wat ik weet is dat de roestbestendigheid van een '80 er een stuk minder is dan een 86'er.
Maar als ie veel binnen staat maakt dat waarschijnlijk niet veel uit.
Ik kom zelf van een 528 E12 uit '77
Wat ik vooral merk is dat ik meer luxe heb gekregen, maar dat bijvoorbeeld de draaicirkel groter is geworden.
Mogelijk ook omdat ik automaat rijdt, maar de 735iA voelt minder fel dan de oude auto.
(4-staps tegen 3-staps automaat)
In de 7 rijdt ik relaxed en heb ruimte over.
In de 5 had ik geen gebrek.
Waarschijnlijk een 80'er met carburateur?
Dan kun je later een goedkope LPG installatie erin leggen
Of dat goed gaat met de 5 serie kan ik je niet zeggen.
Maar een LPi installatie is duurder en beter voor de 5 serie.
Voor mij was de E12 de auto met de grijns op mijn smoel en de E23 nu is rustig aan genieten.
Maar de mensen hier met een 745i zullen waarschijnlijk ook die grijns krijgen met de turbo erop.