BMW 728i m60b40 project
Geplaatst: di 25 nov 2014, 23:16
Hierbij mijn project,
Ik heb voorheen in e30's, e36,e39 gereden, 316i, 320i, 325i, 327i Stroker, en m30b35, s38b36, en had als plan mijn laatste e30 te verbouwen naar een m60b40.
Kon ik voor een goede prijs een keiharde e23 kopen met wat kleine mankementen, ik den kga daar eens een rondje mee sturen, want lijkt me bruut !
Heerlijk rijd zo een machine !
Diamantzwarte e23 met sportinterieur, verder volgens mij geen noemenswaardige optie's.
Op de terugweg helaas van de weg gereden door een vrachtwagen dus is nog even afwachten hoe of wat, want hij rijd verder echt geweldig, en motor loopt relatief goed.
-Voorbumper verrot -> Vandaag vervangen
-Voorruit Gebarsten bij ongeluk + lichte Achterschade
-Aanjager werkt niet
-Vieze koplampen, geen werkende verlichting (Alles schoongemaakt, en alles werkend gemaakt)
-Uitlaat lekt wat her en der
-Motor loopt circa 1200rpm stationair
Plannen
Uiterlijk
-Styling 32 18 inch breedset
-50-40mm verlagen
-Mistlampen
-Dubbele RVS uitlaat in Orginele stijl (wellicht net een aantal mm dikker)
-Body netjes maken waar nodig.
-groen getint glas zit erin, vooruit met balk ga ik zaterdag halen
Interieur :
-Dakhemel zwart maken (Eventueel)
-Zonnerollo
-OBC 2
-Cruise control
-Binnenspiegel met de welbekende leeslampjes
-Goede muziekinstallatie (lees, Audison of vergelijkbaar met composets/subwoofer etc ) -> Alles achter de orginele kapjes en afdekkingen.
-M-tech 1 stuur
-Verlichte m pook, omdat ik die in iedere bmw nog heb gehad
-Electrische ramen + Schuifdak (alleen als ik er ooit eens voor weinig aan kan komen
-Wat kleine optie's waar ik tegen aan loop.
Technisch
-Upgraden naar e46 330d Schijven + Klauwen voor
-Upgraden naar e46 330d Schijven + Klauwen achter
-Nieuwe remleidingen, ABS afsluiten, + Gevlochten remslangen.
-m60b40 motor pas gaan maken met 6 bak van een m5, licht vliegwieln en gechipte computer
-RVS uitlaat van voor naar achter
-Geheel nalopen van de body/tectyleren etc.
Ik heb de auto goed nagelopen, op 2 kleine plekjes in de wielbakken achter, en 1 slechtere deur (niet verrot, maar wel een beginner). is hij erg hard.
1 of andere pipo heeft hem ooit helemaal in een soort wax gezet, is goed geconserveerd gebleven, maar die bende eraf krijgen kost nogal wat tijd
Werk zat, we gaan het hier laten zien !
Komen de vragen
-Aanjager waar begin ik ?
-Mijn tellerverlichting brand wat flauw, temperatuurmeter/snelheidsmeter/verbruiksmeter werken soms niet (massaprobleem ? )
-1200rpm stationair ? 800 lijkt me toch wat mooier, hoe kan dit en waar begin ik ?
Ik ben trouwens 19, dus alles gaat niet zo vlot als bij jullie helaas !
CNC draaier/frezer van beroep, school, dus geen vetpot helaas.
Ik heb voorheen in e30's, e36,e39 gereden, 316i, 320i, 325i, 327i Stroker, en m30b35, s38b36, en had als plan mijn laatste e30 te verbouwen naar een m60b40.
Kon ik voor een goede prijs een keiharde e23 kopen met wat kleine mankementen, ik den kga daar eens een rondje mee sturen, want lijkt me bruut !
Heerlijk rijd zo een machine !
Diamantzwarte e23 met sportinterieur, verder volgens mij geen noemenswaardige optie's.
Op de terugweg helaas van de weg gereden door een vrachtwagen dus is nog even afwachten hoe of wat, want hij rijd verder echt geweldig, en motor loopt relatief goed.
-Voorbumper verrot -> Vandaag vervangen
-Voorruit Gebarsten bij ongeluk + lichte Achterschade
-Aanjager werkt niet
-Vieze koplampen, geen werkende verlichting (Alles schoongemaakt, en alles werkend gemaakt)
-Uitlaat lekt wat her en der
-Motor loopt circa 1200rpm stationair
Plannen
Uiterlijk
-Styling 32 18 inch breedset
-50-40mm verlagen
-Mistlampen
-Dubbele RVS uitlaat in Orginele stijl (wellicht net een aantal mm dikker)
-Body netjes maken waar nodig.
-groen getint glas zit erin, vooruit met balk ga ik zaterdag halen
Interieur :
-Dakhemel zwart maken (Eventueel)
-Zonnerollo
-OBC 2
-Cruise control
-Binnenspiegel met de welbekende leeslampjes
-Goede muziekinstallatie (lees, Audison of vergelijkbaar met composets/subwoofer etc ) -> Alles achter de orginele kapjes en afdekkingen.
-M-tech 1 stuur
-Verlichte m pook, omdat ik die in iedere bmw nog heb gehad
-Electrische ramen + Schuifdak (alleen als ik er ooit eens voor weinig aan kan komen
-Wat kleine optie's waar ik tegen aan loop.
Technisch
-Upgraden naar e46 330d Schijven + Klauwen voor
-Upgraden naar e46 330d Schijven + Klauwen achter
-Nieuwe remleidingen, ABS afsluiten, + Gevlochten remslangen.
-m60b40 motor pas gaan maken met 6 bak van een m5, licht vliegwieln en gechipte computer
-RVS uitlaat van voor naar achter
-Geheel nalopen van de body/tectyleren etc.
Ik heb de auto goed nagelopen, op 2 kleine plekjes in de wielbakken achter, en 1 slechtere deur (niet verrot, maar wel een beginner). is hij erg hard.
1 of andere pipo heeft hem ooit helemaal in een soort wax gezet, is goed geconserveerd gebleven, maar die bende eraf krijgen kost nogal wat tijd
Werk zat, we gaan het hier laten zien !
Komen de vragen
-Aanjager waar begin ik ?
-Mijn tellerverlichting brand wat flauw, temperatuurmeter/snelheidsmeter/verbruiksmeter werken soms niet (massaprobleem ? )
-1200rpm stationair ? 800 lijkt me toch wat mooier, hoe kan dit en waar begin ik ?
Ik ben trouwens 19, dus alles gaat niet zo vlot als bij jullie helaas !
CNC draaier/frezer van beroep, school, dus geen vetpot helaas.