Plaats hier de link naar artikelen die je hebt gezien elders op Internet
ma 18 maart 2013, 18:55
Als ik de advertentie lees wel
di 19 maart 2013, 19:31
daar heb ik niks aan. advertentie zecht me niks. de remmen van e23 zijn kut. ik wil betere en heb hier wel die zwarte dikke gezien maar volgens de advertentie is deze net zo goe, dus kope maar of laten gaan?
di 19 maart 2013, 19:51
royvanb schreef:de remmen van e23 zijn kut. ik wil betere
daar heb je dan weer wel een punt in ,een E24 heeft ook klote remmen maar die zijn simpeler te vervangen voor M5 remmerij
andere kant is ,het is een oldtimer daar moet je de rijstijl op aanpassen het is geen scheur ijzer
di 19 maart 2013, 20:05
Zijn jou remmen al eens gereviseerd??
Wat voor schijven en
remblokken gebruik je??
Ik reed met deze remmen en 2200kg aan de knobbel....
achter mijn'83 735i op lpg vanuit Duitsland terug, geen enkel probleem gehad.
Mijn 730d heeft ook originele remmen met EBC redstuff blokken, 1660kg met 210pk en 500nm ook probleemloos.....
ik vind de originele remmen E23 helemaal niet klote
p.s. vergeet je flexibele remleidingen niet eens te vervangen voor bijv. metaalgevlochten variant!
Laatst bijgewerkt door
Daniel op di 19 maart 2013, 21:34, in totaal 1 keer bewerkt.
di 19 maart 2013, 21:07
Ik heb toendertijd m,n[e24] remmerij compleet gereviseerd ,en moet zeggen dat z.n neus aardig naar beneden duikt.
Heb wel alles vernieuwd zuigers,remschijven blokken remolie enz.
di 19 maart 2013, 21:39
De orginele remmen van de e23 zijn helemaal niet slecht. Als je met een gereviseerde remset, goede hoofremcilinder en rembol rijdt, remt ie beter dan menig andere auto.
Door alle problemen aan het remsysteem van de e23 hebben ze de naam slecht te remmen, maar dat is zeker niet het geval !
di 19 maart 2013, 21:47
iets met onderhoud
di 19 maart 2013, 21:48
+1 Daniel
di 19 maart 2013, 21:50
+1 Daniel
+1 Cees
Verse remmen met brembo blokken en schijven geeft echt een hele goede set up.
Het is niet voor niks dat er met Opeltjes Commodore wordt geraced...met e23 klauwen..
di 19 maart 2013, 22:18
zal wel komen dat ik nu beter gewend ben op de E34's ! met standaard is/was het ook niets
ma 25 maart 2013, 22:25
CeesBMW schreef:De orginele remmen van de e23 zijn helemaal niet slecht. Als je met een gereviseerde remset, goede hoofremcilinder en rembol rijdt, remt ie beter dan menig andere auto.
Door alle problemen aan het remsysteem van de e23 hebben ze de naam slecht te remmen, maar dat is zeker niet het geval !
Ik vind dat ie prima remt ik sta echt snel stil mocht het nodig zijn.
Is het standaard dat ik vooraan 4zuiger remklauw heb???..
di 26 maart 2013, 00:01
ja is standaard!! anders remtie helemaal niet
di 26 maart 2013, 09:36
Daniel schreef:iets met onderhoud
bij zit alles nieuw erop....en origineel bmw....heeft me ruim 1000 euro gekost...
maar mn e12 remde 10 x beter....geloof me maar!!!!
e23 is fuck....da remmen...
di 26 maart 2013, 21:29
mee eens Graad !!!
Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL
wo 27 maart 2013, 07:33
stefan
jij hebt ook metaalgevlochten remleiding gemonteerd
wo 27 maart 2013, 10:59
Op mn E21 heb ik ook staalgevlochten remleidingen gemonteerd, dit maakt echt een groot verschil! De drie-serie remt als een malle
wo 27 maart 2013, 12:13
ik dacht dat de metaal gevlochten remslangen puur en alleen voor een beter/directer gevoel in het rempedaal was niets meer en niets minder
je krijgt er geen grotere remkracht van en gaat niet (of nog) beter remmen iig !dan zul je toch grotere remmen moeten monteren! oh en niet onbelangrijk de juiste blokken kunnen wel bijdragen tot iets meer/betere vertraging
wat ook de bedoeling was bij mijn E23 en E24 dat de E23 weer een onozele afwijking in de bevestiging van de klauwen heeft kan ik de E34 540/M540-M5 remmen niet zomaar over zetten zoals bij de E24 wel kan
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op wo 27 maart 2013, 15:56, in totaal 1 keer bewerkt.
wo 27 maart 2013, 12:48
Ben zelf nog op zoek voor de e24 type 1. Maar weet de maat van de bevestiging aan de veerpoot niet.Dacht dat de e12 en e24 type 1 ook afwijkende maten hebben. de brembo kits in duitsland geven alleen type 2 vanaf 1982 aan. Ik kan een set M5 e34 kopen maar ben niet zeker of dat dan dus passen gaat. Iemand hier die het weet?
wo 27 maart 2013, 15:53
E24 type 1 is op basis van een E12
E24 type 2 is op basis van een E28
E24 type 3 is een halve E28 en halve E34
volgens mij
de E34 remmen passen niet op de type 1 had ik ook al vernomen bij de rest wel!
wo 27 maart 2013, 20:16
Rubberen remslangen zetten alleen maar uit, dit doen ze nog meer als rubber oud & poreus (30Jaar) is en er remzuigers blijven hangen.
Wil je meer remvermogen heb je grotere schijven en klauwen met grotere zuigers nodig......absoluut mee eens
Met de juiste
remschijven & blokken zoals Ate schijven en Ferodo DS2500 blokken cre
wo 03 apr 2013, 15:24
Street legal schreef:Ben zelf nog op zoek voor de e24 type 1. Maar weet de maat van de bevestiging aan de veerpoot niet.Dacht dat de e12 en e24 type 1 ook afwijkende maten hebben. de brembo kits in duitsland geven alleen type 2 vanaf 1982 aan. Ik kan een set M5 e34 kopen maar ben niet zeker of dat dan dus passen gaat. Iemand hier die het weet?
noop is zelfde as e23
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.