John heeft het hele verhaal opgeschreven en op zijn website geplaatst;
http://www.autobeko.nl/12-3-2013
Met pijn in mijn hart heb ik noodgedwongen een einde aan mijn bedrijf moeten maken en de deuren moeten sluiten na 17 jaar. Hobby, liefde voor de
Mercedes w126 in het bijzonder, het was mijn droom dit tot mijn 65e te blijven doen, maar helaas de huidige regering gooide roet in het eten.
Auto-Beko Classics niet het eerste klassiekerbedrijf wat zijn deuren sluit sinds het kabinet Rutte bezig is Nederland omzeep te helpen.
Al tientallen collegas hebben de deuren moeten sluiten, honderden martelen door in een markt die op sterven na dood is, en zien ook het einde
naderen, terwijl voor 30 oktober 2012 de hele oldtimerbranche nog kern gezond was.
Vanaf 30 Oktober 2012 kwamen de heren Rutte en Samson met hun snode plannen om alle oldtimerbezitters ineens wegenbelasting te gaan laten betalen.
Buiten dat dit nauwelijks iets oplevert voor de Nederlandse staat heeft een zeer florerende branche waarin jaarlijks anderhalf miljard in omgaat
direct de ganadeklap gekregen. Verkoop, onderhoud, lpg inbouw, reparaties, het ligt allemaal stil. Iedereen in de oldtimerwereld is fel tegen de MRB
op klassiekers. Elke oldtimerbezitter ziet zijn spaarcenten verdampen. Schandalig hoe Rutte, Samson en Weekers onze hobby en werk afhandig maken.
Wel heeft de tweede kamer de heren teruggefloten, maar na de Pasen komt de handlanger Weekers met zijn snode plan om het dagelijks rijden
in Oldtimers aan te gaan pakken dmv 60 dagen kaart, leeftijdverlenging en kilometerbeperking (Bron: knac.nl). Mensen die dus dagelijks in hun klassieker
willen gaan rijden gaan gewoon MRB betalen vanaf 2014. Iedereen weet dat de meeste klassiekers groot en zwaar zijn en dat mrb niet te betalen is.
Veel oldtimerbezitters zullen hun klassieker gaan schorsen en zo komt de 156000000 euro die Weekers denkt te gaan ontvangen aan MRB natuurlijk
de schatkist niet in. Gevolg: zinloos een kerngezonde branche om zeep geholpen, miljoenen euros verdampen door waardevermindering van de klassieker,
voorheen kerngezonde bedrijven failliet, ondernemers die ineens in een uitkering belanden enz enz, een gigantische schadepost is geboren, met dank aan
Mark Rutte, Diederik Samson, Frans Weekers, zij staan in mijn geheugen gegrift als geen ander.
Ik wil hierbij ook alle klanten bedanken voor hun support en vertrouwen. Voor onderhoud, garantiegevallen en reparatie kunt u gewoon bij het nieuwe bedrijf terecht
in ons pand.
Vaarwel, John Beko