Ik zoek een regelschakelaar vaan de niveauregeling. Als ik het stangetje uit haak en de handel van de schakelaar beweeg gebeurt er niks. Heeft de pomp ook een zekering??
Ja, de niveauregeling heeft een zekering onder de motorkap! Tevens zit er op de pomp achter een relais. Dit kun je ook even nameten. Let wel op, hier zijn twee aansluitingen gewisseld ten opzichte van een normaal modern relais.
OP het relais heb ik roodwit spanning als contact uit is en op groen als de motor loopt. Als ik de bruine met massa verbindt dan gaat die om hoog. ER zit ook een 6 polige stekker als ik daar de buitenste verbindt met massa gaat die omhoog en bij de andere buitenste omlaag.Hij gaat maar een klein stukje omhoog de staand van de schakelaar.
Mijn auto staat momenteel in de stalling dus ik kan het niet voor je nameten... Het kan wel zijn dat ik thuis nog een reserve hoogteregelschakelaar heb liggen. Ik zal straks kijken. Anders moet je die even oppikken en kun je in ieder geval wat proberen
Aan de elektriciens hier, wie kan helpen met dit schema Hoe kan ik de schakelaar testen?
Er zitten 5 draden aan 1. groen/wit 2. bruin 3. bruin/groen 4. bruin/blauw 5. groen/rood vlgs mij is 3 en 4 omlaag en omhoog maar hoe test ik die nu ?? is bruin/groen massa en wat is dan plus?
Ja dat klopt, de pomp kan nooit zo snel op wegoneffenheden reageren. Dat is ook niet de bedoeling van de niveauregeling, die is bedoeld om bij zwaardere belading, passagiers achter of kofferruimte belading, de auto horizontaal te houden.