Ivar - BMW E23 733i 1977 sharknose
Geplaatst: za 23 aug 2014, 19:15
Sinds half Juli ben ik de eigenaar van een mooie BMW E23 733i sharknose van 1977. Handgeschakeld 4 versnellingen, 112xxx KM gelopen en de auto heeft stil gestaan sinds 1987, een echte schuurvondst dus!
De auto heeft een BBS bodykit.
Toen ik de auto ophaalde mankeerde er wel het een en ander aan uiteraard. De koppakking was lek, waarschijnlijk verpulverd door 27 jaar stilstand.
Ik heb de cilinderkop eraf gehaald en weggebracht naar een revisie bedrijf en alles laten controleren. En bij Cees een nieuwe koppakking gehaald. Alles weer gemonteerd en hij loopt als een zonnetje.
Uiteraard is ook de carterpan er ook af geweest om alles schoon te maken vanbinnen.
Het remsysteem aangepakt nieuwe remschijven en remblokken, remvloeistof gespoeld en de koppeling vloeistof ook gespoeld.
Het technische gedeelte is nu klaar dus van de week voor de APK weg brengen.
Ik heb ook een hele mooie set TRX (m6?) wielen op de kop getikt die de auto helemaal af maken. Er zaten 14'' wielen onder.
Inmiddels heb ik ook een historisch kenteken aangevraagd bij het RDW.
In de planning zit nog:
Het dak en achterklep laten spuiten (antenne op het dak verwijderen, de achterspoiler eraf.)
Verder helemaal netjes maken en volgend jaar aanwezig zijn op de sharknose meeting.
Toen ik de auto ophaalde:
En de TRX wielen:
Carterpan met een hele vieze dikke laag slutge:
Nu weer helemaal schoon.
Van de week de motor lekker warm laten draaien en vandaag zn eerste ritje gereden na 27 jaar even wat foto's gemaakt:
De auto heeft een BBS bodykit.
Toen ik de auto ophaalde mankeerde er wel het een en ander aan uiteraard. De koppakking was lek, waarschijnlijk verpulverd door 27 jaar stilstand.
Ik heb de cilinderkop eraf gehaald en weggebracht naar een revisie bedrijf en alles laten controleren. En bij Cees een nieuwe koppakking gehaald. Alles weer gemonteerd en hij loopt als een zonnetje.
Uiteraard is ook de carterpan er ook af geweest om alles schoon te maken vanbinnen.
Het remsysteem aangepakt nieuwe remschijven en remblokken, remvloeistof gespoeld en de koppeling vloeistof ook gespoeld.
Het technische gedeelte is nu klaar dus van de week voor de APK weg brengen.
Ik heb ook een hele mooie set TRX (m6?) wielen op de kop getikt die de auto helemaal af maken. Er zaten 14'' wielen onder.
Inmiddels heb ik ook een historisch kenteken aangevraagd bij het RDW.
In de planning zit nog:
Het dak en achterklep laten spuiten (antenne op het dak verwijderen, de achterspoiler eraf.)
Verder helemaal netjes maken en volgend jaar aanwezig zijn op de sharknose meeting.
Toen ik de auto ophaalde:
En de TRX wielen:
Carterpan met een hele vieze dikke laag slutge:
Nu weer helemaal schoon.
Van de week de motor lekker warm laten draaien en vandaag zn eerste ritje gereden na 27 jaar even wat foto's gemaakt: