Switch to full style
Plaats hier de link naar artikelen die je hebt gezien elders op Internet
Plaats een reactie

E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 18:07

Zo de E12 is verkocht, nu op zoek naar een goeie E23 :D :D
Heb er Twee, waarschijnlijk is die al eens besproken hier maar toch

http://link.marktplaats.nl/283386145

En de volgende hebben we het al over gahad, maar toch nog effu 't linkje

http://link.marktplaats.nl/277012291

En nu een keuze maken :?: :?: :?: :?: :?:

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 18:29

Gefeliciteerd!

Maar dan even de E23. Je hebt het waarschijnlijk al gepost, maar waar ben je naar op zoek?

(En koop nu aub niet de eerste de beste die je leuk vind)

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 18:33

Naar een e23 Sharknose, minimaal 3 liter
Automaat
Airco
Leder interieur
Ik goede staat :D :D
groet Martijn

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 18:35

Bmw e12 driver schreef:Zo de E12 is verkocht, nu op zoek naar een goeie E23 :D :D
Heb er Twee, waarschijnlijk is die al eens besproken hier maar toch

http://link.marktplaats.nl/283386145

En de volgende hebben we het al over gahad, maar toch nog effu 't linkje

http://link.marktplaats.nl/277012291

En nu een keuze maken :?: :?: :?: :?: :?:



Ik had het wel geweten, ik heb precies dezelfde 745i dus ook wit en dan met 17 inch alpina's eronder, het ziet er heel mooi uit.
Ook het vermogen van de 745i is heel bijzonder ten opzichte van de 735i.

Ik heb het m102 blok met nieuwe kop, turbo. rvs uitlaat met alleen een einddemper, klinkt trouwens heel goed omdat de turbo het schelle geluid dempt.
Als je het m102 blok goed behandelt, dus wachten totdat het blok goed warm is (20 min.) en netjes laten afkoelen voordat je hem uitzet(10 min.) kan je er heel veel plezier aan hebben.

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 18:59

Even beetje off-topic, een turbo hoeft niet echt 10 minuten af te koelen. Ze gaan voornamelijk stuk door een gebrek aan smering. Zolang de motor loopt wordt de turbo gesmeert. Als je dus je auto na een stukje "blazen" direct uitzet wordt dan draait het turbowiel nog wel maar wordt er niet meer gesmeert. En das niet handig. Als je de laatste kilometer(s) normaal rijdt is er niets aan de hand. De turbo zal dan bij stilstand niet heel lang nadraaien namelijk.

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 19:01

Daar heb je wel gelijk in zerotolerance, eerst een paar bekijken en dan rijden.
Alleen het nadeel is, degene die ik altijd wil zien staan altijd ergens achterin Groningen, Friesland of Limburg .
Het lijkt wel of die dingen in de Randstad uitgestorven zijn :( :(
Dus als ik er

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 19:03

In Groningen kan ik eerst wel "voorkijken".

Sharknose is leuk, maar wel roestgevoeliger dan een Whalenose. Slaap tjou auto binnen of buiten? Persoonlijk vind ik die witte wel erg leuk.

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 19:19

En als je dan die witte koopt, dan kan je bij mijn de witte knipperlicht lensen halen voor een leuke prijs
Is hij gelijk af gr marc :D :D

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 19:19

net wat zero zegt.......................ik vind de witte 745
iets meer hebben :!: :!:


maar koop niet te snel.....................................
want er is genoeg ''ROTZOOI""te koop


mvg graad

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 19:26

Auto slaapt altijd binnen bij mij, rij niet zoveel .
Woon namelijk naast me werk, 2 seconden lopen ben Orchideeenkweker.
En persoonlijk vind ik een sharknose mooier, en hij slaapt toch binnen dus .

groet Ex (E12 driver)

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 19:28

dan word ie niet slechter als ie binnen slaapt.....................

en een sharknose is inderdaad mooier :clap: :clap:

Re: E12 verkocht en nu een E23 weer

ma 14 dec 2009, 22:27

zerotolerance schreef:Even beetje off-topic, een turbo hoeft niet echt 10 minuten af te koelen. Ze gaan voornamelijk stuk door een gebrek aan smering. Zolang de motor loopt wordt de turbo gesmeert. Als je dus je auto na een stukje "blazen" direct uitzet wordt dan draait het turbowiel nog wel maar wordt er niet meer gesmeert. En das niet handig. Als je de laatste kilometer(s) normaal rijdt is er niets aan de hand. De turbo zal dan bij stilstand niet heel lang nadraaien namelijk.



Het is het hele blok wat tijd nodig heeft om af te koelen, dit type motorblok dus niet alleen de turbo word verschrikkelijk warm, bij het afzetten van het motorblok warmt hij nog wat op.
De olie in het blok word erg warm en die heeft wat tijd nodig om af te koelen en dat red je echt niet in een paar minuutjes
De laatste 10 min voordat je hem afzet moet je even wat rustiger aan doen bij dit type want de koeling rondom het blok is echt onvoldoende, de olie wordt gewoon erg heet en eigenlijk zou er een groot type olie koeler op moeten.
De isolatie rondom de turbo in de motor ruimte borrelt zelfs helemaal op als je hem erg warm uitzet.
Mijn motor ruimte isolatie ziet er namelijk al erg apart uit ;)
En dit zijn alleen tips voor het rijden met zo een oud beestje uitgevoerd met een turbo, want de meeste zijn kapot gegaan door oververhitting.
Oke genoeg Off-Topic
Plaats een reactie