Het is nu vr 12 jul 2024, 20:31


Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Plaats hier je artikelen die je aanbied
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtdo 03 jul 2014, 13:54

Wie wordt de volgende eigenaar en maakt er wat moois van?

Kogelharde, van oorsprong uit Zuid-Frankrijk, BMW E23 745i uit het jaar 1981 die liefde nodig heeft en ook verdiend.

Wat kan er beter?:

Deze 745i is in de kleur Polaris uit de fabriek gerold maar daar was een van de vorige eigenaren niet mee eens.
Met als gevolg dat hij zwart is gespoten. Redelijk gedaan en zeker met een dagje polijsten zal het er zeer netjes uitzien maar de instappen zijn ze vergeten.
Waarschijnlijk de verf op want zoveel meer werk is het niet maar moet wel gedaan worden voor het mooie.
2 deuren (Rechts voor en achter) hebben op het midden kleine blaasjes, ik gok dat het een slecht gemaakte schade is. Deuren zijn verder nog helemaal gaaf en dus kan je deze deuren zonder problemen nog redden.
Op het kofferdeksel heeft ooit een serieuze spoiler gezeten, die is er (godzijdank) af maar zit wel bij de koop inbegrepen. Evenals een gaaf kofferdeksel in de kleur Arktisblau zonder gaten.
Uitlaat (achterste 2 dempers) zit er niet meer onder. Worden er los bijgeleverd
Hemeltje heeft het model, verlaagd plafond. dus daar kan je mooi naar eigen creatie mee aan de slag.
verlichting: Koplampen en voorste knippers zijn gespoten. Niet ieders smaak zeker niet de mijne. Gelukkig is deze coating er eenvoudig af te halen. De ontbrekende mistlampen (geel =Frans :-)) staan te springen om uit de kofferbak gehaald te worden.

Dan de mooie dingen:

Carrosserie: Waar ik meteen voor viel was de zeldzaam harde en gave body. Met name de wielranden, krikpunten, dorpels, A stijl onderzijde, etc. alles gewoon kogelhard en vrij van roest of andere ellende.
Bekleding: Er zit een bovengemiddeld aardig zwart lederen bankstel in. Nergens stuk of moe.(of het origineel is durf ik niet te zeggen. Indien niet origineel dan is het zeer bijzonder vakkundig gedaan)
Opties:Verder is deze E23 uitgerust met OBC1, 4 elektrische ramen en een heuse airco (niet getest en ga er van uit dat die deaudt is)
Techniek: Motor loopt perfect ondanks de flinke bak herrie (zie bovenstaand onder het kopje uitlaat)
Door de vorige eigenaar zijn er nieuwe bougies, filters, vloeistoffen, verdeelkap, rotor en de vacuumslangen vervangen.
Remmen functioneren naar behoren evenals de 3 traps automaat.


Handig om te weten:

Auto staat nog niet op NL kenteken en heeft daarom ook geen APK. De Franse papieren zitten er bij. Dus langs het RDW voor het kenteken.
Voordeel tijdens de werkzaamheden hoeft hij nog niet op naam.
Mocht je tot koop overgaan dan raad ik je aan om m op een trailer mee te nemen. Bezorging (tegen vergoeding) kan ook geregeld worden.
Momenteel staat de 7 in de opslag en ben ik er niet dagelijks. Mocht je langs willen komen ben je natuurlijk van harte welkom maar van te voren even een tijdstip afspreken.
De Prijs:
Laatst bijgewerkt door Michiel op do 03 jul 2014, 17:15, in totaal 2 keer bewerkt.
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtdo 03 jul 2014, 15:53

Deze komt toch oorspronkelijk van Jo af? Toen ik mijn 745 kocht had ik de keuze tussen die wat ik nu heb en deze.
Deze is inderdaad (net als die van mij) kogelhard!

Zeker de moeite waard om wat van te maken 8-)
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtdo 03 jul 2014, 16:11

Ha grappig, Ik zag Jo zijn naam ook nog ergens tussen de franse papieren voorbij komen.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtdo 03 jul 2014, 16:47

Klopt,deze komt van joo af...en echt kogelhard deze ja :Peace:
Wilde die van jou ook nog kopen patat,vond t een mooie met een mooi interieur!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtdo 03 jul 2014, 18:13

graad schreef:Klopt,deze komt van joo af...en echt kogelhard deze ja :Peace:
Wilde die van jou ook nog kopen patat,vond t een mooie met een mooi interieur!


Dat weet ik inderdaad! Maar je hebt 'm nog steeds niet rijdend gezien...
Komt nog wel een keer ;)
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtma 07 jul 2014, 11:00

Verkocht.
Gaat richting Zeeland en komt bij een liefhebber terecht.
Offline

Ruben E12 528i

Nieuw

  • Berichten: 73
  • Geregistreerd: zo 25 aug 2013, 19:04

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtma 07 jul 2014, 13:49

Dat klopt! Ben er blij mee...
Zal nog wel jullie kennis en spulletjes nodig hebben om hem weer helemaal goed te krijgen.
En dan te bedenken dat ik ook nog een E12 528i heb staan, waar nog behoorlijk wat aan moet gebeuren... Hoef ik me voorlopig niet te vervelen... ;)
* E23 745i (sharknose)
* E12 528i (type 2)
* E12 518 (type 2)
* E21 316
* E39 525i touring
* F20 120dA
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Iemand interesse in een E23 745i Sharknose?

Berichtma 07 jul 2014, 17:41

Aha,dus jij hebt hem gekocht!veel plezier ermee,iig met opknappen van deze e23!grz graad
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron