Plaats hier de link naar artikelen die je hebt gezien elders op Internet
Plaats een reactie

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 07:35

Tis goed zo. Altijd bieden tot je max en je niet laten verleiden tot hogere en onverantwoorde biedingen.
Tel er zeker euro 500,- bij voor het ophalen.

Je hebt dan voor 3200 een niet rijdende Alpina thuis staan met het stuur aan de verkeerde kant.
Hoe leuk misschien ook, zelfs voor de onderdelen wordt het dan gewoon te duur.

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 16:34

Idd, ergens wel opgelucht dat we m niet hebben. Had ik een hele dag naast je in de auto moeten zitten :mrgreen:

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 18:33

Ik vind het niet veel geld voor zo'n zeldzame auto slechts 1 van 22, verder zijn er geen e23 alpina's :?

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 18:43

Op zich heb je gelijk, maar voor door te verhandelen komt dit echt niet goed.
Ga hem maar restaureren en ombouwen naar links gestuurd. 20k komt eerst.
Dus: uit elkaar dat ding. Dan is 3.5k kostprijs al aan de dure kant.

Vorige week ging er nog een setje Alpina type 1 16" met zeer redelijk rubber voor euro 600 en een beetje weg op ebay.
De handel is en blijft bagger.

Ik had dit weekend een nagenoeg smetteloze e21 320/4 op ebay.de staan. Mijn kostprijs is laag dus ik hop vanaf euro1,-
Hij is gegaan voor euro 2260, wat een absoluut koopje is. Mailt de beste man terug dat hij hem in december komt halen, eerder geen geld....
zucht.

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 18:56

Wat een dropl*l zeg. Zou er melding van maken bij Ebay. Zo doe je geen zaken.

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 19:11

Inderdaad. Mag dat zomaar?

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 19:23

Dat hangt er van af of je in de advertentie hebt gezet dat hij hem binnen een x aantal dagen op moet halen (dat zetten de duitsers er altijd bij). Wel jammer inderdaad....

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 19:40

Dit is een hobby object en niet iets voor de handel, 1500 kost het interieur en de wielen al. Misschien spuiten en techniek in orde maken, is een auto die je voor je zelf moet houden, ombouw naar links kost qua materiaal niet veel alleen tijd . Ik denk wel dat zo'n zeldzame e23 over 10 jaar 30-40 mille opbrengt maar daar doe je het niet voor
Het gaat er om dat JIJ een zeer exclusieve auto bezit waarvan je er op een treffen geen tweede treft, dat is zeker en dat willen we allemaal, one of a kind!! :clap: :thumbsup:

Re: B10 e23 super zeldzaam

ma 29 aug 2011, 19:59

Dat ben ik niet helemaal met je eens. In hoeverre is een veel te zware - en dus eigenlijk onlogische 'sportwagen' - over tig jaar zoveel waard.
Dat durf ik wel te betwijfelen. Ik ben bang dat een e23 Alpina nooit echt geld waard wordt, ondanks de enorme zeldzaamheid.
Kijk als je een bv e21 b6 hebt, dan is er een combi van zeldzaamheid en functie; echt snel en leuk om te rijden. Die waardes zijn inmiddels op het nivo waar jij over schrijft.

Ik deel je mening echter wel als het gaat om de handel en de hobby. Deze auto moet lekker in GB blijven bij iemand die hem in ere hersteld en daar zijn genoegen uithaalt.

Re: B10 e23 super zeldzaam

di 30 aug 2011, 21:22

ik denk dat deze wel veel geld gaat opbrengen over tig jaar....
kijk naar een M745......... ;)
GA ZE MAAR S ZOEKEN.....

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 11:16

een m745 lijkt me eigenlijk veel leuker dan een alpina, maar die dingen staan wat ver weg meestal :D

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 12:19

Ik zeg, ik had die auto graag willen hebben als ik jonger was, ik heb het tijdperk auto restauraties na 7 stuks afgesloten.
Ik denk een hele goede koop. :thumbsup: :thumbsup:
Het vol elektrische interieur en het Alpina stuur en klokken zijn al 1000 euri waard en de 16" wielen ook, dus kun je nooit een buil vallen met een kapotte originele Alpina motor erin . :no:

Ik denk dat er iemand ontzettend blij is :o :lipssealed: met deze 1 van de 4 handgeschakelde E23 ALPINA!!!!!!!! :clap:

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 17:20

Nu maar afwachten of deze m ook echt komt ophalen.
Ik zat met mijn max.. niet ver van de verkoopprijs af en ergens moet je een limiet stellen.
Genoeg andere leuke projecten staan bovendien ben ik nog jong dus kan nog heel wat restaureren ;)

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 18:44

of slopen en in onderdelen verkopen..........zijn jullie toch the king in :mrgreen:

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 19:50

Genoeg andere leuke projecten staan bovendien ben ik nog jong dus kan nog heel wat restaureren

maar zo 1 kom je hoogst waarschijnlijk nooit meer tegen, 1 van de 4. Net zoals die HL van Paul 1 van de 7 :clap:
Wees nou eerlijk als je ziet dat ze op MP al 2250 voor een kale doodgewone rotte werkhok 728i vragen dan is dit toch een absoluut koopje. Nog effe en ik wordt ook nog Alpina fan :?

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 20:00

:clap: :clap:
hoor je bij mn vrienden groep robertf.........
maar dit zijn autos die waarde vast zijn hoor,
zelfde als hartge enzo....

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 20:05

Als ik de 745 af heb ga ik een Jag aanpakken. XJ SII of SIII.
Die vond ik toen ik 12 was al waanzinnig.
E23's (Alpina of niet) heb ik al genoeg. Uiteraard Highline is natuurlijk ook helemaal super.
Ben tevreden met wat ik nu heb dat is ook wat waard.

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 20:14

RobertF schreef:
Genoeg andere leuke projecten staan bovendien ben ik nog jong dus kan nog heel wat restaureren

maar zo 1 kom je hoogst waarschijnlijk nooit meer tegen, 1 van de 4. Net zoals die HL van Paul 1 van de 7 :clap:
Wees nou eerlijk als je ziet dat ze op MP al 2250 voor een kale doodgewone rotte werkhok 728i vragen dan is dit toch een absoluut koopje. Nog effe en ik wordt ook nog Alpina fan :?



Op zich natuurlijk hardstikke waar. Maar ik denk nog steeds dat de markt voor zo'n auto zeer, zeeer klein is.
Echt goed restaureren kost minstens 20k. Dit samen met de basis investering en het verlangen naar rendement komt dit imo echt niet goed.
Hoe leuk een Alpina ook mag lijken een e23 is geen sportauto. Dan denk ik eerder dat een HL geld waard wordt/ blijft. Daar is het comfort concept echt tot rijping gekomen.
Zo'n e23/e32 alpina/ hartge e.v. is eigenlijk een onzinnige creatie: Men neme een veel te zware auto, maken hem nog zwaarder door allerlei smakelijke opties en vervolgens moet je een dermate bijzondere & opgevoerde motor er in kwakken om het nog een beetje vooruit te laten gaan.
Neemt niet weg dat ik hem best had willen hebben hoor, maar niet voor meer dan het maximum bod (wat er idd gruwelijk dicht bij lag).

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 21:11

Een zware auto inderdaad maar je moet dit zien in het tijdsbeeld.
Bovendien koop ik niet een oldtimer voor het rendement maar omdat ik de auto gewoon mooi en apart vind. Als ik naar mijn vrienden had geluisterd m.b.t. rendement dan had ik nu helemaal geen oldtimer gehad. :?

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 21:14

Precies,
Een E23 hoeft van mij niet koste wat het kost een Alpina te zijn.
Een Jag SII of III vindt ik qua lijn de mooiste auto om te zien.

Re: B10 e23 super zeldzaam

wo 31 aug 2011, 21:16

dr zijn mensen die ook 10.000

Re: B10 e23 super zeldzaam

do 01 sep 2011, 10:30

@ graad inderdaad de bijzondere uitvoeringen van de oude bmw's alpina's, hartge's, bmw m die worden nog wel eens geld waard
Maar dan zijn er ook nog wat vreemde dingen, waarom is een m635 duurder dan een e28 m5? komt het door de bekendheid van de m635? want de m5 is sneller, zeldzamer en rijd beter en ik vind hem ook nog mooier, maar dat is natuurlijk smaak :D

Re: B10 e23 super zeldzaam

do 01 sep 2011, 10:45

He topic kaper, even beter je huiswerk doen, ook al is het een schoolvakantie.

undifined1 schreef:want de m5 is sneller, zeldzamer en rijd beter

Re: B10 e23 super zeldzaam

do 01 sep 2011, 11:18

zerotolerance schreef:He topic kaper, even beter je huiswerk doen, ook al is het een schoolvakantie.

undifined1 schreef:want de m5 is sneller, zeldzamer en rijd beter


waarom moet ik beter mijn huiswerk doen?

de europese LHDe28 m5: 588 van gemaakt de europese LHD m635(anders was het natuurlijk ook een m6): 3400 de m5 is dus zeldzamer

de m5 en de m635 hebben dezelfde aandrijving (motor+versnellingsbak+diff) (sommigen beweren dat de beste m88's naar de m5, maar dat is een gerucht)

de m5 weegt 1447kg en de m635 1485kg, dat is natuurlijk niet een erg groot verschil, maar dat maakt de m5 sneller en een lichtere aut rijd beter dan een zware auto, niet veel maar toch een beetje

ik had ergens een link naar een forum waarop ze deze 2 auto's vergeleken

maar nu maar weer on topic denk ik zo maar
Plaats een reactie