735ia exe (1986) VERKOCHT.
Geplaatst: zo 04 sep 2011, 12:44
Na een tijdje na moeten denken heb ik besloten mijn 735ia executive (april 1986) te koop te zetten vanwege de aanschaf van een 745.
In eerste instantie wilde ik de 735 houden maar ja ik ga er dan toch te weinig mee rijden en dat is zonde.
Het gekke is dat je aan een auto gehecht raakt en eigenlijk niet weg wilt doen maar ja ik vind 1 e23 wel genoeg.
Ik bied eerst de auto hier op het forum aan en anders gaat de auto eind van de week op MP en Autoscout.
De auto rijdt heerlijk, is technisch en motorisch helemaal nagekeken en pas een beurt (door Cees) gehad waarbij een nieuwe visco is geplaatst, slang van de koeling is vervangen, oliebeurt, kleppen gesteld, kleppendekselpakking vervangen en vorig jaar nieuwe dunlop banden. APK tot mei 2012
De vorige (Duitse) eigenaar heeft op technisch onderhoud niet bezuinigd. Veel is vervangen, het hele onderstel, remmerij, draagarmen etc (geconstateerd door de APK-keurmeester en de motor voorzien van nieuwe nokkenassen.
Uiterlijk is de blanke lak op sommige plekken niet goed meer en zit er hier en daar wat kleurverschil in een paar delen. De bodem is keihard maar aan de buitenkant heeft de auto een paar roestplekjes op het rechter spatbord. buitenspiegels zijn meegespoten maar is niet mooi meer. Het hemeltje van het schuifdak is eraf. De basis van de auto is goed en het is dus een automaat. Het buffelleer is zwart geverfd maar in goede staat zonder beschadigingen. Motor en automaat loopt super.
Wielkast(randen) dorpels en bodem roestvrij.
Het betreft een executive uitvoering (hij is exe gemaakt later). Auto heeft een BMW-soundsystem maar de originele radio zit er niet meer in. Wel een andere (zie foto) en die krijg je er uiteraard bij. De witte knippers zijn inmiddels vervangen door oranje.
Alles werkt, pas km-unit door Ivo gerepareerd, teller is vervangen, staat nu op 263.nogwat km. Toen ik hem kocht vorig jaar stond deze op 232.nogwat km.
Er zitten helaas geen boekjes bij. Auto heeft cruisecontrol en OBC2 en dat werkt allemaal.
Voor meer info mag je ook bellen, stuur even een pb en kan je evt ook meer foto's sturen. Bijv. van de mindere plekjes.
Kortom, samengevat is het in de basis een hele goede auto. De minpuntjes zitten in het uiterlijk. Het zal voornamelijk op spuitwerk aankomen.
Eerlijker kan ik de auto niet omschrijven. Ik vraag er XXXX euro voor. Dat is ook het bedrag wat ik er voor hebben wil. Ik kan er wel meer voor gaan vragen met dit bedrag in mijn achterhoofd maar ik heb geen zin in biedingen en ge-onderhandel etc. Ik zou het fijn vinden als de auto naar een liefhebber gaat. Auto is zeer geschikt voor LPG-inbouw. Foto's hieronder:
Mvg Eric (Amsterdam)
In eerste instantie wilde ik de 735 houden maar ja ik ga er dan toch te weinig mee rijden en dat is zonde.
Het gekke is dat je aan een auto gehecht raakt en eigenlijk niet weg wilt doen maar ja ik vind 1 e23 wel genoeg.
Ik bied eerst de auto hier op het forum aan en anders gaat de auto eind van de week op MP en Autoscout.
De auto rijdt heerlijk, is technisch en motorisch helemaal nagekeken en pas een beurt (door Cees) gehad waarbij een nieuwe visco is geplaatst, slang van de koeling is vervangen, oliebeurt, kleppen gesteld, kleppendekselpakking vervangen en vorig jaar nieuwe dunlop banden. APK tot mei 2012
De vorige (Duitse) eigenaar heeft op technisch onderhoud niet bezuinigd. Veel is vervangen, het hele onderstel, remmerij, draagarmen etc (geconstateerd door de APK-keurmeester en de motor voorzien van nieuwe nokkenassen.
Uiterlijk is de blanke lak op sommige plekken niet goed meer en zit er hier en daar wat kleurverschil in een paar delen. De bodem is keihard maar aan de buitenkant heeft de auto een paar roestplekjes op het rechter spatbord. buitenspiegels zijn meegespoten maar is niet mooi meer. Het hemeltje van het schuifdak is eraf. De basis van de auto is goed en het is dus een automaat. Het buffelleer is zwart geverfd maar in goede staat zonder beschadigingen. Motor en automaat loopt super.
Wielkast(randen) dorpels en bodem roestvrij.
Het betreft een executive uitvoering (hij is exe gemaakt later). Auto heeft een BMW-soundsystem maar de originele radio zit er niet meer in. Wel een andere (zie foto) en die krijg je er uiteraard bij. De witte knippers zijn inmiddels vervangen door oranje.
Alles werkt, pas km-unit door Ivo gerepareerd, teller is vervangen, staat nu op 263.nogwat km. Toen ik hem kocht vorig jaar stond deze op 232.nogwat km.
Er zitten helaas geen boekjes bij. Auto heeft cruisecontrol en OBC2 en dat werkt allemaal.
Voor meer info mag je ook bellen, stuur even een pb en kan je evt ook meer foto's sturen. Bijv. van de mindere plekjes.
Kortom, samengevat is het in de basis een hele goede auto. De minpuntjes zitten in het uiterlijk. Het zal voornamelijk op spuitwerk aankomen.
Eerlijker kan ik de auto niet omschrijven. Ik vraag er XXXX euro voor. Dat is ook het bedrag wat ik er voor hebben wil. Ik kan er wel meer voor gaan vragen met dit bedrag in mijn achterhoofd maar ik heb geen zin in biedingen en ge-onderhandel etc. Ik zou het fijn vinden als de auto naar een liefhebber gaat. Auto is zeer geschikt voor LPG-inbouw. Foto's hieronder:
Mvg Eric (Amsterdam)