, compleet verteerd :mrgreen:

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011, 17:02
door oldie
Het gaat helemaal goedkomen met deze e 12.Mooi stukje inbouwwerk voor de radio. :clap: :clap:

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011, 17:38
door Jacco
Dankje Oldie!

Hier nog wat foto's van het spuitwerk aan het voorfront, een man uit een naburig dorp heeft het me geleerd.
Zijn auto is ook te zien op de foto's :

Afbeelding
in de primer na schuren met zeer fijn schuurpapier
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
het uiteindelijke resultaat (2 lagen primer, 3 lagen lak in kleine hoeveelheden aangebracht)

Afbeelding
De 520 van AvK (de man die me heeft geholpen) :mrgreen:

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: di 10 mei 2011, 21:02
door graad
ook mooi..............een e28 ;)

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2011, 11:58
door 628CSI
Ziet er geweldig uit,maar heb je dat gewoon met een spuitbus gedaan dan?Bij mijn 6 moet ook het nodige gedaan worden,maar ik ben bang dat het met een spuitbus niet goed gaat komen.Tips????

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: wo 11 mei 2011, 16:19
door Jacco
Ligt eraan wat voor ondergrond het is.
Ik gebruik voor zulke plekken spuitbussen. Voor grotere oppervlaktes en zichtwerk moet je sowieso een andere (stofvrije)ruimte hebben en profs;)
Ik had roestplekken, die moesten dus eerst geplamuurd en met krasjesvuller enzo. De oude laklaag blijft de beste ondergrond.
- ontvetten (terpentine of wasbenzine)
- (heel)fijn opschuren met watervastschuurpapier
- 1e laagje primer aanbrengen (ook in een spuitbus) niet te veel, gaat druipen.
- 2e laagje primer aanbrengen
- laten drogen (kwartiertje)
- 1e laklaag aanbrengen (wasemen) niet dik!!!
- 2e laag idem dito
- ev. 3e laag idem dito

Het kan zijn dat er een 'gat intrekt'. Ga daar niet meer lak bijstpuiten! Het trekt namelijk vanzelf mooi dicht.
Vooral NIET TEVEEL, je wilt het dan mooier maar het wordt lelijker!

Vervolgens (na het drogen van de kleurlak:

- 1 of 2 laagjes blanke lak er overheen, dit geeft glans en vormt tevens een beschermlaag.

Ik ben maar een beginneling, ik zou deze info laten checken door bv. Graad. Ik heb gehoord dat dat een echte lak-fan is :mrgreen:
Dus commentaar welkom!

Re: alweer heel wat verder met e12

BerichtGeplaatst: do 12 mei 2011, 17:22
door 628CSI
Ok,bedankt voor de uitgebreide uitleg :D Ik ga dit eerst is voorzichtig op kleine dingetjes uitproberen,kleur van mijn wagen is Polaris dus wel wat moeilijker omdat het metalic is.Vorige eigenaar van m'n wagen is hier en daar ook al bezig geweest :wacky: maar heeft volgens mij niet goed naar de juiste kleur gekeken.Dus er zitten hier en daar wat plekken met een afwijkende kleur zilver erop :cry: