Pagina 1 van 1

Motorblok

BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2009, 23:34
door RobertF
Ik heb een onderblok liggen 2.5/2.8 met ongeveer 70 000KM. Heb je interesse doe een prijsvoorstel

Afbeelding

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 19:24
door CeesBMW
Robert, zo te zien een 2,8 onderblok uit een carbarateurmodel (728) ?

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 19:31
door joep
Goed gezien Cees, wat je ziet zat er bij die van jou niet op. :clap:
enneh 70.000 km? na 31 jaar? jammer van de sloop dan.
Hein

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 19:47
door CeesBMW
Yep, koelwateraansluiting rechts ;) , tevens de dubbele ketting (is van voor 1979), oude type oliefilterhuis, en kantelmechanisme voor de gasbediening.

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009, 19:58
door graad
dat zijn kenners,dat hoor ik wel weer :o :o :o

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 00:11
door RobertF
Ik heb dit blok begin 80-iger jaren uit mijn eigen 525 gebouwd die was bj. '78, omdat de carterpan gescheurd was (krik er onder gezet). Ik had op de sloop een compleet blok gekocht en heb dat er toen ingelegd. Ik heb de zuigers met vet ingesmeerd en het blok bewaard omdat het zo weinig gelopen had en wie weet.??
Maar mijn volgende BMW wordt toch geen 725 of 728 dus is het te koop omdat ik ruimte nodig heb voor een 735 blok

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 10:45
door CeesBMW
Het is dus een 2,5 (korte slag), lijkt me niet echt interessant voor de 7-serie rijder, of je moet de krukas, zuigerstangen vervangen :ziplip:

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 13:02
door RobertF
Dus misschien meer iets voor het e28 forum?

Re: Motorblok

BerichtGeplaatst: za 04 apr 2009, 13:09
door CeesBMW
Nee, de e28 had geen 2,5 carbarateur, en een injectiekop past niet op deze zuigers. Lijkt me meer voor het e12 forum (bestaat die ???) of het e3/e9. Dit onderblok werd gebruikt in de 2500 (e3), 2500 Cs (e9), en 525 (e12).