Een leuk 3.5 blok koop je voor +/- 600,- Een 2.8 zal zo rond de 400,- kosten. Alleen wie gaat het inbouwen? Geloof dat Koos wil rijden en niet een werkhok wil aanschaffen.
Een andere mogelijkheid is om gelijk iets goeds te kopen. Mijn ervaring is dat je daar veel meer plezier aan hebt en het onderhoud is veel makkelijker omdat als er iets stuk gaat het vaak maar 1 dingetje is. Ik heb er destijds ook over gedacht om gewoon iets goedkoops te kopen en dan terwijl je rijd alles een beetje op te knappen maar ik moet zeggen als je aan het begin meer uitgeeft bespaar je jezelf vaak een hoop ellende. Ik rijd nou vier jaar mijn e23 en nog steeds komen er mensen naar de auto kijken als ik bijvoorbeeld bij de supermarkt parkeer.
Daarnaast kun je met een goede auto preventief aan onderhoud doen. Dat is veel leuker dan wanneer je in de winter op maandag ochtend vlak voor je naar je werk gaat nog even iets moet repareren omdat de auto niet start bijvoorbeeld. Of dat je je maanden ergert aan een of ander rammeltje maar dat je er niet aan toekomt om het te repareren omdat er telkens weer eerst iets anders gerepareerd moet worden.
Die van Hoton (?) lijkt me niet slecht en de mijne is ook nog te koop.
Als je voorkeur uitgaat naar iets goedkopers is dat natuurlijk ook een goede keuze maar ik moet zeggen dat iets goeds erg snel went.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht) BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht) Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg) (Meer opties zitten er niet op)