Wie wordt de volgende eigenaar en maakt er wat moois van?
Kogelharde, van oorsprong uit Zuid-Frankrijk, BMW E23 745i uit het jaar 1981 die liefde nodig heeft en ook verdiend.
Wat kan er beter?:
Deze 745i is in de kleur Polaris uit de fabriek gerold maar daar was een van de vorige eigenaren niet mee eens.
Met als gevolg dat hij zwart is gespoten. Redelijk gedaan en zeker met een dagje polijsten zal het er zeer netjes uitzien maar de instappen zijn ze vergeten.
Waarschijnlijk de verf op want zoveel meer werk is het niet maar moet wel gedaan worden voor het mooie.
2 deuren (Rechts voor en achter) hebben op het midden kleine blaasjes, ik gok dat het een slecht gemaakte schade is. Deuren zijn verder nog helemaal gaaf en dus kan je deze deuren zonder problemen nog redden.
Op het kofferdeksel heeft ooit een serieuze spoiler gezeten, die is er (godzijdank) af maar zit wel bij de koop inbegrepen. Evenals een gaaf kofferdeksel in de kleur Arktisblau zonder gaten.
Uitlaat (achterste 2 dempers) zit er niet meer onder. Worden er los bijgeleverd
Hemeltje heeft het model, verlaagd plafond. dus daar kan je mooi naar eigen creatie mee aan de slag.
verlichting: Koplampen en voorste knippers zijn gespoten. Niet ieders smaak zeker niet de mijne. Gelukkig is deze coating er eenvoudig af te halen. De ontbrekende mistlampen (geel =Frans ) staan te springen om uit de kofferbak gehaald te worden.
Dan de mooie dingen:
Carrosserie: Waar ik meteen voor viel was de zeldzaam harde en gave body. Met name de wielranden, krikpunten, dorpels, A stijl onderzijde, etc. alles gewoon kogelhard en vrij van roest of andere ellende.
Bekleding: Er zit een bovengemiddeld aardig zwart lederen bankstel in. Nergens stuk of moe.(of het origineel is durf ik niet te zeggen. Indien niet origineel dan is het zeer bijzonder vakkundig gedaan)
Opties:Verder is deze E23 uitgerust met OBC1, 4 elektrische ramen en een heuse airco (niet getest en ga er van uit dat die deaudt is)
Techniek: Motor loopt perfect ondanks de flinke bak herrie (zie bovenstaand onder het kopje uitlaat)
Door de vorige eigenaar zijn er nieuwe bougies, filters, vloeistoffen, verdeelkap, rotor en de vacuumslangen vervangen.
Remmen functioneren naar behoren evenals de 3 traps automaat.
Handig om te weten:
Auto staat nog niet op NL kenteken en heeft daarom ook geen APK. De Franse papieren zitten er bij. Dus langs het RDW voor het kenteken.
Voordeel tijdens de werkzaamheden hoeft hij nog niet op naam.
Mocht je tot koop overgaan dan raad ik je aan om m op een trailer mee te nemen. Bezorging (tegen vergoeding) kan ook geregeld worden.
Momenteel staat de 7 in de opslag en ben ik er niet dagelijks. Mocht je langs willen komen ben je natuurlijk van harte welkom maar van te voren even een tijdstip afspreken.
De Prijs:
Kogelharde, van oorsprong uit Zuid-Frankrijk, BMW E23 745i uit het jaar 1981 die liefde nodig heeft en ook verdiend.
Wat kan er beter?:
Deze 745i is in de kleur Polaris uit de fabriek gerold maar daar was een van de vorige eigenaren niet mee eens.
Met als gevolg dat hij zwart is gespoten. Redelijk gedaan en zeker met een dagje polijsten zal het er zeer netjes uitzien maar de instappen zijn ze vergeten.
Waarschijnlijk de verf op want zoveel meer werk is het niet maar moet wel gedaan worden voor het mooie.
2 deuren (Rechts voor en achter) hebben op het midden kleine blaasjes, ik gok dat het een slecht gemaakte schade is. Deuren zijn verder nog helemaal gaaf en dus kan je deze deuren zonder problemen nog redden.
Op het kofferdeksel heeft ooit een serieuze spoiler gezeten, die is er (godzijdank) af maar zit wel bij de koop inbegrepen. Evenals een gaaf kofferdeksel in de kleur Arktisblau zonder gaten.
Uitlaat (achterste 2 dempers) zit er niet meer onder. Worden er los bijgeleverd
Hemeltje heeft het model, verlaagd plafond. dus daar kan je mooi naar eigen creatie mee aan de slag.
verlichting: Koplampen en voorste knippers zijn gespoten. Niet ieders smaak zeker niet de mijne. Gelukkig is deze coating er eenvoudig af te halen. De ontbrekende mistlampen (geel =Frans ) staan te springen om uit de kofferbak gehaald te worden.
Dan de mooie dingen:
Carrosserie: Waar ik meteen voor viel was de zeldzaam harde en gave body. Met name de wielranden, krikpunten, dorpels, A stijl onderzijde, etc. alles gewoon kogelhard en vrij van roest of andere ellende.
Bekleding: Er zit een bovengemiddeld aardig zwart lederen bankstel in. Nergens stuk of moe.(of het origineel is durf ik niet te zeggen. Indien niet origineel dan is het zeer bijzonder vakkundig gedaan)
Opties:Verder is deze E23 uitgerust met OBC1, 4 elektrische ramen en een heuse airco (niet getest en ga er van uit dat die deaudt is)
Techniek: Motor loopt perfect ondanks de flinke bak herrie (zie bovenstaand onder het kopje uitlaat)
Door de vorige eigenaar zijn er nieuwe bougies, filters, vloeistoffen, verdeelkap, rotor en de vacuumslangen vervangen.
Remmen functioneren naar behoren evenals de 3 traps automaat.
Handig om te weten:
Auto staat nog niet op NL kenteken en heeft daarom ook geen APK. De Franse papieren zitten er bij. Dus langs het RDW voor het kenteken.
Voordeel tijdens de werkzaamheden hoeft hij nog niet op naam.
Mocht je tot koop overgaan dan raad ik je aan om m op een trailer mee te nemen. Bezorging (tegen vergoeding) kan ook geregeld worden.
Momenteel staat de 7 in de opslag en ben ik er niet dagelijks. Mocht je langs willen komen ben je natuurlijk van harte welkom maar van te voren even een tijdstip afspreken.
De Prijs:
Laatst bijgewerkt door Michiel op do 03 jul 2014, 17:15, in totaal 2 keer bewerkt.