zo gisteren even snel tussendoor nog wat aan mn e23 gedaan
had veel pech, auto van de vrouw kapot en de benz kapot, dus naast de verbouwing thuis heeeel erg weinig tijd over gehad.
na de eerste tank leeg was het verbruik 1 op 3,3
OK er hadden wel een paar jongens een rondje gereden, en dat zal best met het gaspedaal onderin geweest zijn
maar goed ik wist dat die niet heel goed afgesteld stond, dus eerst het ontstekingstijdstip maar eens goed gezet met de stroboscoop lamp.
vervolgens luchtfiterhuis eraf, en wat denk je de chokeklep was goed krom (hij sloeg vaak ook af net na de koude start, beetje gas erop houden dan ging het goed )
zo te zien is deze bewust krom gebogen
het zal wel met het "afstellen" op LPG te maken hebben, maar wat een beun manier zeg!!
gelukig had ik er van patrick 2 carburateurs bijgekeregen, en 1 daarvan zat nog een mooie rechte chokeklep in. dus die heb ik er eerst maar eens opgeschroefd. vervolgens stationair wat lager gezet, en hij looopt al een stuk rustiger. hij staat nu stationair ook veel minder te "halen" .
zoals gezegd erg weinig tijd over, en ik kan het niet thuis doen. dus het echte afstel werk volgt wel weer als de verbouwing en de benz weer klaar zijn.
witte knippers nog niet gemonteerd, liggen nog achterin de benz
ik woon zelf in een middenwoning, en het sleutelen moet dan ook op mn werk of bij mn schoonvader gebeuren. beide 20min van huis af dus niet altijd even handig, maar goed het is niet anders.
groet, gerko